Trolejbus / elektrobus
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Trolejbus / elektrobus
Proč jsou v části Peroutkovy šedé stožáry a blíže u Jinonic černé?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10255
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
fricoolinek2: To sice ano, ale vysaje to baterku rychleji = víc cyklů = větší opotřebení.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Tak zrovna elektro je schopno vystřelit lépe jak nafta, nota bene velký nákladní motor. U toho rozjedzu do kopce to snad člověk cítí, jak nejdříve ten motor musí "zabrat", aby se to roztočilo. Elektromotor jede hned.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Elektrická Octavia II FL v roce 2012
Dojezd 140 km.
Ano, vývoj tam byl.
https://www.idnes.cz/auto/magazin/video ... _testy_fdv
Dojezd 140 km.
Ano, vývoj tam byl.
https://www.idnes.cz/auto/magazin/video ... _testy_fdv
Re: Trolejbus / elektrobus
Před patnácti lety a od podivné italské firmy.
Technologie je dnes úplně jinde.
Technologie je dnes úplně jinde.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3152
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
No a zrovna na poslední jmenované se elektrobus do kopce zkoušel a mazal zpět k výrobci a teď tam vesele drandí diesel....fricoolinek2 píše: ↑25.5.2025 1:44Nicméně na ty malé autobusové kopcovité linky typu Žvahova, Radotína, Černého Vrchu, Malé Strany tam by prostě ty elektrobusy být měly.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10255
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
fricoolinek2: Prostě fyzika..Rozhýbat autobus do kopce potřebuje X energie, ale to je poměrně velké... Aneb na montovaní nábytku klidně stačí akuvrtačka. Až bude sekat zdi pro elektřinu/vodu, tak vezmeš zbíječku do zásuvky...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Jako, okamžitá spotřeba bude při rozjezdu do kopce nemalá, ale je to tak hrozné? Nejsou nabíjení na (rychlo)nabječkách ještě o úplně něčem jiném? Či baterce vadí zejména rychlé vybíjení a rychlé nabíjení už méně?
A jak je to u parciálů s počtem nabíjecích cyklů? Neudělají těch cyklů na 58/59 opravdu hodně, hodně moc?
Člověku by přišlo adekvátní vždy na tu "potenciálně trolejbusovou" vždy ten (moderní!) elektrobus nejdříve na týden až dva dát a v praxi se ujistit, že to "fakt nepůjde"...
Nicméně na ty malé autobusové kopcovité linky typu Žvahova, Radotína, Černého Vrchu, Malé Strany tam by prostě ty elektrobusy být měly.
A jak je to u parciálů s počtem nabíjecích cyklů? Neudělají těch cyklů na 58/59 opravdu hodně, hodně moc?
Člověku by přišlo adekvátní vždy na tu "potenciálně trolejbusovou" vždy ten (moderní!) elektrobus nejdříve na týden až dva dát a v praxi se ujistit, že to "fakt nepůjde"...
Nicméně na ty malé autobusové kopcovité linky typu Žvahova, Radotína, Černého Vrchu, Malé Strany tam by prostě ty elektrobusy být měly.
Re: Trolejbus / elektrobus
Je to neefektivní zejména ekonomicky. Technicky to možné je. Vývoj baterií jde vpřed a někdy, nevíme kdy (10? 20? let), budou zas dráty zbytečné. Došlo tedy k rozhodnutí, že nebudeme čekat. Zejména tedy orgány EU rozhodly a Praha se snaží tu příležitost nepromarnit. Jsou na to dotace, a musí se plnit ukazatele vlivu na ŽP.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4500
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Trolejbus / elektrobus
Autobusy tam pálí litry nafty, kopec by nezvládaly ani baterie. V Praze začaly stavby dvou trolejbusových tratí
https://zdopravy.cz/autobusy-tam-pali-l ... ti-246069/
https://zdopravy.cz/autobusy-tam-pali-l ... ti-246069/
Právě parciální trolejbusy jsou podle něj pro kopcovitou Prahu ideálními vozidly. „Představa vození třítunových baterii do kopce u elektrobusů je neefektivní, rychle by odešly. Toto řešení naopak efektivní je. V trolejbusu je baterií jen zlomek a kopec bude pod trolejemi, takže tam se opotřebovávat nebudou,“ popsal výhody bateriových trolejbusů Šurovský.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3152
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Elektrobus je dobrý tak na rovinku a ideálně s malým obsazením, tahat do prudkého kopce plný bus ještě s tunama baterek je totální broskvovina. Buď nechat diesel, nebo drát.fricoolinek2 píše: ↑24.5.2025 1:16https://www.facebook.com/mcpraha5/posts ... CO%2CP-R-R
Tak se nám bude trolejovat 176... a znova se zeptám - opravdu by se to nedalo zvládnout s elektrobusy s dobíjením na Strahově/Karláku a cestou dolů?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10255
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Ne, protože do kopců je elektrobus je blbost. At nejsme jako v Brně, kde honí trolejebusy do kopce na baterku....fricoolinek2 píše: ↑24.5.2025 1:16https://www.facebook.com/mcpraha5/posts ... CO%2CP-R-R
Tak se nám bude trolejovat 176... a znova se zeptám - opravdu by se to nedalo zvládnout s elektrobusy s dobíjením na Strahově/Karláku a cestou dolů?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
https://www.facebook.com/mcpraha5/posts ... CO%2CP-R-R
Tak se nám bude trolejovat 176... a znova se zeptám - opravdu by se to nedalo zvládnout s elektrobusy s dobíjením na Strahově/Karláku a cestou dolů?
Tak se nám bude trolejovat 176... a znova se zeptám - opravdu by se to nedalo zvládnout s elektrobusy s dobíjením na Strahově/Karláku a cestou dolů?
Re: Trolejbus / elektrobus
Poruchové to je. Co jsem slyšel, tak u trolejbusů SOR TNS 18 na lince 58 je problém se sběrači, které trpí neustálou manipulací nahoru a dolů několikrát během jízdy. Autobusů na lince 58 teď jezdí opravdu hodně, ale není to tak, že by jezdily jenom autobusy. Velice pěkné stránky jsou
https://pid.8b.cz/linka58.php
https://pid.8b.cz/linka59.php
kde lze sledovat aktuální stav. Například v době psaní tohoto příspěvku bylo na lince 58 v provozu 5 trolejbusů a 6 autobusů.
https://pid.8b.cz/linka58.php
https://pid.8b.cz/linka59.php
kde lze sledovat aktuální stav. Například v době psaní tohoto příspěvku bylo na lince 58 v provozu 5 trolejbusů a 6 autobusů.
Re: Trolejbus / elektrobus
Příspěvek od canonet » 24.5.2024 10:46
Dobrý den,
po absolvování jízdy giga-trolejbusem 59 z nádraží Veleslavín na letiště V. Havla a zpět jsem si chtěl otestovat jízdu z Libně do Miškovic/Čakovic linkou
58, avšak zjistil jsem, že v den mého "pokusu" jezdily místo menších trolejbusů samé naftové autobusy. To jsou vážně natolik poruchové, že je musí nahrazovat autobusy???
Dobrý den,
po absolvování jízdy giga-trolejbusem 59 z nádraží Veleslavín na letiště V. Havla a zpět jsem si chtěl otestovat jízdu z Libně do Miškovic/Čakovic linkou
58, avšak zjistil jsem, že v den mého "pokusu" jezdily místo menších trolejbusů samé naftové autobusy. To jsou vážně natolik poruchové, že je musí nahrazovat autobusy???