Historie linkového vedení
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Historie linkového vedení
Nevybavuju si že by byla na znamení
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie linkového vedení
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/s ... 960410.pdf
Jsem narazil na PRTkách o jizdním řádu linky 6, že zastávka Na Hroudě je na znamení. Je to tedy rok 95. Oni byly v sití tramvají zastávky na znamení a nebo to je jenom tisková chyba?
Jsem narazil na PRTkách o jizdním řádu linky 6, že zastávka Na Hroudě je na znamení. Je to tedy rok 95. Oni byly v sití tramvají zastávky na znamení a nebo to je jenom tisková chyba?
Re: Historie linkového vedení
Pěkné schéma linek a důležitých časů bylo v brožuře Pražská městská doprava 1918 - 1945, díl Linky, str. 118.
A zatemnění pochopitelně bylo. Bylo po heydrichiádě, ale povinné zatemnění bylo nařízené už dávno před ní, vědí.
A zatemnění pochopitelně bylo. Bylo po heydrichiádě, ale povinné zatemnění bylo nařízené už dávno před ní, vědí.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Historie linkového vedení
Nebylo tehdy válečné zatemnění? Jestli jo, tak se zkrátka vyfotit nedala.peterkostelecky píše:Máte někdo fotku, resp. je někde publikována fotografive nějakého tohoto nočního vlaku, který je označen písmeny A- F ?
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie linkového vedení
Ono to bude možná tím, že ty hlavní přepravní směry se dlouhodobě moc neliší.
Takhle odpovídala linka A cca jedničce, B třiadvacítce, C jedenáctce, D čtrnáctce, E patnáctce a F jednadvacítce...
Takhle odpovídala linka A cca jedničce, B třiadvacítce, C jedenáctce, D čtrnáctce, E patnáctce a F jednadvacítce...
Re: Historie linkového vedení
zajímavé - celkem se to podobá současnému stavu.peterkostelecky píše: A - Vypich - Čechovo náměstí
B - Vojenská nemocnice - Chodovská
C - Bořislavka - Voz. SA
D - Čimická - Soudní nám.
E - Kolbenka - Zámečnice
F - Vozovna ŽI - Ledárny
A=57, B=56, C=51, D=53, E/F=52/58. tím jsou pokryty všechny významné noční tramvaje s výjimkou spíše "doplňkových" (berte prosím s rezervou) 55, 59 a 54.
Re: Historie linkového vedení
Historie smyčky a celkově tramvají v Braníku je okrajově, leč pěkně, popsána v článku o branickém nádraží na stránkách o Posázavském pacifiku.peterkostelecky píše:3) Kde byla zastávka "Ledárny" ?
Re: Historie linkového vedení
Pokud se dá věřit serveru Filmová místa, dá se obratiště Ledárny docela dobře lokalizovat podle filmu Holka od vody.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 01.12.2005 12:36
- Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie linkového vedení
Mohu alespon castecne odpovedet na otazku 3 -Ledarnami jsou myslene Branicke ledarny, cili misto, kde koncila puvodni trat do Branika, ktera, pokud vim, puvodne nevedla primo po nabrezi, ale o jednu, ci vice ulic vychodne.
- peterkostelecky
- ovocnář
- Příspěvky: 211
- Registrován: 26.4.2010 12:47
- Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=
Re: Historie linkového vedení
Při prohlížení nově vydané knihy od DPP Fakta a legendy, však jistě všichni znáte, jsem narazil na straně 154 na jednu věc ...
Kapitola "Celou noc tramvajemi"
Časem se ale ukázalo, že Pražané a lidé z blízkého okolí hl.m. přece jen noční dopravu potřebují i k cestě do a ze zaměstnání, a proto byla od 30.11.1942 přijata nová zásadní opatření. Běžný denní provoz tramvajových linek byl zkrácen o další hodinu, aby kolem půl jedenáctým projížděly poslední spoje centrem (ale od 22 hodin platila noční sazba). Pak do pražských ulic poprvé vyjížděly celonoční tramvajové linky. Pro odlišení denních linek byly označeny písmeny A - F a jejich trasy byly voleny tak aby pokrývaly alespoň nejdůležitější části kolejové sítě, jezdily jen v "omezeném rozsahu" tj. v intervalu 40 minut. Jednalo se o následujicí linky:
A - Vypich - Čechovo náměstí
B - Vojenská nemocnice - Chodovská
C - Bořislavka - Voz. SA
D - Čimická - Soudní nám.
