Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Já myslel hlavně Barrandov a průjezd centrem-jak moc by to hoblovalo koleje. Protože co jsem o tom četl, tak ULF jakýsi mechanismu, který celý vůz "ohýbá". tak to by taky mohlo být řešení pro naše tramvaje.pawel píše:po totální rekonstrukci všech TT, změně přístupu k jejich údržbě, resp. údržbě vozů, možná ano:D
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Jedním kamarádem jsem byl požádán, abych písmem (nikoliv fotografií)zmapoval dnešní natáčení v Braníku. Nabízím jej tak i Vám (a omlouvám se za délku)...
NATÁČENÍ VE SMYČCE NÁDRAŽÍ BRANÍK
Přestože dnešní sobotní počasí by se dalo popsat přívlastkem "pod psa", přesto jsem (jsa nabuzen úvodníčkem Pražských tramvají) vyrazil zkouknout, jak vypadá takové natáčení televizního seriálu, navíc s účastí tramvají…
Začátek výluky obratiště byl avizován na 15. hodinu. Dorazil jsem lehce po třetí s očima navrch hlavy, co se bude dít. Ale při prvním sezření scenerie jsem zapochyboval, bude-li se vůbec něco dít. Smyčka byla zcela standardně obsazena vozy linky 16, z monotónnosti sobotního odpoledne vybočoval snad jen fakt, že na místě stálo dispečerské vozidlo a trochu absurdnosti přidala obsluha filmařského trambusu, která hadicí rozmáčela (za prudkého deště) zbytky sněhu, zbyly-li tam nějaké. Až při pozornější obhlídce terénu jsem narazil na šňůru vozů České televize, odstavených pod mostem Inteligence. Takřka hodinu se nedělo vůbec nic, namísto filmařů na místo dorazilo ještě několik dopravních fandů a pořadí linky 16.
Až ve čtyři se ledy pohnuly. Do smyčky ladně vplula strašnická souprava 7033+6689, oblečená jako linka 11. (Proč natáčení sekunduje takový nereprezentativní vrak, napadlo mě. Pochopil jsem později.) Dispečink vydal příkaz, že linka 16 se začne obracet na Dvorcích, ale poslední šestnáctka ze smyčky vyrazila až v 16.20. Mezi zchátralé dřevěné stánky (které budou zanedlouho, jak jsem se dověděl z letáku, Prahou 4 zbourány) vjel konvoj přenosových vozů a prostor se zaplnil. Až se setměním se začala scéna připravovat. Mezitím jsem decentně vyzpovídal jednoho z členů štábu. A co jsem se dověděl?
Štáb pod vedením režiséra Hynka Bočana si smyčku pronajal až do čtyř hodin ranních, aby zde v rámci závěrečného natáčecího dne vytvořil poslední chybějící scény chystaného seriálu „Poslední sezóna“ z hokejového prostředí (s Martinem Dejdarem nebo i Jaromírem Jágrem), který však televize patrně odvysílá až příští rok. Proč na místo dorazila zrovna tato souprava jsem se dozvěděl právě teď. Natáčí se totiž scéna, kdy parta mladíků bude demolovat tramvaj. (Zchátralý vůz 6689 tak možná po natáčení ihned zamíří na přestavbu do dílen
). A jelikož děj se fiktivně odehrává v Liberci, zmíněná souprava bude ve filmu přestavovat soupravu liberecké linky 11. Liberečáci by však zakroutili hlavou. Z původně vlečného vozu 6689, který byl přesunut jako čelní (kvůli otevřené kabině, která režii víc vyhovovala) byla odstraněna loga DPP a nalepeny samolepky DP Liberec. Do bočních orientací byly vloženy orientace linky 11 v pro ni nelogické trase Lidové sady-Horní Hanychov a jako čelní orientace dán Horní Hanychov. Branická smyčka se tak přetransformovala na liberecké Lidové sady. Špinavá a typicky strašnická špatně čitelná linková orientace jedenáctky zůstala za sklem, ale to štábu zřejmě nevadilo.
Také autobusová část točny měla simulovat Liberec. To se však tvůrcům opět nepodařilo. Vyrostl tu sloupek fiktivní zastávky "Činžovní" pro linky 148 a 188, ovšem s platnými zastávkovými řády libereckých linek 35 a 27. Sloupek byl navíc postaven vstřícně k pravidelné nástupní zastávce, čili pro autobus s dveřmi napravo zcela nepoužitelný. Večer se zřejmě bude natáčet i scéna autobusová, protože k natáčení byl od Connexu propůjčen vůz 1330 (B932) s orientací 165 Cementárna Radotín.
