Hele - ty mi nebudeš říkat, co mám dělat, ok? Kdybys četl pořádně a zpátky, tak by jsi třeba věděl, že jsem napsal co vím, a bylo mi řečeno nene - a já se ptám ok, a jak tedy? Já si nevymýšlím a ty se vyjadřuj k tématu. Teď piš...gabuliatko píše:Jakože co ? Buď něco víš, tak to napiš, nebo nic nevíš, tak si nevymýšlej. Nebo jdi na DP-arénu.
Škoda 15T ForCity - "diskuze"
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Jakože co ? Buď něco víš, tak to napiš, nebo nic nevíš, tak si nevymýšlej. Nebo jdi na DP-arénu.Bald píše:chápu, že se tu někteří bojí promluvit o věci, kterou už zná celé město...
Re: Škoda 15T ForCity
Děkuju za odpověď, i když z toho nějak moudřejší nejsem. Podvozková tramvaj to je, jako s podvozkovou tramvají jsem s ní byl seznámen a proškolen.
Vybočování podvozku odpružení ani udělátor (?) pochopitelně neřeší, to by si dovolil tvrdit jen pomatený diletant, a ani nemusí - proč taky. Podvozek si jede ve své stopě ať už to vypadá jakkoliv divně. To je jiné téma. Ale toto uložení má za úkol řešit právě rovnoměrný nápravový tlak při excentricky umístěném otočném spojení se skříní. Jestli o tom někdo něco (opravdu) ví a může mi to nějak vysvětlit, v čem nemám pravdu - já ho prosím, ať to udělá. Jinak asi nemá smysl se o tom bavit. Klidně přes PM, chápu, že se tu někteří bojí promluvit o věci, kterou už zná celé město...
Vybočování podvozku odpružení ani udělátor (?) pochopitelně neřeší, to by si dovolil tvrdit jen pomatený diletant, a ani nemusí - proč taky. Podvozek si jede ve své stopě ať už to vypadá jakkoliv divně. To je jiné téma. Ale toto uložení má za úkol řešit právě rovnoměrný nápravový tlak při excentricky umístěném otočném spojení se skříní. Jestli o tom někdo něco (opravdu) ví a může mi to nějak vysvětlit, v čem nemám pravdu - já ho prosím, ať to udělá. Jinak asi nemá smysl se o tom bavit. Klidně přes PM, chápu, že se tu někteří bojí promluvit o věci, kterou už zná celé město...
Re: Škoda 15T ForCity
J*M*B píše:Stručnou odpověď, podvozková tramvaj většinou ano (je na podvozek posazená v jeho centru), 15T ne (není na podvozek posazená v jeho centru)
S aspektem na příspěvek "Bald" lze jen doplnit, že sice 15T podvozky má, ale není v některé literatuře a mnohými odborníky považována za (klasicky) podvozkovouBald píše:Odpovědi typu "takhle to není" jsou s prominutím trošku hloupé.
K popisu uložení, jak popsal "Bald", není co dodat, jenom snad, že žádné vypružení a podobné udělátory neodstraní negativní vlivy excentrického uložení skříně (např podvozek nebude méně vykukovat z pod karoserie v oblouku)
Re: Škoda 15T ForCity
J*M*B: ale já jsem psal o 15T, nebo z toho vyplynulo něco jiného? Tak se rozepiš, jak je uložená skříň na krajním podvozku u tramvaje 15T? Odpovědi typu "takhle to není" jsou s prominutím trošku hloupé.
Re: Škoda 15T ForCity
Ve svém příspěvku jsem psal jen o krajních podvozcích, takže to bylo nepochopeno a je tento příspěvek od mart337 mimomart337 píše:Jestli to dobře chápu, tak pro nápravové tlaky by měly být odlehčené střední podvozky, jak psal J*M*B a ne krajní. Na ty střední se přece přenáší větší zatížení.
Jestli ne, tak prosím o vysvětlení. Dík
Stručnou odpověď, podvozková tramvaj většinou ano (je na podvozek posazená v jeho centru), 15T ne (není na podvozek posazená v jeho centru)Bald píše:mmch J*M*B: co znamená "Tramvaj ano, 15T ne" ??
Re: Škoda 15T ForCity
mart337: ano a řešení by se našlo i jiné, třeba ptg nad druhý podvozek. Ale ne všechno je realizovatelné.
Re: Škoda 15T ForCity
No ale proto bych víc chápal, kdyby se odlehčoval prostředek a ne čela.Bald píše:
mart337: ano, ale i výzbroj a chlazení něco váží a na střeše vznikne větší volnost pro lepší usazení zbývající výzbroje. Vnitřní podvozky budou víc zatížený vždycky, to už vychází z koncepce vozu.
Re: Škoda 15T ForCity
Podle toho co jsem viděl je otočný čep 600mm od centru podvozku, ten má odpružení klasicky vprostřed, na pružinách je položený triangl základnou k čelu vozu - v rozích pouzdra na pružiny, a na jeho vrcholu je otočné upevnění s karoserií. Podle toho mi vychází, že hmotnost je rozložená přes pružiny na střed podvozku... nebo ne? Kusovník jsem v ruce neměl.Absolut píše:Bald: Není.
mart337: ano, ale i výzbroj a chlazení něco váží a na střeše vznikne větší volnost pro lepší usazení zbývající výzbroje. Vnitřní podvozky budou víc zatížený vždycky, to už vychází z koncepce vozu.
mmch J*M*B: co znamená "Tramvaj ano, 15T ne" ??
Re: Škoda 15T ForCity
Jestli to dobře chápu, tak pro nápravové tlaky by měly být odlehčené střední podvozky, jak psal J*M*B a ne krajní. Na ty střední se přece přenáší větší zatížení.J*M*B píše:Tramvaj ano, 15T ne (jak potvrzuje Absolut)Bald píše:J*M*B: prosím o vysvětlení - proč je třeba rovnat nápravové tlaky krajního podvozku? Pokud vím, tramvaj je na podvozek posazená v jeho centru.
Jestli ne, tak prosím o vysvětlení. Dík
Re: Škoda 15T ForCity
Tramvaj ano, 15T ne (jak potvrzuje Absolut)Bald píše:J*M*B: prosím o vysvětlení - proč je třeba rovnat nápravové tlaky krajního podvozku? Pokud vím, tramvaj je na podvozek posazená v jeho centru.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
Bald: Není.
Re: Škoda 15T ForCity
J*M*B: prosím o vysvětlení - proč je třeba rovnat nápravové tlaky krajního podvozku? Pokud vím, tramvaj je na podvozek posazená v jeho centru.
Re: Škoda 15T ForCity
Tato teorie má něco k zamyšlení, že by pokus o srovnání nápravových tlaků v krajním podvozku (viděl bych to spíš na druhou a předposlední nápravu)? Na druhou stranu pp pokus technicky trochu moc komplikovaný. V historii zde podvozky s rozdílnými nápravovými tlaky (maximum traction) byly a neuspělyMOp píše:light verze - prvni a posledni naprava nema motory.
Re: Škoda 15T ForCity
MF: tu tramvaj to především odlehčilo. A pořád má výkon jako saranče.