Ropid mluví o 65 vlacíchMOp píše:100 vozu je moc. to mas cca 70 poradi - tj. cca kazda linka 3 poradi. ja bych to videl na prumer max 2 poradi. tj. cca 60 vozova uspora.
Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2044
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: zrušení?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: zrušení?
nevím, já to nepřepočítával, ale kolik by se ušetřilo třeba na 9?MOp píše:100 vozu je moc. to mas cca 70 poradi - tj. cca kazda linka 3 poradi. ja bych to videl na prumer max 2 poradi. tj. cca 60 vozova uspora.
ono by stačilo k tomu přidat lepší preferenci MHD - na každém kole ušetřit pár minut a hned by to bylo o něčem jiném
Re: zrušení?
100 vozu je moc. to mas cca 70 poradi - tj. cca kazda linka 3 poradi. ja bych to videl na prumer max 2 poradi. tj. cca 60 vozova uspora.
Naposledy upravil(a) MOp dne 13.1.2006 20:36, celkem upraveno 1 x.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: zrušení?
to bych netvrdil tak jistě, pokud se podnik rozhodne jít naplno cestou střídaných přestávek, tak to možná bude přesně naopak - slyšel jsem o úspoře asi 100 vozůHonzík píše:Vozovnu Strašnice zrušejí nejdřív v době, kdy budou mít nové vozovny. Nevím, kam si se ty tramvaje vešly. Když teď bude jejich počet přibývat.
Re: zrušení?
To bude tedy možné až s prodloužením tram z Modřan do Libuše, tam by tušim měla vyrůst vozovna?Honzík píše:Vozovnu Strašnice zrušejí nejdřív v době, kdy budou mít nové vozovny. Nevím, kam si se ty tramvaje vešly. Když teď bude jejich počet přibývat.
A teď minianalýza:
- Studoval jsem to asi minutu a nehledal jsem pečlivě, ale zatímco o vzniku přepravní smlouvy se tam píše, o jejím zániku nikoli.
- Podmínkou vzniku smlouvy o přepravě je zaplacení jízdného.
Dílčí závěr: Nezaplatíš-li jízdné, nemáš uzavřenou smlouvu. Revizor tě trestá za to, že používáš dopravní prostředek dopravce bez právního důvodu.
Dílčí závěr: Naopak zaplatíš-li jízdné, máš smlouvu, revizor tě tedy nemá za co trestat.
- Nechce se mi teď listovat v občanském zákoníku, ale někde se tam tuším píše, že dopravce neodpovídá za zpoždění, které nezavinil (a možná vůbec). Bylo by taky absurdní, aby odpovídal.
Možné řešení č. 1:
V okamžiku, kdy ti vyprší jízdenka a nejsi tam, kde být máš, požádat řidiče, aby ti umožnil vystoupit.
Možné řešení č. 2 (ale musel bych to ještě studovat, abych měl jistotu):
Smlouvu máš, zaplatil jsi, dopravce není povinen nahradit ti škody způsobené zpožděním, ale je povinen dovézt tě tam, kam sis zaplatil přepravu, aniž by chtěl další platbu.
- Studoval jsem to asi minutu a nehledal jsem pečlivě, ale zatímco o vzniku přepravní smlouvy se tam píše, o jejím zániku nikoli.
- Podmínkou vzniku smlouvy o přepravě je zaplacení jízdného.
Dílčí závěr: Nezaplatíš-li jízdné, nemáš uzavřenou smlouvu. Revizor tě trestá za to, že používáš dopravní prostředek dopravce bez právního důvodu.
Dílčí závěr: Naopak zaplatíš-li jízdné, máš smlouvu, revizor tě tedy nemá za co trestat.
- Nechce se mi teď listovat v občanském zákoníku, ale někde se tam tuším píše, že dopravce neodpovídá za zpoždění, které nezavinil (a možná vůbec). Bylo by taky absurdní, aby odpovídal.
Možné řešení č. 1:
V okamžiku, kdy ti vyprší jízdenka a nejsi tam, kde být máš, požádat řidiče, aby ti umožnil vystoupit.
Možné řešení č. 2 (ale musel bych to ještě studovat, abych měl jistotu):
Smlouvu máš, zaplatil jsi, dopravce není povinen nahradit ti škody způsobené zpožděním, ale je povinen dovézt tě tam, kam sis zaplatil přepravu, aniž by chtěl další platbu.
