Stránka 28 z 30

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 22.9.2008 16:33
od Jabberwocky
Anarchie neanarchie, tolerovaná netolerovaná, já jen popisuji, co jinde běžně funguje a proč se mi tam líbí. Návod na to, jak k tomu dospět, nemám. A přiznám se, že letos v létě se pod vlivem mé britské zkušenosti ve mně cosi zlomilo a začíná mi být jedno, co se v téhle zemi děje. Přišlo to v okamžiku, kdy mi kdesi v Dartmooru kamarád řekl: "A víš, co se mi tu líbí asi nejvíc? Že se tu nemusím **** s žádnejma Čechama." Bylo to, jak když praskne klacek. Od toho okamžiku zjišťuji čím dál víc, že jsou mi Češi vlastně buřt. Jestli si chtějí pokácet stromy kolem silnic, do toho. Vyasfaltovat Český ráj? Klidně, mně už je to jedno. Pozabíjet se na silnicích, zazdít města auty? Kašlu na to, zlobil jsem se dost dlouho. Letenka do Bristolu stojí pakatel a v Exmooru pak můžu strávit dovolenou, aniž bych musel zakopávat o podnikatelské baroko, rozryté lesní cesty od motorek (nebo od mechanisace LČR), bát se volů na silnicích a koukat na místní mafiánskou honoraci. Je to tak, dohnal mě syndrom vyhoření :-(

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 22.9.2008 14:30
od Bobik
Nojo, jenže to co tu popisuješ (a co se mi osobně taky velmi líbí) je ale tolerovaná anarchie (každej si na silnici dělá co chce a ostatní to tolerujou :twisted: :lol: ) a to u nás dřív jak za 20-30let fungovat nebude. Tady vládne netolerovaná anarchie (každej si dělá co chce ale druhejm to netoleruje) a pokud nebudem tvrdě tlačený (represe?) k jinýmu modelu chování tak se to nezmění.

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 22.9.2008 13:41
od Jabberwocky
Jelikož mám k tématu městské cyklistiky vztah dost blízký, tak také něco málo přidám. Naprostou pravdu má :absolut - fakt jde hlavně o schopnost nějak se ve vymezeném prostoru srovnat a porovnat. To, co je v jiných zemích běžné (patříme sem všichni a musíme se vejít), u nás bohužel moc nefunguje (tady je to MOJE!) V Německu je normální, když cyklista jede po chodníku - dělá to totiž tak, aby nikomu neublížil. Za odměnu ho z chodníku nikdo nevyhazuje. U nás je to opačně - cyklista jede po chodníku, jako by jel po silnici, chodec mu za to spílá, že nemá na chodníku co dělat. Pitomí jsou, s odpuštěním, oba dva. Jiný příklad: V Británii slouží zebra k hrubé orientaci, případně k tomu, aby opravdu existovala místa, kde se nikdo nemusí bát přejít. Jinak se ovšem přechází, kde Angličany napadne, v zásadě po předchozí visuální dohodě s blížícími se řidiči. Nikdo netrestá chodce mimo přechod, chodec naopak respektuje, že mimo přechod bude přecházet na vlastní risiko a musí brát v úvahu auta. Všechno je to v lidech. V ČR chce mít každý svůj vymezený úsek, na němž bude pánem - v civilisovaných krajích panuje shoda, že všichni se musejí vejít plus minus všude a jsou si rovni v tom smyslu, že si vycházejí vstříc.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 22.9.2008 6:38
od VIKtor
P_V píše:Tak to číslo bude přibližné
Je to trošku out of topic, ale vzpoměl jsem si jak mi můj nebožtík počítač kdysi při instalaci Winowsů psal: Instalace bude dokončena za 50 min...
Po šesti hodinách bylo konečně hotovo! :lol:

Takže prosím vás hlavně né odpočítávání Sponsored by Microsoft! :lol:

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 19.9.2008 20:01
od trainzjohny
Hned jsem si vzpomněl na Brusnici. Tam je obdobně sloup TV ale je značený, celý je šrafovaný žluto-černě a jsou před ním namalované na zemi šikmé bílé čáry jako je tu silnic... fakt libovka. Hlavně se ta cyklostezka mění na dva pruhy (každý z jedné strany sloupu) a oba jsou tak sotva na kolo :lol:


Téma odklizeno z nástupních ostrůvků. :uklizecka:

