Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
51
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 364

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 10.12.2006 12:22

Tom 11 píše:Začínám přemýšlet o vlastním DP....
No,za 5-10 let se začnou vyřazovat T3...
O tom už tu básnil Good, takže už teď máš vážnou konkurenci...
Počítá se se začátkem vyřazování v roce 2012, do té doby jedou rekonstrukce.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 10.12.2006 11:45

Petr píše:Dopravce Hotliner, s.r.o. zakončí dne 31. prosince 2006 svoji dosavadní činnost v provozování linek PID. Tyto linky bude od od 1. ledna 2007 zajišťovat pražská pobočka společnosti Connex. Zdroj: Ropid
Ach ta úleva....,ale taky trochu nostalgie. :D

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 10.12.2006 11:35

9001 píše:Důvod?
Dopravce Hotliner, s.r.o. zakončí dne 31. prosince 2006 svoji dosavadní činnost v provozování linek PID. Tyto linky bude od od 1. ledna 2007 zajišťovat pražská pobočka společnosti Connex. Zdroj: Ropid

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 10.12.2006 11:27

Tombus píše:Od 31.12. je Hotliner už jen jako nákupní linky :cry:.
Důvod?

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 10.12.2006 9:07

Tom 11 píše:No,za 5-10 let se začnou vyřazovat T3,takže by nastoupil Hotliner ? :D
Od 31.12. je Hotliner už jen jako nákupní linky :cry:.

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 10.12.2006 2:49

Isidor píše:Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)...
Začínám přemýšlet o vlastním DP.... :lol: :lol: :lol:

Pryč s DP Praha... @3657

No,za 5-10 let se začnou vyřazovat T3,takže by nastoupil Hotliner ? :D

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 2:42

Isidor píše:Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)... přesně tak jako je (bude) liberalizována i železniční doprava, včetně mezinárodní.
To asi těžko. Tohle totiž zavání "znárodněním", ale v opačném gardu, hodně v úvozovkách. DP je akciová společnost jako celek, sám o sobě, v současné době vlastněný městem, nemusí tomu tak být věčně jelikož první krok k rozprodání byl vytvořen, právě tím, že se podnik převedl na a.s. Rozdíl mezi železnicí je ten, že kraje si objednávají a dotují místní dopravní obsluhu. A u koho? U toho, kdo je schopen zajistit nejmenší cenu, tou jsou na železnici zřejmě stále ČD. Jenže u koho si bude objednávat město dopravní obsluhu? No přece u toho dopravce, kterého vlastní tím je DP. Cizí dopravní podnik, nebude mít dotace, tudíž nikdo nepojede z Karláku na Lehovec za 40 Kč, když dotovaným dp to bude za 20. Aby mohla být konkurence na městské drážní síti, tak kroky:
-město by muselo prodat DP
-ten by se musele rozdělit na jednotlivé samostatné podniky (tratě by měl jeden vlastník, pravděpodobně město, vozy by zkoupily dopravci)

v tu chvíli je město objektivní k vybrání dopravce, kterého bude podporovat dotacemi. V tomto vidím nejpodstatnější rozdíl. Pakliže si město ponechá DP, tak veřejná kolejová síť teoreticky být může, ale cizí dopravce se na ní nemůže uživit.

RT expresy se také mohou uživit pouze na dálkové dopravě, protože konkuruje spojům IC (ČD), a ty jedou ČD na svoje triko, bez dotací.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 10.12.2006 2:03

Quetzalcoatl píše:Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?
Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)... přesně tak jako je (bude) liberalizována i železniční doprava, včetně mezinárodní.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Cena

Příspěvek od P_V » 10.12.2006 0:53

Quetzalcoatl píše:Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?
Domnívám se že ano. Ale co ekonomická stránka věci: Dopravce by musel lobbovat u ROPIDU, aby objednal dopravu také prostřednictvím něj, a tedy mu pak byly uhrazeny "ztráty" za provoz. Jinak by musel jezdit za tržní jízdné, a těžko předpokládat že by za 100 Kč jízdenku měl vozy plné kaštanstva, i kdyby měly první třídu, klimatizaci a občerstvení v ceně. A možná že by si město účtovalo i poplatek za ošoupání kolejí a zaclánění v zastávkách... Také kde by ty tramky garážovaly.
Vzpomeňme také na pana Křižíka, který musel pro svůj konkurenční provoz v Karlíně postavit novou trať souběžně s existující, protože ho na koňku nechtěli pustit...

