Jestli si ho viděl dnes na objízdné koleji,tak jsem ho tam dával ráno já,měl jsem noční X (31/63).radek31 píše:a co noční X-ko, které vypravuje Motol?6432 píše:Po dlouhé době jsem viděl tram s transparentem X, a to 8728 ve vozovně Motol. Ovšem záložní asi nebyla, ale někdo si hrál s BUSE...
Záložní vlak X
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
tipuju, že si chtěl dispečink ověřit, že na tram je opravdu závada. ale to jde o to, že před červencem by najelo motolské x-ko a byl by pokojKM píše:A proč ti nedovezli novou tramvaj hned jax jim to řekl? Nebo proč s ní z Pa někdo nevyjel směr Laurová a tys ho vystřídal až pojede zpět?dušan píše:domluvili jsme se, že dovezu lidi na Karlovo nám a odstavím se v Myslíkový. Přijeli technici, popojížděli jsme sem a tam a NIC. Vypadalo to pro mne velice špatně, jako kdybych si to vymyslel.Lidi koukali až čuměli, co to jede a ona tram, ale před technikama vše OK. Odvezl jsem to na Pa, dostal nový vůz a !"
A proč ti nedovezli novou tramvaj hned jax jim to řekl? Nebo proč s ní z Pa někdo nevyjel směr Laurová a tys ho vystřídal až pojede zpět?dušan píše:domluvili jsme se, že dovezu lidi na Karlovo nám a odstavím se v Myslíkový. Přijeli technici, popojížděli jsme sem a tam a NIC. Vypadalo to pro mne velice špatně, jako kdybych si to vymyslel.Lidi koukali až čuměli, co to jede a ona tram, ale před technikama vše OK. Odvezl jsem to na Pa, dostal nový vůz a !"
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
taky přidám jednu příhodu ze včerejška:
měl jsem linku 6, vůz 8358 s úplně novými podvozky, a v kopci na Bělehradské ulici před zastávkou se mi z podvozku začaly ozývat rány podobné tomu, jako kdyby tram jela na valících se čtvercích. v zastávce jse obešel tram, ale nic jsem nenašel, po cestě na Bruselskou jsem volal dispečink a domluvili jsme se, že dovezu lidi na Karlovo nám a odstavím se v Myslíkový. Přijeli technici, popojížděli jsme sem a tam a NIC. Vypadalo to pro mne velice špatně, jako kdybych si to vymyslel.Lidi koukali až čuměli, co to jede a ona tram, ale před technikama vše OK. Odvezl jsem to na Pa, dostal nový vůz a napojil se ve Štěpánské na trať.
Kdyby fungovala X-ka, mohl se napojit Na Knížecí, dojet na Laurovou a ve Štěpánské si předat lidi. Takto to dopadlo, že za mne nic nejelo a lidi čekali 20 min. místo 10. Je to škoda, služba moc nefunguje a proto volám " vraťte X-ka!"
měl jsem linku 6, vůz 8358 s úplně novými podvozky, a v kopci na Bělehradské ulici před zastávkou se mi z podvozku začaly ozývat rány podobné tomu, jako kdyby tram jela na valících se čtvercích. v zastávce jse obešel tram, ale nic jsem nenašel, po cestě na Bruselskou jsem volal dispečink a domluvili jsme se, že dovezu lidi na Karlovo nám a odstavím se v Myslíkový. Přijeli technici, popojížděli jsme sem a tam a NIC. Vypadalo to pro mne velice špatně, jako kdybych si to vymyslel.Lidi koukali až čuměli, co to jede a ona tram, ale před technikama vše OK. Odvezl jsem to na Pa, dostal nový vůz a napojil se ve Štěpánské na trať.
Kdyby fungovala X-ka, mohl se napojit Na Knížecí, dojet na Laurovou a ve Štěpánské si předat lidi. Takto to dopadlo, že za mne nic nejelo a lidi čekali 20 min. místo 10. Je to škoda, služba moc nefunguje a proto volám " vraťte X-ka!"
