To trasování mimo Letenskou ulici je špatný vtip, nebo mi něco uniklo?thriller2 píše:Tak jsem načrtnul vedení tramvajových tratí v oblasti Starého města a Malé strany v roce 1900. Je to podle rozmazané fotky části nějaké mapy z té doby. Dávám to sem mimo jiné jako doplnění nedávného egeeho příspěvku v rubrice poznáte místo na fotografii. Třeba to někomu přijde vhod. Případné reakce příjmám s vděkem.
Historie linkového vedení
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie linkového vedení - 1900
Re: Historie linkového vedení
Díky, měl jsem si to před zveřejněním ověřit.syverin píše:To je stav 1908, v roce 1900 tam nebyla trať Pařížskou a přes Čechův most, naopak byla koňka přes most Karlův.
ponorka píše:Pokud by to někoho zajímalo, tak tady je plán Prahy z r. 1891 vč. zakraslení tramvajových tratí:
http://mapy.vugtk.cz/praha/sheets.php?? ... int=Hurtigův plán Prahy - Malá Strana a Hradčany
Re: Historie linkového vedení
Pokud by to někoho zajímalo, tak tady je plán Prahy z r. 1891 vč. zakraslení tramvajových tratí:
http://mapy.vugtk.cz/praha/sheets.php?? ... int=Hurtigův plán Prahy - Malá Strana a Hradčany
http://mapy.vugtk.cz/praha/sheets.php?? ... int=Hurtigův plán Prahy - Malá Strana a Hradčany
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie linkového vedení
To je stav 1908, v roce 1900 tam nebyla trať Pařížskou a přes Čechův most, naopak byla koňka přes most Karlův.
Historie linkového vedení - 1900
Tak jsem načrtnul vedení tramvajových tratí v oblasti Starého města a Malé strany v roce 1900. Je to podle rozmazané fotky části nějaké mapy z té doby. Dávám to sem mimo jiné jako doplnění nedávného egeeho příspěvku v rubrice poznáte místo na fotografii. Třeba to někomu přijde vhod. Případné reakce příjmám s vděkem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie linkového vedení
Moje o něco méně salátové vydání plánu Prahy z roku 1973 říká, že linka:
noční 344 vedla v trase Václavské nám. - Výtoň - sídl. Novodvorská - sídl. Krč - Lhotka, Tempo (tedy cca jako denní rychlíková 244)
noční 353 vedla v trase Smíchov,Anděl - Knížecí - Santoška - Malvazinky - Motorlet - Jinonice (tedy cca v trase denní linky 153)
rekreační A: nádr. Braník - Výtoň - Václavské nám.
rekreační F: Jiráskovo nám. - Velká Chuchle
rekreační H: Vinohrady, nám. Míru - Hostivař, přehrada
noční 344 vedla v trase Václavské nám. - Výtoň - sídl. Novodvorská - sídl. Krč - Lhotka, Tempo (tedy cca jako denní rychlíková 244)
noční 353 vedla v trase Smíchov,Anděl - Knížecí - Santoška - Malvazinky - Motorlet - Jinonice (tedy cca v trase denní linky 153)
rekreační A: nádr. Braník - Výtoň - Václavské nám.
rekreační F: Jiráskovo nám. - Velká Chuchle
rekreační H: Vinohrady, nám. Míru - Hostivař, přehrada
Re: Historie linkového vedení
Páni, děkuji za super odkaz a informace.
Tímto je mi vše objasněno.
Přikládám výřez z mapy s linkami A, H a 344.
Tímto je mi vše objasněno.
Přikládám výřez z mapy s linkami A, H a 344.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Historie linkového vedení
Je dobré se obrátit k Vetinariho stránkám, dnes už bohužel jenom v archivu. Tam je to jasně vidět - obě první třístovkové noční linky vznikly přečíslováním (a přetarifením) k 1.2.1971. Původní noční 244 (Václavské nám.-Podolí-Bráník-Novodvorská-Krč) vznikla k 3.6.1967, 257 (Vychovatelna-Prosek) k 20.4.1970. Ovšem noční provoz autobusů už existoval předtím: 201 (Václavské nám.-Průběžná) a 202 (Václavské nám.-Podbaba) od 12.4.1959 do 4.5.1966.