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cena

Příspěvek od Quetzalcoatl » 09.12.2006 23:57

Tom 11 píše:Taková představa: 14T v muzeu a po ulicích se prohání reko z T3R.P. (rok 2040)
To by nejspíš byla v oddělení "Slepé větve tramvajového vývoje" společně s maketami T3A,R,G a opravdovou RT6.
Tom 11 píše:A co takhle koupit si RT6N1? :D
<fikce>To by se mi líbilo. Pak ji zprovoznit, upravit a bude jezdit na tratích ČD jak CitySlon LIGHT. </fikce>
P_V píše:(protože kdyby ji dali i s papírama, mohli byste DP konkurovat Laughing )
To by se pak mohla založit Obnovený Hotliner, aby si kaštani nezvykali na přílišnou modernu. Ale teď vážně. Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?[/quote]

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Cena

Příspěvek od P_V » 09.12.2006 21:35

Kovošrot Praha má výkupní cenu 4000 Kč / t. Takže za T3 nejspíš vysolíte 60 000,- Je možné, že vám ji ani tak neprodají, protože v rámci nějakého ISO či co, musíte doložit licenci na zpracování odpadu, a jinak než jako odpad vám ji neprodají (protože kdyby ji dali i s papírama, mohli byste DP konkurovat :lol: )

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Re: Cena

Příspěvek od Tom 11 » 09.12.2006 21:16

Quetzalcoatl píše:Teď není vhodná doba, ale stačí počkat až se budou masově vyhazovat T3M/SUCS. (Dojde-li k tomu někdy.) Bylo by pěkné dát to na podvozek od nálaďáku, namontovat motor a může se jezdit dalších několik let. :lol: Doufám, že to kromě nějakého kutila nikdo nevezme vážně, ať nám tady po sto letech nejezdí tétrojky jako autobusy DP.
No,ono se taky může stát,že na reko půjdou T3R.P. :lol: :lol: :lol:

Teď mě napadlo,že třeba R.PV. a R.PLF by taky mohli na reko...
Taková představa: 14T v muzeu a po ulicích se prohání reko z T3R.P. (rok 2040) :lol: :lol: :lol:

A co takhle koupit si RT6N1? :D

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cena

Příspěvek od Quetzalcoatl » 09.12.2006 21:07

trainzjohny píše:Z Prahy se už hezky (spíš tedy nehezky) dlouho nic nevyřadilo. Z Prahy neseženeš nic jiného než prorezlou kostru, z jejíž majitelky je T3R.PV
Teď není vhodná doba, ale stačí počkat až se budou masově vyhazovat T3M/SUCS. (Dojde-li k tomu někdy.) Bylo by pěkné dát to na podvozek od nálaďáku, namontovat motor a může se jezdit dalších několik let. :lol: Doufám, že to kromě nějakého kutila nikdo nevezme vážně, ať nám tady po sto letech nejezdí tétrojky jako autobusy DP.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Cena

Příspěvek od slimman » 09.12.2006 20:51

Quetzalcoatl píše:Za kolik si myslíte, že byl k mání
a) Vyřazený vůz - tak, jak byl stežen z provozu, tedy i s výstrojí a výzbrojí (nemusí být pojízdný vlastní silou)
b) Pojízdný (nikoliv vlastní silou), ale vybrakovaný
c) Holá kostra, ale nerozřezaná
Bylo by pěkné mít na zahrádce takovou dekoraci. 8-)
c) Zeptej se v Ostravě v ÚD Martinov. Tam měli ještě před dvěma lety "nové" skříně T6B5. :) Natřený stříbrno-červeně. :lol: :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Cena

Příspěvek od trainzjohny » 09.12.2006 20:33

Quetzalcoatl píše:Za kolik si myslíte, že byl k mání
a) Vyřazený vůz - tak, jak byl stežen z provozu, tedy i s výstrojí a výzbrojí (nemusí být pojízdný vlastní silou)
b) Pojízdný (nikoliv vlastní silou), ale vybrakovaný
c) Holá kostra, ale nerozřezaná
Bylo by pěkné mít na zahrádce takovou dekoraci. 8-)
Z Prahy se už hezky (spíš tedy nehezky) dlouho nic nevyřadilo. Z Prahy neseženeš nic jiného než prorezlou kostru, z jejíž majitelky je T3R.PV

Odpovědět