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
KM: Máš pravdu, někam si to zapiš, zase po čase souhlasím. Zkušenost ze včerejška. Byl jsem převěsit mírně rozmočené mapičky na Palmovce a zjistil, že 4.8. změnili jízdní řád linky X-1 a prodloužili intervaly. Opravdu skvělé řešení, když po týdnu výluky si teprve náhradku najde většina lidí a zatížení Novovysočanské s končícím srpnem roste. Tudíž jsem čekal na bus jezdící v intervalu 6 minut, minut 15. Pak začaly přijíždět od Krejcárku, tři za sebou. Dva vozy stály přitom celou dobu v terminálu. Ale jel hned ten nejvíc zpožděnej, za ním minutu další. Ne tak, aby jely dva a lidi se rozložili. Nechal natřískat ten první a pak vezl jen mě, protože já si dovedu spočítat, že hned pojede. Tak mě napadlo, že by to chtělo dispečera např. s jedním budem, který by řídil, měl třeba delší pauzy a spojení s ost, řidiči. když je Novovysočanská a Koněvova zasekaná, prostě to chce dispečerské řízení a do těch pauz se musí pustit nějaká záloha, naopak zpožděný řidič pak může mít delší pauzu. Ale to prostě DP neumí a neumí a neumí. Transformovaly se židle, pracovní postupy ani náhodou.
Mop: Kdo chce, hledá možnosti, kdo nechce , hledá důvody. Večer je snad víc času na zálohu.
To je totiž trochu neštěstí, že i ty to bereš jako dogma a návod a ne jako návrh či směr. Samostatně myslet se tady ještě moc nevžilo, samostatně aplikovat předpisy, aby nedošlo k jejich porušení, ale byly využity jejich možnosti taky ne. To není jen problém dopravy. Ale hlavně je to pohodlí. Co si myslet třeba o tom, že systém umožňuje hlásit z dispečinku do vozů, ale protože to má nějaké mouchy tak místo toho, aby se vychytaly, tak se to nepoužívá? Fakt někdy nechápu, jak se v 30-60tých letech odvezlo to co se odvezlo a s tou technikou.
To je totiž trochu neštěstí, že i ty to bereš jako dogma a návod a ne jako návrh či směr. Samostatně myslet se tady ještě moc nevžilo, samostatně aplikovat předpisy, aby nedošlo k jejich porušení, ale byly využity jejich možnosti taky ne. To není jen problém dopravy. Ale hlavně je to pohodlí. Co si myslet třeba o tom, že systém umožňuje hlásit z dispečinku do vozů, ale protože to má nějaké mouchy tak místo toho, aby se vychytaly, tak se to nepoužívá? Fakt někdy nechápu, jak se v 30-60tých letech odvezlo to co se odvezlo a s tou technikou.
samozrejme, ze jsem ten princip pochopil. spise bych chtel vedet, jak bude reagovat clovek x, jemuz bude prave v case odjezdu z konecne (y) dle jr (y-1min) prijizdet spoj jine linky a tento diky predcasnemu odjezdu na dispecersky prikaz v (y-2min) odjede. bude to napr. v dobe vecerni, takze int = 20, tudiz bude 21 min cekat na jiny spoj.. fakt genialni..KM píše:Ty snad děláš u dopravce Tak názorně. Odjezdy 00,04,08,12,16... vypadne ten v 08. Pošlu toho ve 12 v 10 a bud int 4-4-6-6-4.... Pojedou dvě plnější soupravy místo jedné narvané. Int. 6 místo 4 kaštani nezpozorují, 8 místo 4 ano. Na druhém konci té linky už budou 2 minuty srovnány samy od sebe a stihne tam vyjet záloha. Je to jen příklad. Nevyvozujte z toho nic. Už vůbec ne, že to tak kdysi šlo. Nebo že by se to snad mohlo tak i dělat.
Ty snad děláš u dopravce Tak názorně. Odjezdy 00,04,08,12,16... vypadne ten v 08. Pošlu toho ve 12 v 10 a bud int 4-4-6-6-4.... Pojedou dvě plnější soupravy místo jedné narvané. Int. 6 místo 4 kaštani nezpozorují, 8 místo 4 ano. Na druhém konci té linky už budou 2 minuty srovnány samy od sebe a stihne tam vyjet záloha. Je to jen příklad. Nevyvozujte z toho nic. Už vůbec ne, že to tak kdysi šlo. Nebo že by se to snad mohlo tak i dělat.MOp píše:[a na cas toho co poslou drive, pojede nasledujici a tak dal neustale dokola coz?
to pak muzes JR zrusit uplne a rict si, ze tady to proste pojede po dvou minutach a tak to ridit..
a na cas toho co poslou drive, pojede nasledujici a tak dal neustale dokola coz?KM píše:Pamatuji, že když byli dispečeři v mraze v boudičkách, prostě poslali vůz/vlak na trať v intervalu, tedy i dřív, aby když něco vypadlo, nebyl int. dvojnásobný. Ono se to pak cestou srovnalo. Dneska by to mohli udělat z tepla dispečinku.
to pak muzes JR zrusit uplne a rict si, ze tady to proste pojede po dvou minutach a tak to ridit..
