Stránka 383 z 391

Napsal: 10.12.2006 12:22
od demon
Tom 11 píše:Začínám přemýšlet o vlastním DP....
No,za 5-10 let se začnou vyřazovat T3...
O tom už tu básnil Good, takže už teď máš vážnou konkurenci...
Počítá se se začátkem vyřazování v roce 2012, do té doby jedou rekonstrukce.

Napsal: 10.12.2006 11:45
od DavidD
Petr píše:Dopravce Hotliner, s.r.o. zakončí dne 31. prosince 2006 svoji dosavadní činnost v provozování linek PID. Tyto linky bude od od 1. ledna 2007 zajišťovat pražská pobočka společnosti Connex. Zdroj: Ropid
Ach ta úleva....,ale taky trochu nostalgie. :D

Napsal: 10.12.2006 11:35
od Petr
9001 píše:Důvod?
Dopravce Hotliner, s.r.o. zakončí dne 31. prosince 2006 svoji dosavadní činnost v provozování linek PID. Tyto linky bude od od 1. ledna 2007 zajišťovat pražská pobočka společnosti Connex. Zdroj: Ropid

Napsal: 10.12.2006 11:27
od 9001
Tombus píše:Od 31.12. je Hotliner už jen jako nákupní linky :cry:.
Důvod?

Napsal: 10.12.2006 9:07
od Tombus
Tom 11 píše:No,za 5-10 let se začnou vyřazovat T3,takže by nastoupil Hotliner ? :D
Od 31.12. je Hotliner už jen jako nákupní linky :cry:.

Napsal: 10.12.2006 2:49
od Tom 11
Isidor píše:Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)...
Začínám přemýšlet o vlastním DP.... :lol: :lol: :lol:

Pryč s DP Praha... @3657

No,za 5-10 let se začnou vyřazovat T3,takže by nastoupil Hotliner ? :D

Napsal: 10.12.2006 2:42
od DJ LA DÉFENSE
Isidor píše:Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)... přesně tak jako je (bude) liberalizována i železniční doprava, včetně mezinárodní.
To asi těžko. Tohle totiž zavání "znárodněním", ale v opačném gardu, hodně v úvozovkách. DP je akciová společnost jako celek, sám o sobě, v současné době vlastněný městem, nemusí tomu tak být věčně jelikož první krok k rozprodání byl vytvořen, právě tím, že se podnik převedl na a.s. Rozdíl mezi železnicí je ten, že kraje si objednávají a dotují místní dopravní obsluhu. A u koho? U toho, kdo je schopen zajistit nejmenší cenu, tou jsou na železnici zřejmě stále ČD. Jenže u koho si bude objednávat město dopravní obsluhu? No přece u toho dopravce, kterého vlastní tím je DP. Cizí dopravní podnik, nebude mít dotace, tudíž nikdo nepojede z Karláku na Lehovec za 40 Kč, když dotovaným dp to bude za 20. Aby mohla být konkurence na městské drážní síti, tak kroky:
-město by muselo prodat DP
-ten by se musele rozdělit na jednotlivé samostatné podniky (tratě by měl jeden vlastník, pravděpodobně město, vozy by zkoupily dopravci)

v tu chvíli je město objektivní k vybrání dopravce, kterého bude podporovat dotacemi. V tomto vidím nejpodstatnější rozdíl. Pakliže si město ponechá DP, tak veřejná kolejová síť teoreticky být může, ale cizí dopravce se na ní nemůže uživit.

RT expresy se také mohou uživit pouze na dálkové dopravě, protože konkuruje spojům IC (ČD), a ty jedou ČD na svoje triko, bez dotací.

Napsal: 10.12.2006 2:03
od Isidor
Quetzalcoatl píše:Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?
Pokud mám správné informace, tak nejpozději za pár (5?10?) let bude podle evropské legislativy město povinné umožnit i jiným dopravcům využívat kolejovou síť (nebo třeba trolejbusovou)... přesně tak jako je (bude) liberalizována i železniční doprava, včetně mezinárodní.

Re: Cena

Napsal: 10.12.2006 0:53
od P_V
Quetzalcoatl píše:Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?
Domnívám se že ano. Ale co ekonomická stránka věci: Dopravce by musel lobbovat u ROPIDU, aby objednal dopravu také prostřednictvím něj, a tedy mu pak byly uhrazeny "ztráty" za provoz. Jinak by musel jezdit za tržní jízdné, a těžko předpokládat že by za 100 Kč jízdenku měl vozy plné kaštanstva, i kdyby měly první třídu, klimatizaci a občerstvení v ceně. A možná že by si město účtovalo i poplatek za ošoupání kolejí a zaclánění v zastávkách... Také kde by ty tramky garážovaly.
Vzpomeňme také na pana Křižíka, který musel pro svůj konkurenční provoz v Karlíně postavit novou trať souběžně s existující, protože ho na koňku nechtěli pustit...