Re: Historie linkového vedení
Díky. Já jsem se dočetl (na wiki), že pokud číslo nočního autobusu v té době začínalo na dvojku, tak se v něm platilo dvojnásobné jízdné.
O třístovkových nočních linkách se tam ale nemluví. Byly to tedy opravdu noční linky?wikipedia píše:Po opětovném zavedení nočních linek roku 1959 první číslice z celého trojmístného čísla linky značila násobek základního jízdného; u nočních, které dostaly čísla začínající dvojkou, se platilo dvojnásobné jízdné, podobně tomu bylo i u rekreačních a rychlíkových linek.
Re: Historie linkového vedení
Jestli mě neklame paměť, 51 a dál byly rekreační (a jinak účelové) autobusy po otevření metra 9.5.1974. Předtím byly písmenkované. Rekreační tramvaje se k tomuhle datu přečíslovaly z 33+34 na 41+42 a noční autobusy z 3xx (podle čísla analogické denní linky) na 5xx pořadově.
Edit:33+34->41+42 bylo o malinko později - se zahájením letní sezony 1974, tu sezónu linky nepřežily (jak aspoň tvrdil Richard A. Bílek, pro ověření bych se musel podívat doma do análů).
Edit:33+34->41+42 bylo o malinko později - se zahájením letní sezony 1974, tu sezónu linky nepřežily (jak aspoň tvrdil Richard A. Bílek, pro ověření bych se musel podívat doma do análů).
Naposledy upravil(a) S_M_Lomoz dne 20.12.2010 15:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Historie linkového vedení
Na mapě z roku 78 (tedy po zavedení linek A a C) už mají tyto účelové linky čísla 52-58, jedna z nich taky vede do Hostivaře, jiná celkem slušně kopíruje trasu linky F z roku 1972 (Karlovo náměstí - Smíchov - závodiště Velká chuchle), ale naopak "Áčko" a "Háčko" svého potomka v roce 1978 nemají. Je možné, že se změnily rekreační priority, nebo, že je spolkly klasické linky.
Každopádně díky za rychlou odpověď, ale otázka je stále otevřená.
Každopádně díky za rychlou odpověď, ale otázka je stále otevřená.
Re: Historie linkového vedení
Salátové vydání plánu Prahy z roku 197něcomálo (které teď ovšem nemůžu najít), uvádělo v seznamu linek MHD na konci autobusy označené písmenem jakožto rekreační. Např. k Hostivařské přehradě apod.
Historie linkového vedení - autobusy
Mám dotaz.
Našel jsem mapu Prahy z roku 1972, tedy z doby "před metrem". Je na ní širší centrum, tj. zhruba čtverec s rohy Hanspaulka - tram obratiště v Troji - Vršovické náměstí - Smíchovské hřbitovy. Je na ní zachyceno linkové vedení tramvají, autobusů a trolejbusu z té doby. Proč se tím tak chlubím? Zejména proto, že kdyby měl někdo zájem o nějaké informace o tehdejším LV, můžu poskytnout. A teď k mé otázce. Mezi autobusovými linkami číselnými se tam nachází několik linek označených písmenem.
A s konečnou na Václavském náměstí a trasou ulicemi Štěpánská - Lípová - Kateřinská - Benátská - Vyšehradská - a dál nejspíše Vyšehradským tunelem na jih.
F s konečnou mezi Jiráskovým náměstím a Trojanovou ulicí a trasou Jiráskův most - Matoušova - Nádražní a dál kolem Nádraží Smíchov na jih.
H s konečnou na Náměstí Míru a trasou Uruguayská - Fransouzská - Ruská - a dál někam na východ.
Vím, že dříve byly autobusové likny označovány písmeny, například v roce 1941 byly písmena A a F vyčleneny pro autobusy jedoucí od nejbližších tramvají do Hostivaře a do Kbel a H tehdy nebylo. Naproti tomu, na pár mapách, které jsem kdysi někde na netu našel a které vyplňují období mezi 1945 a 1972, žádné autobusové linky označované písmeny nejsou.
