Tak proti této metodě v roce 2010 hlasitě protestuji.Radek píše:Vzhledem k tomu, že primárním výstupem jízdních řádů je xls soubor, stačilo by to tam prostě ručně dopsat...
Informovanost při výlukách
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Informovanost při výlukách
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Informovanost při výlukách
Vzhledem k tomu, že primárním výstupem jízdních řádů je xls soubor, stačilo by to tam prostě ručně dopsat...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Informovanost při výlukách
je pravdou, že by se vůbec nic nestalo, kdyby se do zastávkového j.ř. napsala poznámka, že v zast. Motol je přestup na X9 směr Řepy a podobně. Ale asi by to musel CHAPS naprogramovat a DPP zaplatit.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Informovanost při výlukách
Naprosto by dostačovala A3 jako je v tram s vyobrazenou sítí. Jeden čas se dělala poměrně dobrá věc, že se v příštřešku překrýval plánek sítě za aktuální s výlukami.
To samé by se dalo umístit i na sloupek. Schématický by bohatě stačil...
To samé by se dalo umístit i na sloupek. Schématický by bohatě stačil...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Informovanost při výlukách
Nojo, ale aby z toho taky bylo něco poznat při tý (možný) velikosti, přecijen plachtu A1 tam nevylepíš.
Re: Informovanost při výlukách
podle mě by většinu trablí vyřešilo důsledné vyvěšení vždy aktuálního plánku metro+tram na každý zastávkový sloupek...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Informovanost při výlukách
Však právě o tom mluvím. Když má někdo podrobný popis cesty parkem, neupadne mu ruka, když si k "devítkou na Řepy" připíše info typu "přes Újezd, Anděl, Motol". Případně první zastávku po nástupní - v tomto případě "Jindřišská". Pokud se nevyznám v jízdním řádu a omylem vlezu do devítky, která na další zastávce hlásí "Husinecká", tak je jasné, že jedu špatně, takže vystoupím a pojedu na stranu druhou...thriller2 píše:Můj turista stál na zastávce Hlavní nádraží a neměl ani tušení, kterým směrem se na Sídl. Řepy jede. Měl přitom s sebou dost podrobný popis cesty od vlaku na tram zast. a info, že má jet devítkou na S.Ř. Tolik asi k užitečnosti informátorů a masového přestupu na X-9 v dané situaci.
Však já se také nebráním "zazavináčování" nebo "zašednutí" zastávek, kam linka nejede - na druhou stranu ale striktně nesouhlasím s vlastní vinou neinformovaným cestujícím, který je potom naštvaný na DP, že dojel špatně... Pokud si nejsem jistý, od toho tu jsou právě infocentra , infolinky, informátoři a v poslední řadě informovaní ostatní cestující... To je to samé, co se řešilo v tématu Zátahové orientace - když chci z Anděla na Sídl. Barrandov a přijede mi dvacítka ale s nápisem "Vozovna Motol", tak do ní přece buď nepolezu a počkám na další nebo se zeptám, zda na ten Barrandov jede...thriller2 píše:malá informace navíc v jízdním řádu o tom, že některé stanice jsou obsluhovány NAD, by neuškodila, ba dokonce někomu pomohla. Ne každý totiž zná trasy všech tram nazpaměť.
Re: Informovanost při výlukách
Můj turista stál na zastávce Hlavní nádraží a neměl ani tušení, kterým směrem se na Sídl. Řepy jede. Měl přitom ssebou dost podrobný popis cesty od vlaku na tram zast. a info, že má jet devítkou na S.Ř. Tolik asi k užitečnosti informátorů a masového přestupu na X-9 v dané situaci.krtinek píše:Ale tohle byla výjimečná situace, protože byly volby. Proto jsem taky psal, že se turista podívá do mapy - v ní vidim, kam a kudy potřebuju jet. A hle na Andělu mi lidi v refl.vestách rozdávaj letáky, před a v Motole něco dlouhého hlásič hlásí a všichni lidi z tramvaje přestupujou na linku X-9 (typické označení náhradní dopravy i v jiných státech). Něco je asi špatně a ta devítka mě na Slánskou nedoveze - budu se muset podívat do mapy, JŘ nebo otevřít pusu a zeptat se někoho...
Souhlasám s tim, že chybí infoletáky a informace v angličtině na webu a že je to ostuda - na druhou stranu existují infocentra (call-centra), kde mi rádi pomůžou, navíc v cizím jazyce a vědi tam o všech aktuálních výlukách...
Zkrátka podávat dobré informace je jedna věc, druhá věc je jejich příjem a zodpovědné jednání - komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci
Říkám jenom, že i když je tolik informací o výlukách v podobě letáků, papírů nad řády, tabulí, informátorů, hlášení atd. atd., malá informace navíc v jízdním řádu o tom, že některé stanice jsou obsluhovány NAD, by neuškodila, ba dokonce někomu pomohla. Ne každý totiž zná trasy všech tram nazpaměť.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Informovanost při výlukách
Ale tohle byla výjimečná situace, protože byly volby. Proto jsem taky psal, že se turista podívá do mapy - v ní vidim, kam a kudy potřebuju jet. A hle na Andělu mi lidi v refl.vestách rozdávaj letáky, před a v Motole něco dlouhého hlásič hlásí a všichni lidi z tramvaje přestupujou na linku X-9 (typické označení náhradní dopravy i v jiných státech). Něco je asi špatně a ta devítka mě na Slánskou nedoveze - budu se muset podívat do mapy, JŘ nebo otevřít pusu a zeptat se někoho...thriller2 píše:Informace o současných výlukách byly zveřejněny (mapově), pokud se nemýlím, až v sobotu, takže turista, který sem přijel řekněme v pondělí neměl šanci něco dopředu zjistit. Navíc v informačních stojanech v metru jaksi chybí to podstatné - informační letáky.krtinek píše:Každý NORMÁLNÍ člověk se před cestou do města, kde to nezná, podívá do mapy
Souhlasám s tim, že chybí infoletáky a informace v angličtině na webu a že je to ostuda - na druhou stranu existují infocentra (call-centra), kde mi rádi pomůžou, navíc v cizím jazyce a vědi tam o všech aktuálních výlukách...
