Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
52
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 365

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 23.4.2011 20:55

Mě to přijde ok. Jedná se o totožné cvičení, které hasiči dělali v Motole na tom voze po nehodě z vrat, ale možná to spíš byla 8671.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.4.2011 18:09

trainzjohny píše:
MOp v Na znamení píše:...hasičské cvičení obdobné tomu, které se konalo na voze 8691 ...
Pan kolega ví o něčem o čem nevíme my ? Nebo je jen přepracovaný ?
Vzhledem ke skutečnosti, že v popisku fotky "..T3M 8035 (ex. 6767) a 7098", kloním se k druhé možnosti

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od trainzjohny » 23.4.2011 12:03

MOp v Na znamení píše:...hasičské cvičení obdobné tomu, které se konalo na voze 8691 ...
Pan kolega ví o něčem o čem nevíme my ? Nebo je jen přepracovaný ?

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Jamie » 22.4.2011 22:23

Tak jako tak tu kyblíky budou strašit alespoň dvakrát déle než SORky 8-)

mr proper
Uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: 01.6.2009 22:27

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od mr proper » 22.4.2011 21:44

Bobik píše:Nemohl, protože na rozdíl od drážních vozidel na to busy nejsou stavěný. Tam je to opravdu těch 5-7 let huntování téměř denně po celý rok a jakákoli další obnova je na hranici rentability. Většinou se počítám vyplatí (ve světě, ne v zchudlé ČR) koupit nový a "dalších x let se o to nestarat" než to draze opravovat.
Příkladně u Citybusu je výrobcem garantovaná životnost 12 let a pokud v té době například nastanou nějaké defekty karoserie, vyhodnocené jako konstrukční vada, tak to výrobce musí řešit. To se buhužel děje u CB E3 a náklady na rozsáhlé opravy jdou částečně za výrobcem.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Absolut » 22.4.2011 20:56

Coby, v muzeu bude spotřební zboží.

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od mixik » 22.4.2011 17:55

pánové, s těma autobusama to je taky o materiálu. vemte si, že od té doby co už to není 100% česká výroba, tak se šetří i na materiálu. nic není 100%. svářečí by vám mohli vyprávět.
to je samá směs rádoby kovů. pak to nemá po roce nebo dvou praskat.
vemte si takový rto nebo šimla. v podstatě vám stačil pozinkovaný plech, kladivo a šroubovák. karosy, maximálně do toho ´92 roku, to je ještě železo.

proto se nacházejí krásný kousky 30, 40 let starý. udělá se go nebo renovace a je to jak nový.

přesně jak řekl kolega, dnes to je spotřební zboží. dolejvat tekutiny a jezdit dokud to jezdí. pak schodit ze skály a jede se dalším.
všechno je o pěnězích a lobbistech.

mimochodem jsem zvědavý co bude v muzeu když to je spotřební zboží. :lol:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Absolut » 22.4.2011 16:51

Teorie kurvítka to myslím vysvětluje dostatečně.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 22.4.2011 16:49

I dnes, pane kolego, i dnes. Akorát s tím rozdílem že dřív to bylo "kvalitní výrobou"a dnes je to záměr. Žádnej výrobce nemá zájem dělat něco co vydrží věčnost, to by pak nic nevydělal. Zisk především. Tomu se říká spotřební společnost.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.4.2011 15:24

Bobik píše:Nemohl, protože na rozdíl od drážních vozidel na to busy nejsou stavěný. Tam je to opravdu těch 5-7 let huntování téměř denně po celý rok a jakákoli další obnova je na hranici rentability. Většinou se počítám vyplatí (ve světě, ne v zchudlé ČR) koupit nový a "dalších x let se o to nestarat" než to draze opravovat.
No, nevim. Tohle se dělo za komára, hlavně se ŠM11 (první ŠM z 2. pol. 60's byly nahrazeny dalšími dvěma ŠM - z 1. pol. 70's a pak z přelomu 70's a 80's než přišly B731/2). A v Blavě to snad šlo do kopru i po 4 letech.

No ale já myslim, že snad i třeba v ex. NSR by nebyl problém najít městký busy z konce 90's...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 22.4.2011 15:04

Nemohl, protože na rozdíl od drážních vozidel na to busy nejsou stavěný. Tam je to opravdu těch 5-7 let huntování téměř denně po celý rok a jakákoli další obnova je na hranici rentability. Většinou se počítám vyplatí (ve světě, ne v zchudlé ČR) koupit nový a "dalších x let se o to nestarat" než to draze opravovat.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.4.2011 14:31

No, já nevím, proč by takovej Citybus nemohl sloužit i těch 14 let plně plánovaně. Mezi Ciťákem z roku 1996 a Sorkou z roku 2011 není žádnej velkej rozdíl. Vlastně on ten současnej Citelis je vlastně Citybus a jinejma světlama.

Prostě mi přijde jako blbost, aby bylo kýženým stavem to, aby se teď vyřazovaly B951/B961 z r. 2002-3 + stejně starý Ciťáky 12M a 18M...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6710
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od demon » 22.4.2011 14:18

9001 píše:Ono to samé platilo a platí i o tramvajích... :wink:
To ano, přesto tady máme násobek let rozdílu... :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 22.4.2011 12:05

demon píše:
9001 píše:Proto máme jak uvedl Radek Citybusy 13-14 let, proto má hodně kloubáků rok výroby 1996-1998, tedy taky 13 let.
Nejsou prachy na obnovu, proto přetahujou a musí se dělat obdoby tramvajových PO.
Plánovaná životnost busu je samozřejmě podstatně nižší. :wink:
Ono to samé platilo a platí i o tramvajích... :wink:

Tita
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 01.12.2005 12:36
Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Tita » 22.4.2011 12:02

9001 píše: Další věc je, že stejně do té tramvaje vrazíš jednou tolik peněz. U busu se snad dělají opravy typu PO, tedy komplet rozebrání a zase dání dohromady?
Autobusové SO tento postup silně připomínají. Viz zde: http://www.doz.estranky.cz/ 8-)

Odpovědět