Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Tom 11
- Uživatel
- Příspěvky: 774
- Registrován: 19.8.2006 18:17
- Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
- Kontaktovat uživatele:
Začínám přemýšlet o vlastním DP....Isidor píše:Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)...
Pryč s DP Praha...
No,za 5-10 let se začnou vyřazovat T3,takže by nastoupil Hotliner ?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
To asi těžko. Tohle totiž zavání "znárodněním", ale v opačném gardu, hodně v úvozovkách. DP je akciová společnost jako celek, sám o sobě, v současné době vlastněný městem, nemusí tomu tak být věčně jelikož první krok k rozprodání byl vytvořen, právě tím, že se podnik převedl na a.s. Rozdíl mezi železnicí je ten, že kraje si objednávají a dotují místní dopravní obsluhu. A u koho? U toho, kdo je schopen zajistit nejmenší cenu, tou jsou na železnici zřejmě stále ČD. Jenže u koho si bude objednávat město dopravní obsluhu? No přece u toho dopravce, kterého vlastní tím je DP. Cizí dopravní podnik, nebude mít dotace, tudíž nikdo nepojede z Karláku na Lehovec za 40 Kč, když dotovaným dp to bude za 20. Aby mohla být konkurence na městské drážní síti, tak kroky:Isidor píše:Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)... přesně tak jako je (bude) liberalizována i železniční doprava, včetně mezinárodní.
-město by muselo prodat DP
-ten by se musele rozdělit na jednotlivé samostatné podniky (tratě by měl jeden vlastník, pravděpodobně město, vozy by zkoupily dopravci)
v tu chvíli je město objektivní k vybrání dopravce, kterého bude podporovat dotacemi. V tomto vidím nejpodstatnější rozdíl. Pakliže si město ponechá DP, tak veřejná kolejová síť teoreticky být může, ale cizí dopravce se na ní nemůže uživit.
RT expresy se také mohou uživit pouze na dálkové dopravě, protože konkuruje spojům IC (ČD), a ty jedou ČD na svoje triko, bez dotací.
Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)... přesně tak jako je (bude) liberalizována i železniční doprava, včetně mezinárodní.Quetzalcoatl píše:Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?
Re: Cena
Domnívám se že ano. Ale co ekonomická stránka věci: Dopravce by musel lobbovat u ROPIDU, aby objednal dopravu také prostřednictvím něj, a tedy mu pak byly uhrazeny "ztráty" za provoz. Jinak by musel jezdit za tržní jízdné, a těžko předpokládat že by za 100 Kč jízdenku měl vozy plné kaštanstva, i kdyby měly první třídu, klimatizaci a občerstvení v ceně. A možná že by si město účtovalo i poplatek za ošoupání kolejí a zaclánění v zastávkách... Také kde by ty tramky garážovaly.Quetzalcoatl píše:Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?
Vzpomeňme také na pana Křižíka, který musel pro svůj konkurenční provoz v Karlíně postavit novou trať souběžně s existující, protože ho na koňku nechtěli pustit...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cena
To by nejspíš byla v oddělení "Slepé větve tramvajového vývoje" společně s maketami T3A,R,G a opravdovou RT6.Tom 11 píše:Taková představa: 14T v muzeu a po ulicích se prohání reko z T3R.P. (rok 2040)
<fikce>To by se mi líbilo. Pak ji zprovoznit, upravit a bude jezdit na tratích ČD jak CitySlon LIGHT. </fikce>Tom 11 píše:A co takhle koupit si RT6N1?
To by se pak mohla založit Obnovený Hotliner, aby si kaštani nezvykali na přílišnou modernu. Ale teď vážně. Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?[/quote]P_V píše:(protože kdyby ji dali i s papírama, mohli byste DP konkurovat Laughing )
Re: Cena
Kovošrot Praha má výkupní cenu 4000 Kč / t. Takže za T3 nejspíš vysolíte 60 000,- Je možné, že vám ji ani tak neprodají, protože v rámci nějakého ISO či co, musíte doložit licenci na zpracování odpadu, a jinak než jako odpad vám ji neprodají (protože kdyby ji dali i s papírama, mohli byste DP konkurovat )
- Tom 11
- Uživatel
- Příspěvky: 774
- Registrován: 19.8.2006 18:17
- Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cena
No,ono se taky může stát,že na reko půjdou T3R.P.Quetzalcoatl píše:Teď není vhodná doba, ale stačí počkat až se budou masově vyhazovat T3M/SUCS. (Dojde-li k tomu někdy.) Bylo by pěkné dát to na podvozek od nálaďáku, namontovat motor a může se jezdit dalších několik let. Doufám, že to kromě nějakého kutila nikdo nevezme vážně, ať nám tady po sto letech nejezdí tétrojky jako autobusy DP.
Teď mě napadlo,že třeba R.PV. a R.PLF by taky mohli na reko...
Taková představa: 14T v muzeu a po ulicích se prohání reko z T3R.P. (rok 2040)
A co takhle koupit si RT6N1?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cena
Teď není vhodná doba, ale stačí počkat až se budou masově vyhazovat T3M/SUCS. (Dojde-li k tomu někdy.) Bylo by pěkné dát to na podvozek od nálaďáku, namontovat motor a může se jezdit dalších několik let. Doufám, že to kromě nějakého kutila nikdo nevezme vážně, ať nám tady po sto letech nejezdí tétrojky jako autobusy DP.trainzjohny píše:Z Prahy se už hezky (spíš tedy nehezky) dlouho nic nevyřadilo. Z Prahy neseženeš nic jiného než prorezlou kostru, z jejíž majitelky je T3R.PV