Než ovšem tohle všechno štáb připravil, uplynula hodina. Přestože mi začaly téměř omrzat nohy, podíval jsem se na natočení prvního (velmi dramatického
) obrazu. Kamera umístěná na jeřábu natočila řidiče oné soupravy (kterého si zahrál podnikový dispečer), jak vstupuje do kamery. Přes jednoduchost scény jim to trvalo dlouhých 20 minut. Režisér Bočan takticky uděloval pokyny z tepla přenosového vozu, na „place“ za něj mrzla asistentka. Další scénu, která měla zachycovat mladíky, kterak se chystají tramvaj sprejovat, jsem už však nesledoval a vyrazil domů. Stejně, podle pracovního tempa soudím, že točí ještě teď…
Jak práce štábu dopadla však budeme moci ohodnotit zřejmě až příští rok.
NATÁČENÍ VE SMYČCE NÁDRAŽÍ BRANÍK
Přestože dnešní sobotní počasí by se dalo popsat přívlastkem "pod psa", přesto jsem (jsa nabuzen úvodníčkem Pražských tramvají) vyrazil zkouknout, jak vypadá takové natáčení televizního seriálu, navíc s účastí tramvají…
Začátek výluky obratiště byl avizován na 15. hodinu. Dorazil jsem lehce po třetí s očima navrch hlavy, co se bude dít. Ale při prvním sezření scenerie jsem zapochyboval, bude-li se vůbec něco dít. Smyčka byla zcela standardně obsazena vozy linky 16, z monotónnosti sobotního odpoledne vybočoval snad jen fakt, že na místě stálo dispečerské vozidlo a trochu absurdnosti přidala obsluha filmařského trambusu, která hadicí rozmáčela (za prudkého deště) zbytky sněhu, zbyly-li tam nějaké. Až při pozornější obhlídce terénu jsem narazil na šňůru vozů České televize, odstavených pod mostem Inteligence. Takřka hodinu se nedělo vůbec nic, namísto filmařů na místo dorazilo ještě několik dopravních fandů a pořadí linky 16.
Až ve čtyři se ledy pohnuly. Do smyčky ladně vplula strašnická souprava 7033+6689, oblečená jako linka 11. (Proč natáčení sekunduje takový nereprezentativní vrak, napadlo mě. Pochopil jsem později.) Dispečink vydal příkaz, že linka 16 se začne obracet na Dvorcích, ale poslední šestnáctka ze smyčky vyrazila až v 16.20. Mezi zchátralé dřevěné stánky (které budou zanedlouho, jak jsem se dověděl z letáku, Prahou 4 zbourány) vjel konvoj přenosových vozů a prostor se zaplnil. Až se setměním se začala scéna připravovat. Mezitím jsem decentně vyzpovídal jednoho z členů štábu. A co jsem se dověděl?
Štáb pod vedením režiséra Hynka Bočana si smyčku pronajal až do čtyř hodin ranních, aby zde v rámci závěrečného natáčecího dne vytvořil poslední chybějící scény chystaného seriálu „Poslední sezóna“ z hokejového prostředí (s Martinem Dejdarem nebo i Jaromírem Jágrem), který však televize patrně odvysílá až příští rok. Proč na místo dorazila zrovna tato souprava jsem se dozvěděl právě teď. Natáčí se totiž scéna, kdy parta mladíků bude demolovat tramvaj. (Zchátralý vůz 6689 tak možná po natáčení ihned zamíří na přestavbu do dílen

Také autobusová část točny měla simulovat Liberec. To se však tvůrcům opět nepodařilo. Vyrostl tu sloupek fiktivní zastávky "Činžovní" pro linky 148 a 188, ovšem s platnými zastávkovými řády libereckých linek 35 a 27. Sloupek byl navíc postaven vstřícně k pravidelné nástupní zastávce, čili pro autobus s dveřmi napravo zcela nepoužitelný. Večer se zřejmě bude natáčet i scéna autobusová, protože k natáčení byl od Connexu propůjčen vůz 1330 (B932) s orientací 165 Cementárna Radotín.
Než ovšem tohle všechno štáb připravil, uplynula hodina. Přestože mi začaly téměř omrzat nohy, podíval jsem se na natočení prvního (velmi dramatického

Jak práce štábu dopadla však budeme moci ohodnotit zřejmě až příští rok.
Také je v provozu podnikový archiv - citace z DP: Pro odbornou veřejnost jsou materiály archivu přístupné po předběžné domluvě na tel. čísle 296 192 415 za podmínek uvedených v zákonu o archivnictví. Podnikový archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy, akciové společnosti najdete na konečné tramvaje č. 7 v Hostivaři v Opravnách MHD, budova H.