Ano, ale na této výhybce už žádná odbočka není. Z obou stran se jede po hrotech z přímého směru.KGX 63 píše:...(Rychlost jízdy nesmí být vyšší než 15 km/hod. při jízdě po hrotech výhybek z odbočky)...
Novela D 1/2
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: novela D 1/2
Re: novela D 1/2
Sjezdová splítka v D1/2 není, je tam jen rozjezdová, ale ani tam se nepíše nic o rychlostech zda do obou větví 10 či 15 km/hod.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: novela D 1/2
Může mi někdo poradit, kde najdu definici sjezdové splítky? Já bych se řídil dle D1/2 § 31 odst.5 písmeno f.
Re: novela D 1/2
Bylo by to logické, ale ukaž mi to černé na bílém v D1/2, kde to máš uvedený. D1/2 nic takovýho prostě nezná. Podle mě je to prostě sjezdová výhybky a podle paragrafu 31, článek 5, část f (Rychlost jízdy nesmí být vyšší než 15 km/hod. při jízdě po hrotech výhybek z odbočky). Toť strohá formulace.P_V píše: Jenže po tom splítkovém úseku už žádná "odbočka", z které by se jelo do výhybky, neexistuje. Na tom jazyku jsou oba směry přímé. Proto tam asi také tu splítku dávali, aby se urychlil průjezd, pro obveselení králíkům tam není. Toliko technická stránka věci.
Re: novela D 1/2
Jenže po tom splítkovém úseku už žádná "odbočka", z které by se jelo do výhybky, neexistuje. Na tom jazyku jsou oba směry přímé. Proto tam asi také tu splítku dávali, aby se urychlil průjezd, pro obveselení králíkům tam není. Toliko technická stránka věci.Marty9122 píše:No dle mého názoru se jedná jednou o sjezdovou výhybku bez ohledu co přední nadchází, v danném případě tedy zastávka. Tudíž linky jedoucí z vnější koleje ( 26 a pod. ) jedou do 30km/h a linky jedoucí z vnitřní koleje ( 25 a pod. ) jedou do 15km/h.
Re: Re:
To že tu jsou chroniký sjížděči to je bez diskuze a pak zde jsou i tací frajeři, kteří hodí reverz a jedou vesele od panelu, to jsou pak ty MU ( nacouvání do vlaku či auta zasebou ). Ale to většinou odhalí DK a dispečeři v autech.I.am.good píše: Mě osobně je tahle problematika fuk, nicméně spíše se přikláním k MF. Protože buďto to stihneš vycouvat (nic za tebe nenajede) a přitom o tom stejně CD ví, anebo nestihneš a jedeš mimo a i po tom se o tom ví. Význam je v tom, že skutečně bude se muset jakékoliv přehmátnutí hlásit a tím pádem máme možnou selekci chronických "sjížděčů", kteří tu skutečně nemají co dělat. Akorát pro ty "vyjímečné" to bude stát pár korun navíc, nicméně to snad řeší výpravčí a ten nemusí vždycky dát finanční postih, ne?
Ale ono samotné vjetí do špatného směru je raz dva a nemusí to být tím, že řidič neví kam má jet!! Je zde problém v tom, že pomalu každé kolo jede člověk s jiným vozem ( díky slavným přestávkám ) a každý vůz přestavuje výhybku jinak !! Jeden pomocí Apexu automaticky a druhý pomocí přepínače na panelu ( bohužel se stává, že pár vozů má na panelu přepínače přeházené, takže dost často jede vůz bez světel, protože řidič po paměti hmátnul na přpínač výhybky a ejhle on to přepínač osvětlení den - noc ) no v dílnách se prostě nedaří
Ale i tak dělat s toho všeho až takovouto vědu ... ... no fuj ...
Spíše by to chtělo přejít s tohohle udávání a postihování, na změnu třeba kurzů, prodloužení nebo změnou výuky některých věcí nebo úpravou vozů, aby všade se vyhybka házela automaticky ( ale to už odbočuji ot tématu ) ...
