O tom už tu básnil Good, takže už teď máš vážnou konkurenci...Tom 11 píše:Začínám přemýšlet o vlastním DP....
No,za 5-10 let se začnou vyřazovat T3...
Počítá se se začátkem vyřazování v roce 2012, do té doby jedou rekonstrukce.
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Začínám přemýšlet o vlastním DP....Isidor píše:Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)...
To asi těžko. Tohle totiž zavání "znárodněním", ale v opačném gardu, hodně v úvozovkách. DP je akciová společnost jako celek, sám o sobě, v současné době vlastněný městem, nemusí tomu tak být věčně jelikož první krok k rozprodání byl vytvořen, právě tím, že se podnik převedl na a.s. Rozdíl mezi železnicí je ten, že kraje si objednávají a dotují místní dopravní obsluhu. A u koho? U toho, kdo je schopen zajistit nejmenší cenu, tou jsou na železnici zřejmě stále ČD. Jenže u koho si bude objednávat město dopravní obsluhu? No přece u toho dopravce, kterého vlastní tím je DP. Cizí dopravní podnik, nebude mít dotace, tudíž nikdo nepojede z Karláku na Lehovec za 40 Kč, když dotovaným dp to bude za 20. Aby mohla být konkurence na městské drážní síti, tak kroky:Isidor píše:Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)... přesně tak jako je (bude) liberalizována i železniční doprava, včetně mezinárodní.
Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)... přesně tak jako je (bude) liberalizována i železniční doprava, včetně mezinárodní.Quetzalcoatl píše:Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?
Domnívám se že ano. Ale co ekonomická stránka věci: Dopravce by musel lobbovat u ROPIDU, aby objednal dopravu také prostřednictvím něj, a tedy mu pak byly uhrazeny "ztráty" za provoz. Jinak by musel jezdit za tržní jízdné, a těžko předpokládat že by za 100 Kč jízdenku měl vozy plné kaštanstva, i kdyby měly první třídu, klimatizaci a občerstvení v ceně. A možná že by si město účtovalo i poplatek za ošoupání kolejí a zaclánění v zastávkách... Také kde by ty tramky garážovaly.Quetzalcoatl píše:Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?
To by nejspíš byla v oddělení "Slepé větve tramvajového vývoje" společně s maketami T3A,R,G a opravdovou RT6.Tom 11 píše:Taková představa: 14T v muzeu a po ulicích se prohání reko z T3R.P. (rok 2040)
<fikce>To by se mi líbilo. Pak ji zprovoznit, upravit a bude jezdit na tratích ČD jak CitySlon LIGHT. </fikce>Tom 11 píše:A co takhle koupit si RT6N1?
To by se pak mohla založit Obnovený Hotliner, aby si kaštani nezvykali na přílišnou modernu. Ale teď vážně. Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?[/quote]P_V píše:(protože kdyby ji dali i s papírama, mohli byste DP konkurovat Laughing )
No,ono se taky může stát,že na reko půjdou T3R.P.Quetzalcoatl píše:Teď není vhodná doba, ale stačí počkat až se budou masově vyhazovat T3M/SUCS. (Dojde-li k tomu někdy.) Bylo by pěkné dát to na podvozek od nálaďáku, namontovat motor a může se jezdit dalších několik let. Doufám, že to kromě nějakého kutila nikdo nevezme vážně, ať nám tady po sto letech nejezdí tétrojky jako autobusy DP.
Teď není vhodná doba, ale stačí počkat až se budou masově vyhazovat T3M/SUCS. (Dojde-li k tomu někdy.) Bylo by pěkné dát to na podvozek od nálaďáku, namontovat motor a může se jezdit dalších několik let. Doufám, že to kromě nějakého kutila nikdo nevezme vážně, ať nám tady po sto letech nejezdí tétrojky jako autobusy DP.trainzjohny píše:Z Prahy se už hezky (spíš tedy nehezky) dlouho nic nevyřadilo. Z Prahy neseženeš nic jiného než prorezlou kostru, z jejíž majitelky je T3R.PV
c) Zeptej se v Ostravě v ÚD Martinov. Tam měli ještě před dvěma lety "nové" skříně T6B5. Natřený stříbrno-červeně.Quetzalcoatl píše:Za kolik si myslíte, že byl k mání
a) Vyřazený vůz - tak, jak byl stežen z provozu, tedy i s výstrojí a výzbrojí (nemusí být pojízdný vlastní silou)
b) Pojízdný (nikoliv vlastní silou), ale vybrakovaný
c) Holá kostra, ale nerozřezaná
Bylo by pěkné mít na zahrádce takovou dekoraci.
Z Prahy se už hezky (spíš tedy nehezky) dlouho nic nevyřadilo. Z Prahy neseženeš nic jiného než prorezlou kostru, z jejíž majitelky je T3R.PVQuetzalcoatl píše:Za kolik si myslíte, že byl k mání
a) Vyřazený vůz - tak, jak byl stežen z provozu, tedy i s výstrojí a výzbrojí (nemusí být pojízdný vlastní silou)
b) Pojízdný (nikoliv vlastní silou), ale vybrakovaný
c) Holá kostra, ale nerozřezaná
Bylo by pěkné mít na zahrádce takovou dekoraci.