Zkrátka podávat dobré informace je jedna věc, druhá věc je jejich příjem a zodpovědné jednání - komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Informovanost při výlukách
Jo jo, taky jsem koukal, ostuda až na půdu. Kdykoluiv jedu do cizího města v Evropě, na webu si najdu vše přehledně a vždy aktuálně, včetně výluk - většinou v angličtině. přitom vypklňovat ty základní věci na stránky zabere půl hoďku denně, kdokoliv by to zvládnul i po práci...DavidD píše:No je fakt divný, že když kouknu na stránky dpp, tak v případě angličtiny tam najdu poslední zmíňku o výluce v oblasti Blanky z 3.listopadu..to je fakt dost na nic... http://www.dpp.cz/en/transit-restrictio ... -continue/
A už vůbec nemluvím o tom, že linkové vedení je tam popsané česky
Re: Informovanost při výlukách
No je fakt divný, že když kouknu na stránky dpp, tak v případě angličtiny tam najdu poslední zmíňku o výluce v oblasti Blanky z 3.listopadu..to je fakt dost na nic... http://www.dpp.cz/en/transit-restrictio ... -continue/
A už vůbec nemluvím o tom, že linkové vedení je tam popsané česky
A už vůbec nemluvím o tom, že linkové vedení je tam popsané česky
Re: Informovanost při výlukách
Informováno je česky a tedy pouze pro čechy.aspirine píše:Blbost,před nebo v zastavce,která slouží k přestupu na NAD je rozhlasem informováno!
I když se turista naučí základní fráze, stejně neporozumí řeči z reproduktoru nebo dlouhému informačnímu textu. Pražská MHD by měla být přístupná všem, kdo ji používají a platí za ni, tedy nejen domorodcům ale i turistům.9001 píše:Zásadní otázka. Pokud vím jsme v Čechách a pokud i já někam jedu, tak se naučím základní fráze a něco si zjistím. Co mi pořád je do nějakých turistů. Ingnorují hlášení jako každýkoli jiný cestující i kdyby to bylo v každém jazyce.
Popř. mám pusu, najdu si informační středisko a ptám se. Bohužel se blížíme k tomu, že kočku přece v mikrovlnce sušit můžeme, protože v návodu to není zakázáno a podobně.
Informace o současných výlukách byly zveřejněny (mapově), pokud se nemýlím, až v sobotu, takže turista, který sem přijel řekněme v pondělí neměl šanci něco dopředu zjistit. Navíc v informačních stojanech v metru jaksi chybí to podstatné - informační letáky.krtinek píše:Tak to bych byl naprostý *** kdybych jel do cizího města s tak chatrnou instrukcí. Každý NORMÁLNÍ člověk se před cestou do města, kde to nezná, podívá do mapy, jízdního řádu nebo si zavolá na infolinku...
V hlášení v cizím jazyce nevidím žádný problém, stačí to totiž říct jedinou větou typu Z důvodu výluky vlak jede jinudy., Vlak jede do depa jinou, než pravidelnou trasou., Zde přestupte na náhradní bus!, atd.OMH píše:Naprosto souhlasím! Kdyby se měli realizovat všechny vaše nápady, tak v tramvaji pořád zní nějaké hlášení. Nejlépe v X cizích jazycích, o zastávkách, přestupech, výlukách atd. ve všech mezistaničních úsecích. Nakonec by nebyl čas ani zahlásit aktuální zastávku(...)
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Informovanost při výlukách
Taková drobnost - podle zákona (řikala známá z dopravního odboru) se u větší změny musí informovat. Např. ve vedlejším městě, kde změnili hlavní a vedlejší silnici, měsíc stála 100m před křižovatkou značka "Pozor! Změna přednosti v jízdě. Dbejte zvýšené pozornosti dopravnímu značení".OMH píše:To, že jezdí lidi po paměti je jejich riziko. Stejně jako když pojedu po paměti a nevšimnu si nové dopravní značky (o této změně nemůžu dostat informaci v mailu).
Jinak souhlas, to by už potom byl z tramvaje rozhlas V idosu jsou informace vždy aktuální a z 99,9% jsou zahrnuty náhradní dopravy.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 421
- Registrován: 16.5.2009 19:26
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Informovanost při výlukách
Zcela upřímně - nejsem ani řidič tramvaje, ani zaměstnanec DPP, jen informovaný cestující (zejména díky tomuto webu). Informace, které se tu nebo na dpp.cz dozvím, předávám dál těm, o kom vím, že se jich týkají (kolegové v práci, kamarádi). A když vidím v tramvaji zmatené turisty, také jim dokážu poradit (anglicky a v nouzi i německy). Na JŘ nekoukám, páč mám idos v mobilu. Čili mé dříve uvedené nápady jsou jen pokusy usnadnit cestování některým jedincům a s ohledem na mě je mi jedno, jestli se něco z toho implementuje (stejně bych to nevyužil). Navíc netuším, jestli někdo z oddělení JŘ nebo zastávkové služby toto fórum sledujeOMH píše:...Kdyby se měli realizovat všechny vaše nápady, tak v tramvaji pořád zní nějaké hlášení...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Informovanost při výlukách
Martyn: Je to dílo informátora pocházejícího z Ropidu.