Re: novela D 1/2
No dle mého názoru se jedná jednou o sjezdovou výhybku bez ohledu co přední nadchází, v danném případě tedy zastávka. Tudíž linky jedoucí z vnější koleje ( 26 a pod. ) jedou do 30km/h a linky jedoucí z vnitřní koleje ( 25 a pod. ) jedou do 15km/h.KGX 63 píše:Vzhledem k tomu, že už jsem párkrát přes ulici zahlídnul zaparkované auto DK i s osádkou, doporučuji chovat se jako na sjezdové výhybce při jízdě z odbočky... ...i když zrovna s tímhle místem si většina řidičů hlavu asi moc neláme a protáhne to jako z vedlejšího nástupiště. Stačí to tam chvíli pozorovat.Fořtík píše: Už jsem to řešil s Radkem31 - jedu-li z Hradčanské směrem na Prašný most a jedu z levého nástupiště, tak jsem na sjezdové výhybce, či na sjezdové splítce???
Re: Re:
Mě osobně je tahle problematika fuk, nicméně spíše se přikláním k MF. Protože buďto to stihneš vycouvat (nic za tebe nenajede) a přitom o tom stejně CD ví, anebo nestihneš a jedeš mimo a i po tom se o tom ví. Význam je v tom, že skutečně bude se muset jakékoliv přehmátnutí hlásit a tím pádem máme možnou selekci chronických "sjížděčů", kteří tu skutečně nemají co dělat. Akorát pro ty "vyjímečné" to bude stát pár korun navíc, nicméně to snad řeší výpravčí a ten nemusí vždycky dát finanční postih, ne?Marty9122 píše:..a pak už za mnou bude kolona dalších tramvají a covat ( nebo přesněji zpětně se pohybovat ) nebudu mít kam ... a nastane problém větší ....
Ach jo, kam až to zde povede ....
Re:
No, nevím zda všechny, kteří nějakým nedopatřením jednou za rok odbočí jinam ( stane se to profíkovy, který tu jezdí 30let, stejně jak nováčkovi ) házet do jednoho pytle a nazývat je pitomci ... ??MF píše: Co se týká zpětného pohybu, tak bych řekl, že je to dobře. Toto ustanovení je stejně kvůli 10 pct. řidičů - pitomců, kteří když už se nevěnují řízení a vjedou do nesprávného směru, tedy NEVĚDOMĚ někam třeba odbočí a díky bohu se nic nestane, tak to zatlučou a zpětným pohybem legálně vyjedou i když je vjetí do nespr. směru MU, kterou měl za povinnost nahlásit. Takhle se bude jednat o další provinění proti D1/2, takže je možné, že se časem těchto pitomců zbavíme ve prospěch nás všech, když nás i cestující ohrožují. A když sjedu z trasy vědomě, s tím, že tedy jedu na čočky a třeba s blinkrem, ale pouze jinam, tak je to též MU s nahlašovací povinností a je to obdobné. Když něco provedu, tak si to musím vyžrat a ne někde kus cesty pozpátku vyjíždět...
Novelu jsem sice nečetl, ale nevztahuje se to i na couvání? Myslím, že to je i kvůli zvýšenému počtu nehod při provádění těchto manipulací.
Jak už zde psal Radek 31, pokud si dojdu na krabičku a couvnu si cca 3 až 5 metru ( samozřejmě dodržuju-li stanovené rychlosti do výhyky, jinak bych jel dál .. ) tak mám tak zvané MU většinou vyřešené dřív než za mnou dorazí další vlak !! A mohu vesele pokračovat a dovést cestující kam potřebují Takhle díky chorobným jedincům, že MF, budu stát na místě volat někam na sál ( kde občas mají svých starostí dost ), aby to co jsem už dávno mohl mít hotové, tak zde budu čekat, až mi to milostivě schválej a pak už za mnou bude kolona dalších tramvají a covat ( nebo přesněji zpětně se pohybovat ) nebudu mít kam ... a nastane problém větší ....
Ach jo, kam až to zde povede ....
Re: novela D 1/2
Patrně bude rozdíl mezi vyjádřením technika (konstrukční rychlost) a vyjádřením předpisáře (naše předpisy musí platit obecně a proto jsou přísné dle nejhoršího případu).
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: novela D 1/2
Já se tam tak chovám, otázka zůstává, jestli to dělám dobře, nebo ne? To, že si s tím řidiči moc hlavu nelámou, může vyplývat z mé teorie o sjezdové splítce a tedy Vmax=30km/h; Hodilo by se, kdyby k tomu řekl nějaký odborník odborné sloveso.KGX 63 píše:Vzhledem k tomu, že už jsem párkrát přes ulici zahlídnul zaparkované auto DK i s osádkou, doporučuji chovat se jako na sjezdové výhybce při jízdě z odbočky... ...i když zrovna s tímhle místem si většina řidičů hlavu asi moc neláme a protáhne to jako z vedlejšího nástupiště. Stačí to tam chvíli pozorovat.