E - Kolbenka - Zámečnice
F - Vozovna ŽI - Ledárny
1) Máte někdo fotku, resp. je někde publikována fotografive nějakého tohoto nočního vlaku, který je označen písmeny A- F ? Nikde jsem je v životě nevidel, ani v muzeu, a když, jsem tedy velice nepozorný ...
2) Máte někdo sken z mapy nočního tehdejšího linkového vedení, teda jestli vůbec existuje?
3) Kde byla zastávka "Ledárny" ?
Kapitola "Celou noc tramvajemi"
Časem se ale ukázalo, že Pražané a lidé z blízkého okolí hl.m. přece jen noční dopravu potřebují i k cestě do a ze zaměstnání, a proto byla od 30.11.1942 přijata nová zásadní opatření. Běžný denní provoz tramvajových linek byl zkrácen o další hodinu, aby kolem půl jedenáctým projížděly poslední spoje centrem (ale od 22 hodin platila noční sazba). Pak do pražských ulic poprvé vyjížděly celonoční tramvajové linky. Pro odlišení denních linek byly označeny písmeny A - F a jejich trasy byly voleny tak aby pokrývaly alespoň nejdůležitější části kolejové sítě, jezdily jen v "omezeném rozsahu" tj. v intervalu 40 minut. Jednalo se o následujicí linky:
A - Vypich - Čechovo náměstí
B - Vojenská nemocnice - Chodovská
C - Bořislavka - Voz. SA
D - Čimická - Soudní nám.
E - Kolbenka - Zámečnice
F - Vozovna ŽI - Ledárny
1) Máte někdo fotku, resp. je někde publikována fotografive nějakého tohoto nočního vlaku, který je označen písmeny A- F ? Nikde jsem je v životě nevidel, ani v muzeu, a když, jsem tedy velice nepozorný ...
2) Máte někdo sken z mapy nočního tehdejšího linkového vedení, teda jestli vůbec existuje?
3) Kde byla zastávka "Ledárny" ?
Naposledy upravil(a) peterkostelecky dne 15.2.2011 21:55, celkem upraveno 1 x.
Re: Historie linkového vedení
Levobřežní opěra železné lávky je vidět dodnes. Pravobřežní pohltilo nové nábřeží, ale z mapky z brožury Pražská asanace je vidět, že i ona byla o kousek severněji než Mánesův most - rozhodně blíž k Rudolfinu než k VŠUP. Podle oka bych řekl, že při dnešním pohledu přes vodu mohla být tak v místech, kde je nejjižnější (tj. v našem pohledu nejpravější) z těch otvorů v nábřežní zdi.
Re: Historie linkového vedení
tady je to vidět nejlíp..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Historie linkového vedení
Dovolím si nesouhlasit, z fotek tehdejší železné lávky usuzuji, že na pravém břehu sice vedla na zhruba stejné místo, jako Mánesův most, ale na levém břehu Vltavy vedla o cca 70 metrů severně od soušasného konce Mánesova mostu (viz obr. lávky a zákres v mapě), a to způsobilo tu moji chybu v zákresu do mapy.MOp píše:most neni spatne.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie linkového vedení
most neni spatne.
Re: Historie linkového vedení - 1900
Špatný vtip, samozřejmě. Abych vysvětlil, zmátla mě poloha tehdejšího mostu přes řeku . Samozřejmě, tramvajová trať nevedla skrz Vojanovy sady, ale kolem. Práce kvapná...Petr píše:To trasování mimo Letenskou ulici je špatný vtip, nebo mi něco uniklo?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.