Letecká doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecká doprava
Naše dílny se maximálně vzmůžou na to, aby polepily tramvaj samolepkama
Ale koukám, že jejich mluvčí Demon, je odborník i na dopravu leteckou
Ale koukám, že jejich mluvčí Demon, je odborník i na dopravu leteckou
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecká doprava
Hoši, oceňuji vaši snahu, ale povíme si to až po akci. Zatím je to o vaření z vody.
Ano, i tak.
Re: Letecká doprava
Demon: Pleteš si běžnou mluvou s tou leteckou. Nejbližší VHODNÉ letiště neznamená letiště, které jako vhodné vyhodnotí pilot. Nejbližší vhodné letiště znamená nejbližší, které je schopno bezpečně přijmout daný typ letadla za daných okolností. Tzn. v případě ono letu takových letišť bylo přinejmenším 10.
Má to jednoduchý důvod. Ano, s jedním motorem letadlo naprosto v pohodě doletí až do cíle bez toho, aby někdo něco poznal. Pokud se ale porouchá i ten druhý motor... Jak píše 9001, když se něco posere ve vzduchu, moc možností k nápravě není. Proto jsou taky letecké předpisy mnohem přísnější než pro jakýkoliv druh pozemní dopravy a proto taky není možné letět s lidmi letadlem s jedním motorem 2 hodiny do původního cíle, když máš pod sebou 10 letišť, na kterých můžeš přistát.
Zkrátka a dobře, vypadne-li motor a zůstane jen jeden další, pilot musí přistát ANSA (at nearest suitable airport). Může si vybrat, na jakém z těch vhodných letišť přistane, protože pokud ten další motor běží bez problémů, je to bezpečnější než přistát ASAP (as soon as possible), tzn. na jakékoliv možné ploše (to by bylo třeba v případě výpadku obou motorů). Stále ale ANSA neznamená "ok, rozhodnu se, co je pro mě vhodné". To pilot nerozhoduje, to rozhodují postupy.
Má to jednoduchý důvod. Ano, s jedním motorem letadlo naprosto v pohodě doletí až do cíle bez toho, aby někdo něco poznal. Pokud se ale porouchá i ten druhý motor... Jak píše 9001, když se něco posere ve vzduchu, moc možností k nápravě není. Proto jsou taky letecké předpisy mnohem přísnější než pro jakýkoliv druh pozemní dopravy a proto taky není možné letět s lidmi letadlem s jedním motorem 2 hodiny do původního cíle, když máš pod sebou 10 letišť, na kterých můžeš přistát.
Zkrátka a dobře, vypadne-li motor a zůstane jen jeden další, pilot musí přistát ANSA (at nearest suitable airport). Může si vybrat, na jakém z těch vhodných letišť přistane, protože pokud ten další motor běží bez problémů, je to bezpečnější než přistát ASAP (as soon as possible), tzn. na jakékoliv možné ploše (to by bylo třeba v případě výpadku obou motorů). Stále ale ANSA neznamená "ok, rozhodnu se, co je pro mě vhodné". To pilot nerozhoduje, to rozhodují postupy.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecká doprava
A zamlčet problém dispečerům bylo taky výsostné právo pilota?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecká doprava
Demon: Ted si mi připomněl profesora ze střední co nás učil Zabezpečovací techniku. opravdu profík, který pracoval na metru a tohle měl jako "vedlejšák".
Pánové pamatujte si jednu základní věc. My na zemi máme jednu obrovskou výhodu. Když se něco stane, bezpečný stav je "stůj". Sice to naštve, ale není to nebezpečný stav... Ve vzduchu to mají mnohokrát horší ...
Pánové pamatujte si jednu základní věc. My na zemi máme jednu obrovskou výhodu. Když se něco stane, bezpečný stav je "stůj". Sice to naštve, ale není to nebezpečný stav... Ve vzduchu to mají mnohokrát horší ...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecká doprava
S lidma?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecká doprava
demon: Ono se asi jedno, jak to budeme nazývat Prostě v postupu pro mimořádné situace.
Letěli asi s nejběžnějším letadlem co jde
Letěli asi s nejběžnějším letadlem co jde
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecká doprava
Naprosto nevhodné letiště pro přistání tak nesmírně atypického dopravního letadla, jakým je B737...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A ... Solu%C5%88
a ani zde to nebylo lepší
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A1t%C4%9B_Skopje
nebo zde
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A1t%C4%9B_Sofie
nebo zde
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A ... 4%9Blehrad
samá polní vojenská letiště s travnatou drahou....
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A ... Solu%C5%88
a ani zde to nebylo lepší
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A1t%C4%9B_Skopje
nebo zde
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A1t%C4%9B_Sofie
nebo zde
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A ... 4%9Blehrad
samá polní vojenská letiště s travnatou drahou....
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecká doprava
Neřeší to návody letadel, ale v předpisu je nejbližší VHODNÉ letiště s tím, že rozhodnutí o vhodnosti je na pilotovi. Pokud si to dokáže obhájit, no problem.
Analogicky u tramvají, do vozovny můžeš s lidmi pokud jsi pro ty, dispečink ti to nemůže nařídit.
Re: Letecká doprava
Výsostné právo pilota... Takhle letecká doprava opravdu nefunguje. Pro každou nestandardní situaci u každého typu letadla existuje přesný manuál, který se musí dodržet. Tanečky okolo toho jsou bohužel jen mlácením prázdné slámy, protože český ÚCL a SmartWings/ČSA jsou bohužel dost silně provázaní (viz třeba kompenzace za zpožděné lety, na které mají cestující právo a které úřady pro civilní letectví v civilizovaných zemích řeší, vyjma toho našeho - samozřejmě výhradně pokud jde o naši "národní" aerolinku).
Trochu naivně doufám, že se to ještě bude řešit na úrovni IATA, jelikož způsob, s jakým si SmartWings/ČSA vytírají zadek předpisy je donebevolající. Na podobné úrovni funguje letectví v Africe, střední Asii, Blízkém východě, ale do běžného světa fakt nepatří.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecká doprava
Neznám sice návody letadel, ale je otázka jestli v tomhle případě, neměl letět na nejbližší možné letiště
Když to vezmu do tramvaje, tak taky na Havarijní dojedeš do vozovny, ale asi bez lidí
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecká doprava
Hlavně to bylo výsostné právo pilota rozhodnout a své rozhodnutí si obhájit, takže tanečky okolo toho jsou jen mlácením prázdné slámy.
Policie prošetří, uzavře a sbohem.
Policie prošetří, uzavře a sbohem.
Re: Letecká doprava
Z definice trestního činu, že úmysl je jednání cílené na vznik škody. Třeba ten magor co s letadlem zamířil do hory. Nedbalost má jiné cíle než vznik škody..