Trolejbus / elektrobus

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Franklin
Uživatel
Příspěvky: 17
Registrován: 29.11.2013 3:14

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od Franklin » 27.5.2024 9:53

Poruchové to je. Co jsem slyšel, tak u trolejbusů SOR TNS 18 na lince 58 je problém se sběrači, které trpí neustálou manipulací nahoru a dolů několikrát během jízdy. Autobusů na lince 58 teď jezdí opravdu hodně, ale není to tak, že by jezdily jenom autobusy. Velice pěkné stránky jsou

https://pid.8b.cz/linka58.php
https://pid.8b.cz/linka59.php

kde lze sledovat aktuální stav. Například v době psaní tohoto příspěvku bylo na lince 58 v provozu 5 trolejbusů a 6 autobusů.

canonet
Uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: 22.10.2009 12:21

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od canonet » 24.5.2024 11:00

Příspěvek od canonet » 24.5.2024 10:46

Dobrý den,
po absolvování jízdy giga-trolejbusem 59 z nádraží Veleslavín na letiště V. Havla a zpět jsem si chtěl otestovat jízdu z Libně do Miškovic/Čakovic linkou
58, avšak zjistil jsem, že v den mého "pokusu" jezdily místo menších trolejbusů samé naftové autobusy. To jsou vážně natolik poruchové, že je musí nahrazovat autobusy???

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od 9001 » 08.3.2024 21:08

Ústečák: Tento týden proběhlo, že by snad na Letiště stavělo pomocí PPP. A celkově vlak na Letiště je poměrně blízko...
Ovšem jak píšeš, problém bude Veleslavín - Výstaviště. Takže stejně ten vlak všechno vysype na Veleslavíně, protože přestup na Dejvíckohradčanské stanici je fakt masakr...

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 189
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od Ústečák » 07.3.2024 13:33

Že trolejbus odsune dokončení dráhy na letiště jsou naprosté kydy (zdravíme před Úřad vlády). Naprosté. Jedno staví stát, druhé dopravní podnik s městem, absolutně nechápu, jakým způsobem by mohla a měla městská investice podobného druhu oddalovat tu státní, jež navíc primárně slouží něčemu jinému.

Dráha na letiště je totiž především dráha do Kladna. Spojit to s letištěm je příjemný bonus. Kapacitní elektrifikovaná dráha do Kladna musí vzniknout a vzniká tak jako tak. A na letiště je to pak už opravdu kousek, logické to využít. Naopak tahat tam téměř paralelně metro s obrovskými fixními náklady, jež je navíc už tak v centru na hraně kapacity, je logický a hlavně finanční nesmysl.

Jiná věc je trapná rychlost schvalování a ještě trapnější blokování stavby na P6, zejména úseku Dejvice - Veleslavín. Kvůli této maškarádě se trolejbus v klidu využije. Rozhodně to ale neznamená, že by ta dráha byla nesmyslná; to jen naše státní správa pracuje zoufale nepružně a trať do Kladna se dlouho stavěla pouze hubou.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4086
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od P_V » 07.3.2024 10:42

fricoolinek2: I za té politické tlačenky metra na letiště musela vycházet nějaká kritéria obslužnosti, kterými by se zdůvodnilo, proč metro. Proto chalupoida, aby to nevozilo tolik vzduchu. Varianta Petřiny jen líznout by asi byla nejblbější, protože by se to vyhlo dalším cílům, a přitom si to i tak prodloužilo cestu.

JirkaR: Taky se zvažovalo, že nové pražské letiště vznikne v Milovicích. To by pak byl vláček dobrej! :)

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od JirkaR » 07.3.2024 10:34

fricoolinek2 píše:
07.3.2024 9:58
OT: O kolik by dráže by vyšlo =M= "A" oproti stávajícmu řešení, kdyby Petřiny jen "lízlo", obětoval by se Motol (kterej má stejně hlavní spádovou oblast na Praze 5) a táhlo by se to na letiště?
Možná budu úplně mimo, ale čistě laicky mám z té "rychlodráhy" už dlouho pocit, že se to prostě jen politicky chce, případně v tom tuším nějaké to "ve světě se to tak dělá". Trochu líp mi to došlo při návštěvě Italského Milana - tam jsem z letiště vlakem jel, jenže to letiště mají pomalu 40km za městem, to pak smysl dává. U nás je terminál sotva 3km od posledního sídliště, a to mi pak od MHD oddělený vlakodrom jen pro letiště prostě hlava nebere, zvlášť když už metro (s dalšími vazbami po cestě) máme přivedené tak nějak poblíž.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.3.2024 9:58

Stejně, kdyby někdo sem nebo na K-R před 15 lety napsal něco jako "no a nebylo by řešenim, aspoň třeba přechodnym, kdyby se z připravovaný stanice "A" na Veleslavíně udělaly na letiště troleje, kde by jezdily třeba nějaký super tříčlankový trolejbusy", tak by schytal jen toto " :lol: "

Za mě je to kolosální ostuda pro celou Prahu. A neřikejte mi, že se tim kolejový spojení neodsune. Minimálně o rok. Pokud by se tahle peechovina shodila ze stolu hned, tak neměla by rychlodráha o dost naléhavější prioritu?