Re: Cena

Napsal: 09.12.2006 23:57
od Quetzalcoatl
Tom 11 píše:Taková představa: 14T v muzeu a po ulicích se prohání reko z T3R.P. (rok 2040)
To by nejspíš byla v oddělení "Slepé větve tramvajového vývoje" společně s maketami T3A,R,G a opravdovou RT6.
Tom 11 píše:A co takhle koupit si RT6N1? :D
<fikce>To by se mi líbilo. Pak ji zprovoznit, upravit a bude jezdit na tratích ČD jak CitySlon LIGHT. </fikce>
P_V píše:(protože kdyby ji dali i s papírama, mohli byste DP konkurovat Laughing )
To by se pak mohla založit Obnovený Hotliner, aby si kaštani nezvykali na přílišnou modernu. Ale teď vážně. Je možné, aby se po pražských tram. tratích proháněli jiných dopravců, jako je tomu u ČD?[/quote]

Re: Cena

Napsal: 09.12.2006 21:35
od P_V
Kovošrot Praha má výkupní cenu 4000 Kč / t. Takže za T3 nejspíš vysolíte 60 000,- Je možné, že vám ji ani tak neprodají, protože v rámci nějakého ISO či co, musíte doložit licenci na zpracování odpadu, a jinak než jako odpad vám ji neprodají (protože kdyby ji dali i s papírama, mohli byste DP konkurovat :lol: )

Re: Cena

Napsal: 09.12.2006 21:16
od Tom 11
Quetzalcoatl píše:Teď není vhodná doba, ale stačí počkat až se budou masově vyhazovat T3M/SUCS. (Dojde-li k tomu někdy.) Bylo by pěkné dát to na podvozek od nálaďáku, namontovat motor a může se jezdit dalších několik let. :lol: Doufám, že to kromě nějakého kutila nikdo nevezme vážně, ať nám tady po sto letech nejezdí tétrojky jako autobusy DP.
No,ono se taky může stát,že na reko půjdou T3R.P. :lol: :lol: :lol:

Teď mě napadlo,že třeba R.PV. a R.PLF by taky mohli na reko...
Taková představa: 14T v muzeu a po ulicích se prohání reko z T3R.P. (rok 2040) :lol: :lol: :lol:

A co takhle koupit si RT6N1? :D

Re: Cena

Napsal: 09.12.2006 21:07
od Quetzalcoatl
trainzjohny píše:Z Prahy se už hezky (spíš tedy nehezky) dlouho nic nevyřadilo. Z Prahy neseženeš nic jiného než prorezlou kostru, z jejíž majitelky je T3R.PV
Teď není vhodná doba, ale stačí počkat až se budou masově vyhazovat T3M/SUCS. (Dojde-li k tomu někdy.) Bylo by pěkné dát to na podvozek od nálaďáku, namontovat motor a může se jezdit dalších několik let. :lol: Doufám, že to kromě nějakého kutila nikdo nevezme vážně, ať nám tady po sto letech nejezdí tétrojky jako autobusy DP.

Re: Cena

Napsal: 09.12.2006 20:51
od slimman
Quetzalcoatl píše:Za kolik si myslíte, že byl k mání
a) Vyřazený vůz - tak, jak byl stežen z provozu, tedy i s výstrojí a výzbrojí (nemusí být pojízdný vlastní silou)
b) Pojízdný (nikoliv vlastní silou), ale vybrakovaný
c) Holá kostra, ale nerozřezaná
Bylo by pěkné mít na zahrádce takovou dekoraci. 8-)
c) Zeptej se v Ostravě v ÚD Martinov. Tam měli ještě před dvěma lety "nové" skříně T6B5. :) Natřený stříbrno-červeně. :lol: :lol:

Re: Cena

Napsal: 09.12.2006 20:33
od trainzjohny
Quetzalcoatl píše:Za kolik si myslíte, že byl k mání
a) Vyřazený vůz - tak, jak byl stežen z provozu, tedy i s výstrojí a výzbrojí (nemusí být pojízdný vlastní silou)
b) Pojízdný (nikoliv vlastní silou), ale vybrakovaný
c) Holá kostra, ale nerozřezaná
Bylo by pěkné mít na zahrádce takovou dekoraci. 8-)
Z Prahy se už hezky (spíš tedy nehezky) dlouho nic nevyřadilo. Z Prahy neseženeš nic jiného než prorezlou kostru, z jejíž majitelky je T3R.PV