Re: čočky
Napsal: 23.7.2009 21:52
Záleží na definici "dražší" ... a piš pořádně po česky
Jediné fórum, které je v úpadku!
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=20&t=1511
Nehledě na to, že se spoléhat jen na barvy mi přijde trochu odvážné, přecejen odlišný symbol by byl přehleduplnější..[/quote]oskar píše:No barvoslepý člověk řidičem z povolání být nemůže, ale i tak se může stát, že se na vyhrazeném pásu objeví barvoslepý řidič IAD a bude povinen se signály řídit...
Jo nečtu ... beru, ale tak se udělá vyjímka a z vyhrazených pruhů buď zmizej čočky nebo zůstanou stará návěstidla ... sice to bude zas enormní problém s legislativou, ale co se dá dělatDavidD píše:Nehledě na to, že se spoléhat jen na barvy mi přijde trochu odvážné, přecejen odlišný symbol by byl přehleduplnější..oskar píše:No barvoslepý člověk řidičem z povolání být nemůže, ale i tak se může stát, že se na vyhrazeném pásu objeví barvoslepý řidič IAD a bude povinen se signály řídit...
davidtk píše:Barvoslepé? Já myslel, že u očaře zkouška na barvocit je důležitá a ne jen informativní
Nehledě na to, že se spoléhat jen na barvy mi přijde trochu odvážné, přecejen odlišný symbol by byl přehleduplnější..oskar píše:No barvoslepý člověk řidičem z povolání být nemůže, ale i tak se může stát, že se na vyhrazeném pásu objeví barvoslepý řidič IAD a bude povinen se signály řídit...
Dobrá, ale pokud si sem vědom, tak tyto návěstidla jsou pro tramvaje a ty řídí řidiči profesionálové, kteří barvoslepí nebudou ... pokud to nebude nemoc z povolání a pokud jde IAD, tak ty maj snad jasně definované semafory, takže bych v tom neviděl moc problém ....9001 píše:Jak to tu už padlo, řidič IAD (neprofesionál) může být barvoslepý, protože to má celkem jasně rozděleno. Faktem zůstává že pouhým rozdělením barvy to není zrovna to pravé.
To je moc snadné, levné a Eltodo by se na tom nenapakovalo...9001 píše:Spíš taková okrajová otázka. To opravdu nikoho nenapadlo prosadit "blikající čočky"? Nebo tam byl nějaký legislativní problém?
Jak to tu už padlo, řidič IAD (neprofesionál) může být barvoslepý, protože to má celkem jasně rozděleno. Faktem zůstává že pouhým rozdělením barvy to není zrovna to pravé.davidtk píše:Barvoslepé? Já myslel, že u očaře zkouška na barvocit je důležitá a ne jen informativní
ono navolení se do signalizace je moc blízko u vexklí a pak se docela dlouho čeká. jízda bez čoček na rozhled byla o mnoho lepšíMOp píše:Běhalo tam občas i něco do odbočky jen tak, usuzuji, není program optimálně vyladěn nebo tam něco pevného občas běží. Když si všiml, že fotím, tak zastavil a chíli zase čekal. Pak se rozjel a když byl předním vozem na vexli, skočilo tam volno a zbytek již projel OK.
V první moment, když byly do Bráníka návěstidla nainstalována a poté zapytlována, tak byla skutečně vedle sebe. K úpravě pod sebe došlo později.P_V píše:Jelikož jsou ta barevná návěstidla pro každý směr zvlášť, jsou už stanovena nějaká pravidla jak je umisťovat u sebe? Domníval jsem se, že kvůli názornosti budou vedle sebe, a hle, ony jsou pod sebou.
A on někdo testuje řidiče pravidelně zda není barvoslepý ?? To se nemůže stát, že třeba po 20 letech u DPP se barvoslepost začne projevovat spolu se shoršením zraku ?Oskar píše:No barvoslepý člověk řidičem z povolání být nemůže, ale i tak se může stát,...DavidD píše:Mě teda trochu zaráží, jak to budou dělat barvoslepí řidiči..myslím, že dát šipku, jak pro stůj, tak volno, do jednoho a toho samého kolečka, je risk!