Pamatuji, že když byli dispečeři v mraze v boudičkách, prostě poslali vůz/vlak na trať v intervalu, tedy i dřív, aby když něco vypadlo, nebyl int. dvojnásobný. Ono se to pak cestou srovnalo. Dneska by to mohli udělat z tepla dispečinku.Martin píše:Hned podle počtu lidí v nástupní zastávce zjistil, že už asi nic dlouho nejelo. Dlouho, přesněji 12 minut, neboť, jak se dozvěděl od lidí, spoj dvanáctky vynechal... A tak při jízdě z estakády tramvaj našlapaná až po střechu. ...
Ještě jeden příspěvek od neznámého autora:
CIT:"Nedávno jsem ze zálohy měl vyjet na l.č.9 do Řep a hradit ji od Nár.Tř.To znamenalo jet přes Palačák na místo.Bylo mi to řečeno 30 minut před začátkem hrazení.Kdybych požadoval 20 minut na přípravu na kterou mám nárok,tak bych byl za hajzla co nepodporuje transformaci.To,že se mi pak cestou nazavíraly prostřední dveře prvního vozu a musel jsem je uzavírat ručně až je nakonec nadobro uzavřít kličkou,nikoho nezajímalo.Na výměnu zjištěné závady nebyl totiž pochopitelně čas.
Asi bych to udělal tak,že ráno po příchodu záloh bych jako výpravčí zkontroloval přesčasy (počítač to umožňuje) a určil kdo tu zůstane přes den.Dotyční by si pak připravili v hale své soupravy (jeden solo ve vratech a deuhý dvojici na určené koleji),potom by ihned po zavolání mohli vyjet hradit.Ostatní zálohy by po výjezdech odešli domů.Jak jednoduché,jak účelné." konec citace.
CIT:"Nedávno jsem ze zálohy měl vyjet na l.č.9 do Řep a hradit ji od Nár.Tř.To znamenalo jet přes Palačák na místo.Bylo mi to řečeno 30 minut před začátkem hrazení.Kdybych požadoval 20 minut na přípravu na kterou mám nárok,tak bych byl za hajzla co nepodporuje transformaci.To,že se mi pak cestou nazavíraly prostřední dveře prvního vozu a musel jsem je uzavírat ručně až je nakonec nadobro uzavřít kličkou,nikoho nezajímalo.Na výměnu zjištěné závady nebyl totiž pochopitelně čas.
Asi bych to udělal tak,že ráno po příchodu záloh bych jako výpravčí zkontroloval přesčasy (počítač to umožňuje) a určil kdo tu zůstane přes den.Dotyční by si pak připravili v hale své soupravy (jeden solo ve vratech a deuhý dvojici na určené koleji),potom by ihned po zavolání mohli vyjet hradit.Ostatní zálohy by po výjezdech odešli domů.Jak jednoduché,jak účelné." konec citace.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Pakliže došlo ke kiksu již dřív a souprava stejně na Burranov nedojela, bylo by iksko vysláno dřív. Případně by vypadlé pořadí hradilo pořadí za ním a iksko by hradilo hradící pořadí. Variant řešení je víc.Proxy píše:Jen se obávám, že ve státě dánském je skutečně něco shnilého a řidič bude volán k odpovědnosti za zneužití hlásičeMartin píše:A divili byste se, kolik cestujících panu řidiči do konce cesty vyjárdřilo podporu s tím, že tu stížnost určitě napíšou
I takhle se dá bojovat s tím, že "je něco shnilého ve státě dánském". Jen škoda, že to nedělá víc řidičů...
BTW x-ko by v tomto případně stejně vyjíždělo až ze Smícháče a cestujicím z Brrndova by nepomohlo