Další zajímavou informací, kterou jsem z mapy vyčetl je, že v té době jezdily nějaké "třístovkové" autobusové linky jako například:
353 s konečnou zhruba na křižovatce Nádražní/Ostrovského a trasou nejspíše kolem Nádraží Smíchov na jih a
344 s konečnou na Václavském náměstí a trasou minimálně až pod Vyšehrad společnou s výše popisovaným "Áčkem".
Takže konečně přichází otázka. Co je to za linky A, F, H a 353 a 344, které kolem roku 1972 existovaly? Byly nějak vyjímečné oproti ostatním autobusovým linkám, že musely mít písmenné označení resp. číslo začínající trojkou? Kam vedly? Jezdily snad za Prahu? Nebo to byly nějaké účelové linky? Noční? NAD? Kdo ví, nechť si nenechává nic pro sebe a hned se podělí!
PS. pro hlodavce, že mám gůglit, tak jsem gůglil, ale nevygůglil.
Předem díky.
PS2. Trasa linky F.
Našel jsem mapu Prahy z roku 1972, tedy z doby "před metrem". Je na ní širší centrum, tj. zhruba čtverec s rohy Hanspaulka - tram obratiště v Troji - Vršovické náměstí - Smíchovské hřbitovy. Je na ní zachyceno linkové vedení tramvají, autobusů a trolejbusu z té doby. Proč se tím tak chlubím? Zejména proto, že kdyby měl někdo zájem o nějaké informace o tehdejším LV, můžu poskytnout. A teď k mé otázce. Mezi autobusovými linkami číselnými se tam nachází několik linek označených písmenem.
A s konečnou na Václavském náměstí a trasou ulicemi Štěpánská - Lípová - Kateřinská - Benátská - Vyšehradská - a dál nejspíše Vyšehradským tunelem na jih.
F s konečnou mezi Jiráskovým náměstím a Trojanovou ulicí a trasou Jiráskův most - Matoušova - Nádražní a dál kolem Nádraží Smíchov na jih.
H s konečnou na Náměstí Míru a trasou Uruguayská - Fransouzská - Ruská - a dál někam na východ.
Vím, že dříve byly autobusové likny označovány písmeny, například v roce 1941 byly písmena A a F vyčleneny pro autobusy jedoucí od nejbližších tramvají do Hostivaře a do Kbel a H tehdy nebylo. Naproti tomu, na pár mapách, které jsem kdysi někde na netu našel a které vyplňují období mezi 1945 a 1972, žádné autobusové linky označované písmeny nejsou.
Další zajímavou informací, kterou jsem z mapy vyčetl je, že v té době jezdily nějaké "třístovkové" autobusové linky jako například:
353 s konečnou zhruba na křižovatce Nádražní/Ostrovského a trasou nejspíše kolem Nádraží Smíchov na jih a
344 s konečnou na Václavském náměstí a trasou minimálně až pod Vyšehrad společnou s výše popisovaným "Áčkem".
Takže konečně přichází otázka. Co je to za linky A, F, H a 353 a 344, které kolem roku 1972 existovaly? Byly nějak vyjímečné oproti ostatním autobusovým linkám, že musely mít písmenné označení resp. číslo začínající trojkou? Kam vedly? Jezdily snad za Prahu? Nebo to byly nějaké účelové linky? Noční? NAD? Kdo ví, nechť si nenechává nic pro sebe a hned se podělí!
PS. pro hlodavce, že mám gůglit, tak jsem gůglil, ale nevygůglil.
Předem díky.
PS2. Trasa linky F.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Historie linkového vedení
Neměl jsem stativ, abych to nafotil pořádně, tak jsem to nahrál na video: http://www.youtube.com/watch?v=OXKis8eDAyI
Re: Historie linkového vedení
chtěl bych se zeptat, jestli nemá někdo náhodou vyfocený plán provozních i zrušených tratí, který visí ve Střešovicích? Děkuju