Re: novela D 1/2
Vzhledem k tomu, že už jsem párkrát přes ulici zahlídnul zaparkované auto DK i s osádkou, doporučuji chovat se jako na sjezdové výhybce při jízdě z odbočky... ...i když zrovna s tímhle místem si většina řidičů hlavu asi moc neláme a protáhne to jako z vedlejšího nástupiště. Stačí to tam chvíli pozorovat.Fořtík píše: Už jsem to řešil s Radkem31 - jedu-li z Hradčanské směrem na Prašný most a jedu z levého nástupiště, tak jsem na sjezdové výhybce, či na sjezdové splítce???
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: novela D 1/2
I já jsem si s tím lámal hlavu, ale raději (právě na tom kohinoru) tam těch 10 jezdím, i když si myslím, že pro přímý směr neplatí. Když se podívám, jak vypadá značení omezenek třeba na Floře (od Radhošťské/Orionky/Olšanského náměstí), nebo u Vysočanské (ze smyčky/od Špitálské) - pro každý směr jedna cedulka, tak docházím k závěru, že pro přímý směr tato OR neplatí. V každém případě to znamená nepřehledné a nesystematické vyvěšování OR.
Ještě dotaz ode mě ohledně splítek. Už jsem to řešil s Radkem31 - jedu-li z Hradčanské směrem na Prašný most a jedu z levého nástupiště, tak jsem na sjezdové výhybce, či na sjezdové splítce???
Ještě dotaz ode mě ohledně splítek. Už jsem to řešil s Radkem31 - jedu-li z Hradčanské směrem na Prašný most a jedu z levého nástupiště, tak jsem na sjezdové výhybce, či na sjezdové splítce???
Re: novela D 1/2
"Hádací" obrázek v jiném vláknu mne přivedl k už dlouho si pokládané otázce.
- Když je nad sjezdovou výhybkou vyvěšená nějaká omezená rychlost (a že jich není málo v Praze ) a ta cedulka visí na příčném drátě tak, že vypadá, jako by platila pouze z prava (konkrétně Koh-i-noor, je vidět na snímku od uživ. Matošo download.php?id=4515&mode=view), tak platí i v přímém směru? Já teda tam i přímo jedu raději 10, ale je to správně, či ne? Je vůbec někde v D1/2 definován tento stav? Protože logicky by od přímého směru měla také viset jedna cedulka...
- Když je nad sjezdovou výhybkou vyvěšená nějaká omezená rychlost (a že jich není málo v Praze ) a ta cedulka visí na příčném drátě tak, že vypadá, jako by platila pouze z prava (konkrétně Koh-i-noor, je vidět na snímku od uživ. Matošo download.php?id=4515&mode=view), tak platí i v přímém směru? Já teda tam i přímo jedu raději 10, ale je to správně, či ne? Je vůbec někde v D1/2 definován tento stav? Protože logicky by od přímého směru měla také viset jedna cedulka...
Navíc když jedeš na trojúhelník, tak buď na něčí příkaz, ale otáčet na Zvonařku tě stejně jen tak nepošlou. A když pošlou pravidelnou linku ve výluce na Zvonařku, tak už to je příkaz. Ono jde nejspíš o vlaky neurčené jízdním řádem, které se mohou volně pohybovat po kolejové síti.MF píše:Jestli to bude tak, jak píšeš, tak i potom služební příkaz nepotřebuješ, protože manipulaci v trojúhelníkových obratištích řeší pokyn DN (nebo už pokyn ved. JPT, SVT, JHV).....
Tam je samozřejmě napsáno, jakým způsobem se v obratišti manipuluje... Platnost tohoto materiálu určitě nebude dotčena, tudíž ani obracení na trojúhelníku zpětným pohybem. Ohledně kaliforňanů, tak pokud je toto obratiště použito, tak vždy v příslušném oběžníku DŘ je psán postup manipulace: "Přijede, blabla, stáhne sběrač, blabla, zvedne sběrač, blabla, odjede"... apod.