OT: O kolik by dráže by vyšlo =M= "A" oproti stávajícmu řešení, kdyby Petřiny jen "lízlo", obětoval by se Motol (kterej má stejně hlavní spádovou oblast na Praze 5) a táhlo by se to na letiště?

Mhr1
Uživatel
Příspěvky: 18
Registrován: 25.1.2020 20:01

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od Mhr1 » 06.3.2024 8:50

Podle toho, co bylo doposud prezentováno, je rozdíl v tom, že 52T by měla být 100%-ně nízkopodlažní. Ty bratislavské mají nad krajními články o stupínek vyšší podlahu. Údajně kvůli úzkým podvozkům, při standardním rozchodu se to zjevně podařilo vyřešit. Každopádně koncepce 29/30/52T je lepší proti Combinům i proti CAF-ům tím, že nad vnitřními podvozky je 16 sedadel, v těch ostatních 9-10, velké ztrátové prostory, velký odstup sedaček od okna. Rovněž je koncepce 29/30/52T výrazně lepší než 15T. Stačí se podívat na procento vypravenosti - v Bratislavě je to kolem 90%, v Praze kolem 75%.
Poznámka pro Admina: Reaguji na příspěvek uvedený mezi trolejbusovými komentáři, pokud uznáte za vhodné, přesuňte ho mezi tramvajovou diskusi o 52T.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od 9001 » 04.3.2024 19:27

Demon: A jak moc se pražské budou lišit od bratislavských?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od demon » 04.3.2024 16:21

Doslova se tam píše "obnovit provoz elektrobusů Škoda..." :lol:
Na druhou stranu mě trochu víc zneklidnilo, že budeme "dokončovat výrobní dokumentaci a zahajovat výrobu prvních tramvají Škoda ForCity Plus 52T".
To vypadá na už trochu víc, než jen standardní model DOdělej DOma, na který jsme od Škodofky z předchozích zakázek zvyklý. #-o

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3860
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od Karosák » 04.3.2024 12:14

Třeba mi v aktuálním DPK, v rubrice vyhlížející radostné milníky letošní sezóny, přišlo vtipné, že jeden z bodů hlásá něco ve smyslu "Zprovoznění flotily elektrobusů Škoda 36BB" :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3860
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od Karosák » 04.3.2024 11:33

9001 píše:
03.3.2024 21:38
Za mě současné uchopení parciálních trolejbusů je hodně mimo :-(. Dráty by měly být v co nejdelší trase a bez drátů jenom tam, kde není zbytí a nebo kde to fakt bude vadit...
Na tom se nás asi shodne víc, ale je třeba připomenout, že to, co se dnes zprovozňuje, se rodilo v době silného opojení všeobjímajícími elektrobusy, dráty byly fuj a slovo trolejbus se nesmělo ani vyslovit. Trnitá cesta k obnovení čehokoliv, co se někdy šmahem zrušilo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od 9001 » 03.3.2024 21:38

Někde se psalo, že pro tramvaj je potřeba mít na nové trati aspon 2 linky po 8 minutách, aby se to vyplatilo.

U trolejbusu/elektřobus to vidím v i terénu, kterým musí jezdit.

Za mě současné uchopení parciálních trolejbusů je hodně mimo :-(. Dráty by měly být v co nejdelší trase a bez drátů jenom tam, kde není zbytí a nebo kde to fakt bude vadit...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4086
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od P_V » 03.3.2024 11:19

Tramvajové dráty nenarušují estetiku ulice? :)

O pořadí navíc na konečné = i o řidiče navíc.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejbus / elektrobus

Příspěvek od fricoolinek2 » 03.3.2024 9:51

Jsou vlastně výpočty, jak moc se vyplatí elektrobus ve srovnání s parciálním trolejbusem? Tj. zda místo částečně zatrolejované trati (se všemi náklady, narušeními estetiky ulice...) by nestačilo, kdyby jen jezdil elektrobus s dobíjením na koncových úsecích. I třeba za cenu jednoho pořadí navíc za účelem prodloužení přestávek na konečných?

BTW: A je u dobíjení v současné době nějaký potenciál ke zrychlení? Např. skrz paralelní nabíjení dvou nezávislých separovaných bateriových řetězců?

Odpovědět