To je dobrý, já si šáhnu radši na PTG kterej bude někde hezky ležet na zemi...arny píše:No můžeš se dotknout, klidně i když bude na tom špinavém drátku, ale jen na koleji ve vozovně s vypnutou a uzemněnou sekcí.
Na druhý PTG T6 bych nešahal.
Pantografy
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Admirak - šahej si na co chceš, je ti přáno, třeba zažiješ nevídané.
Oskar - když by na druhém voze T6 byl OTZ v poloze I a pantograf byl dole, tak je to bez napětí a vůz by ani nejel. Pro jízdu v soupravě se staženým sběračem musí být na tom voze poloha O. Plus teda přepnutej PAS, ale to už je detail.
Oskar - když by na druhém voze T6 byl OTZ v poloze I a pantograf byl dole, tak je to bez napětí a vůz by ani nejel. Pro jízdu v soupravě se staženým sběračem musí být na tom voze poloha O. Plus teda přepnutej PAS, ale to už je detail.
Já bych si asi nešáhnul... Když mi bylo 4-5 let tak jsme bydleli v bytě kde probíjeli futra, takže jsem již několikrát těch 220V dostal. Tak nevím jak bych důvěřoval té 81-71.Oskar píše:MMCH: Připomněl jsi mi, jak jsem si s jistou nedůvěrou při DOD v depu Hostivař poprvé šáhnul rukou na žehličku 81-71
No třeba v případě druhého vozu T6tky bych to taky nezkoušel... Může tam být odpojovač v poloze I.admirak píše:Ááá když se to nebude dotýkat toho špinavýho drátku co je nataženej nad tou tramvají tak si můšu šáhnout?? Pooosííímm...
MMCH: Připomněl jsi mi, jak jsem si s jistou nedůvěrou při DOD v depu Hostivař poprvé šáhnul rukou na žehličku 81-71
Ááá když se to nebude dotýkat toho špinavýho drátku co je nataženej nad tou tramvají tak si můšu šáhnout?? Pooosííímm...I.am.good píše:Přesně tak, klouby jsou namazané vazelínou a ta elektrický proud moc nevede. Z toho důvodu jsou tam měděné dracouny na přemostění těchto spojů. Pantograf je samozřejmě kompletně celý pod proudem, nedoporučuji se dotýkat Jinak takovéto dracouny jsou i na spodku vozu mezi skříní vozu a podvozky, akorát jsou o dost větší.
Přesně tak, klouby jsou namazané vazelínou a ta elektrický proud moc nevede. Z toho důvodu jsou tam měděné dracouny na přemostění těchto spojů. Pantograf je samozřejmě kompletně celý pod proudem, nedoporučuji se dotýkat Jinak takovéto dracouny jsou i na spodku vozu mezi skříní vozu a podvozky, akorát jsou o dost větší.
- Pavel PS
- Uživatel
- Příspěvky: 91
- Registrován: 31.1.2007 21:29
- Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
Též si myslím, že celý ptg je pod proudem, ty dvě listy nevypadají, že jsou odizolované od zbytku a celý ptg je posazen na izolátorech. A taky se tu u Porchetry řešilo, proč má zběrač žlutý - protože je to živá část a ta podle normy musí být výrazně označena.
foto ptg http://plaminek1.ic.cz/typy/pantograf.jpg
foto ptg http://plaminek1.ic.cz/typy/pantograf.jpg
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Sheep
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: 06.1.2006 23:37
- Bydliště: Slovensko, Kosice
- Kontaktovat uživatele:
no pokial uzavries obvod tak prud aj cez teba prejde, navyse nie cely zberac je pod napatim, pripojene su len dve listy a z nich vedu kable do elektricky, ale aj tak sa neodporuca sa ho chytat a vyskakovat prilis blizko ku vedeniu, aj ked je to jednosmerny prud moze na velmi tesnu dialku skocit iskraPavel PS píše:Proud si naštěstí hledá cestu nejmenšího odporu a pantograf, i když bez přímého kontaktu s trolejí, bude pořád lepší vodič než moje ruka. Ono tou ventilačkou moc vidět neni, na PTG jsem vlastně neviděl, prostě jsem držel foťák nahoře a doufal, že zaberu, co chci
verim ze keby elektricky jazdili na striedavy velmi by ste taketo srandicky nerobili