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 19.9.2008 19:40
od pawel
jako problém u nás vidím hlavně to, že lidi/řidiči nejsou vůbec zvyklí na to, že se na ulici cyklista může objevit. a to ne nějakej sportovec, co si vyjel na trénink, ale člověk jedoucí za účelem přepravy z bodu A do dobu B, řekněme z domova do práce. aby lidi jezdit začali, musíme je ale k tomu nějak pobídnout - tj. zúžit ony široké silnice a stavět cyklopruhy všude, kde je to možné. třeba tady ve vratislavi, jakkoli jsou zdejší dopravně-stavební počiny kvalitativně různorodé (zejména doporučuju obrázek v příloze @3654 - dnešní vydání místního deníku metro), se pruhy staví/malují všude, kde se obnovují komunikace, a to včetně přechodů ("přejezdů") přes silnice a křižovatky. takže jakkoli se polských řidičů coby chodec bojím víc než českých (přednost na přechodu tu zřejmě neexistuje), jako cyklista by srovnání dopadlo opačně.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 18.9.2008 15:45
od syverin
Karotka píše:Oskar: jo, základní model "moderních" SSZ = pro :auto pevný cyklus, pro chodce permanentně červená. Pokud si chodec stiskne, v příštím cyklu se dočká zelené & ještě s rizikem, že ho sejmou odbočující :auto
Když se k tomu pak přidá celodenní provoz SSZ, zaručující v 23,00 i přes nulovou frekvenci aut čekání na zelenou kolem 2 minut... (Ortenovo nám. - U Uranie; Ocelkova - Bryksova). Indukční smyčky jsou, tlačítka taky, ale používají se jenom k tomu, aby zařadily potřebnou fázi na místo v pevném cyklu. Prostě bych občas střílel.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 18.9.2008 13:33
od P_V
Absolut: Že to není nařízeno v ČSN, snad ještě neznamená, že to tam být nesmí.
Mop: Tak to číslo bude přibližné, průběžně aktualizované, asi jako v metru ten promítaný čas do příjezdu vlaku. Řadič snad ví kolik fází ho ještě čeká do té kýžené a jaká je jejich předpokládaná délka.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 18.9.2008 13:24
od MOp
Jenže odpočet funguje spolehlivě pouze na SSZ s pevným cyklem!

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 18.9.2008 13:16
od Karotka
Absintholut: i ve Slovinsku.

Oskar: jo, základní model "moderních" SSZ = pro :auto pevný cyklus, pro chodce permanentně červená. Pokud si chodec stiskne, v příštím cyklu se dočká zelené & ještě s rizikem, že ho sejmou odbočující :auto

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 18.9.2008 13:10
od Absolut
Odpočet do volna na SSZ už umí v Polsku, v Maďarsku i v Rumunsku, ale ČSN ještě ne.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 18.9.2008 12:53
od Oskar
Mě hlavně připadá, že v řadičích SSZ jsou naprogramované "naschvály" - například ve většině případů dojde k zařazení volna pro chodce až v dalším cyklu, nikoli v tom aktuálním. A trpělivostí je obdařeno jen málo chodců.

Řešit by se to dalo několika způsoby:
Z:arrow: doplnit sloupek detektorem chodce, podobným jako mají ty blikající přechody. Při zmizení chodce by byl nárok zrušen.
Z:arrow: místo nápisu "ČEKEJTE" umístit nad tlačítko odpočet do volna. Kdyby na něm člověk viděl čas menší než minutu, asi by počkal. Kdyby tam však bylo víc, než 2 minuty, asi by utekl. Pak by nastoupil první předpoklad.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 18.9.2008 12:05
od P_V
Fořtík píše:Baví mne sledovat naprosto tupá a hloupa individua z řad chodců, kteří si namačkají přechod a pak jdou stejně na červenou. ...
Hloupá tupá? Ne, zcela racionálně jednající. Příchozí vidí dvě překážky: auta a červená. Jen ta první je reálná, druhá je jen normativně-buzerativní. První překážky se zbaví počkáním, k odstranění druhé učiní to, že stiskne čudlík a důkladně se rozhlédne, jestli není nablízku druhý komponent překážky - výběrčí poplatků za nepoužití SSZ. Až obě překážky vymizí, jedno v jakém pořadí, přejde.
Kdyby SSZ fungovalo tak, že v klidu autům bliká žlutá a chodec se tak mohl rozhodnout, zda přejde po rozhlédnutí, nebo při hustším provozu použije tlačítko, k uvedenému by nedocházelo.

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 18.9.2008 11:40
od Fořtík
vlakoň píše: :idea: I chodci chovající se podobně bezohledně jako řidiči (občas si připadám jako mentál když čekám na přechodu na zelenou a všichni okolo chodí jakoby nic). Mimo světelné křižovatky, ale přecházím mnohem radši mimo přechody. Ty jsou totiž nejméně bezpečné, vzhledem k neurotikům kteří vás vidí, ale jedou napjatí furt s nohou na plynu stylem jestli tam náhodou ten debul na přechodu neskočí 8-[
Tak k tomu mám co říct - dlouho sleduji zejména dva přechody - ten v zastávce U Zvonu a ten u pošty mezi zastávkami Kavalírka a Klamovka. Baví mne sledovat naprosto tupá a hloupa individua z řad chodců, kteří si namačkají přechod a pak jdou stejně na červenou. Na takovém přechodě pak není ani živáčka, nicméně požadavek na volno pro chodce tam je a tak leckdy u prázdného přechodu stojí nejen auta, ale i tramvaj. Tohle jsem fakt nepochopil - buď jsem takový "silák", že mě červená nerozhodí (červená není zeď - to je moudro spíše automobilistů, ale řídí se jím i chodci), nebo počkám na zeleného pajďuláka. Ale ne takhle... :roll:

Re: Nástupní ostrůvky

Napsal: 18.9.2008 10:58
od Pavel PS
9001 píše:...Ano není to zrovna správné stát na cyklopruhu. Když třeba potřebuji narychlo bankomat,tak taky na Skalce zastavím v zastávce busu na 2 minuty na konci zálivu, ano je to přestupek,ale koho tím ohrozím ??
...
Kdyby si pořádně četl můj příspěvěk, tak tam píšu, že mi cyklisti NEVADÍ pokud se chovají jak mají a jsou podle předpisů.
Takže různá měřítka na různé skupiny, hm, perlíš [-o< Pravidla tu nejsou od toho aby se porušovala, jak se říká! Myslím, že to co psal demon o avii je dost realné, bohužel.