"Smluvní přepravní podmínky v provozu metra, tramvají, lanové dráhy a autobusů Pražské integrované dopravy platné od 1. srpna 2005
...
Čl. 2 - Vznik a plnění smlouvy o přepravě osob
1. Přepravní smlouva je uzavřena, jestliže cestující využije svého práva k přepravě z jízdního dokladu tím, že nastoupí do vozidla nebo vstoupí do označeného prostoru, přístupného jen s platným jízdním dokladem.
...
Čl. 7 - Vztahy mezi dopravcem a cestujícími
Povinnosti dopravce
1. Dopravce je povinen cestujícím zajistit bezpečnou přepravu podle jízdního řádu.
...
4. Při mimořádných událostech, vyžadujících přerušení jízdy z důvodů na straně dopravce, zajistí dopravce neprodleně přepravu cestujících náhradním způsobem bez dalšího placení.
..."
...
Čl. 2 - Vznik a plnění smlouvy o přepravě osob
1. Přepravní smlouva je uzavřena, jestliže cestující využije svého práva k přepravě z jízdního dokladu tím, že nastoupí do vozidla nebo vstoupí do označeného prostoru, přístupného jen s platným jízdním dokladem.
...
Čl. 7 - Vztahy mezi dopravcem a cestujícími
Povinnosti dopravce
1. Dopravce je povinen cestujícím zajistit bezpečnou přepravu podle jízdního řádu.
...
4. Při mimořádných událostech, vyžadujících přerušení jízdy z důvodů na straně dopravce, zajistí dopravce neprodleně přepravu cestujících náhradním způsobem bez dalšího placení.
..."
Thx,příklad byl vyčerpávající.Před pány policajty docela smekám,tenhle přístup bych nečekal.. Takže když se vrátím z5 do MHD,tak jasnej postup asi nikde zakotvenej neni.. Tzn,že záleží na vkusu každýho soudruha,škoda.. Podle mě by (samozřejmě záleží na okolnostech) případná pokuta asi byla soudně napadnutelná.. je to hodně sporný,ale mohla by bejt,alespoň o stažení pokuty a zaplacení nákladů.Nebyl by tu nějakej právník?Tohle by mě docela zajímaloFořtík píše:Odpovím ti příkladem. (...)

- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Odpovím ti příkladem. Nedávno jsem jel svým autem z Prahy do Mníšku pod Brdy. Bylo to zrovna tehdy, kdy napadlo tolik sněhu, že i po této, v běžném provozu rychlé, komunikaci se nedalo jet víc jak 50. Po pluhu nikde ani stopa. Pod Cukrákem (na Jílovišti) se stává ze Strakonické silnice pro motorová vozidla. Protože nemám dálníční známku, obvykle tady sjíždím a objíždím tento úsek přes vesnice. Ale jak tak jsem o tom přemýšlel, dospěl jsem k závěru, že když Strakonická vypadá, tak jak vypadá, jak budou vypadat ty cesty přes vesnice? Nakonec jsem to risknul a jel dál, byť nemám dálniční známku. Přemýšlel jsem, co bych řekl policajtům, kteří by mně stopli. Jako na potvoru mě jedna hlídka zastavila. Naštěstí jsem měl argument, který z právního hlediska nejspíš není správný, nicméně příslušníci ho pochopili. Řekl jsem jim, že takto udržovaná komunikace není rychlostní komunikací první třídy a že na ní známku nepotřebuju. Chvilku přemýšleli a pak mě nechali jet.Paulie píše:Víte co by mě zajímalo?Představte si si situaci.. Jsem běžnej kaštan co si spočítá,že se dostane z bodu A do bodu B dejme tomu za 55minut.Koupí si časovku na 60.Když se blíží k bodu B,tak se jeho spoj zasekne,prostě dejme tomu zácpa mezi dvěma stanicema.A má tu smůlu,že mu v tuhle chvíli vyprší onen lístek.Za normální situace by mu to bylo volný,ale má ještě větší smůlu a právě v týhle zácpě ho drapne revizor.O co mi jde?Jestliže má ten spoj přece spoždění se kterym nemoh počítat (vím,dp za to nemůže,ale to neni kaštanův problém!),tak by po něm NIKDO neměl tu pokutu vymáhat.. Otázka zní,jak je to v praxi?? Asi se to přehraje na chudáka kaštana a on to zacáluje co?
S tou MHD to bude podobné. Rozumný člověk tvůj argument pochopí, blbcovi to nevysvětlíš, ani kdyby jsi se rozkrájel...