Stránka 390 z 391

Napsal: 21.1.2006 22:24
od Tonda Ježek
To mi připomíná, když jsem dělal na Chodově dozor při nočním natáčení v metru...tam to bylo trochu akčnější, házeli jednu nejmenovanou herečku na invalidním vozíku do kolejí a najížděli na ní MUVkou... :wink:

Napsal: 21.1.2006 22:04
od Martin
Jedním kamarádem jsem byl požádán, abych písmem (nikoliv fotografií)zmapoval dnešní natáčení v Braníku. Nabízím jej tak i Vám (a omlouvám se za délku)...

NATÁČENÍ VE SMYČCE NÁDRAŽÍ BRANÍK
Přestože dnešní sobotní počasí by se dalo popsat přívlastkem "pod psa", přesto jsem (jsa nabuzen úvodníčkem Pražských tramvají) vyrazil zkouknout, jak vypadá takové natáčení televizního seriálu, navíc s účastí tramvají…
Začátek výluky obratiště byl avizován na 15. hodinu. Dorazil jsem lehce po třetí s očima navrch hlavy, co se bude dít. Ale při prvním sezření scenerie jsem zapochyboval, bude-li se vůbec něco dít. Smyčka byla zcela standardně obsazena vozy linky 16, z monotónnosti sobotního odpoledne vybočoval snad jen fakt, že na místě stálo dispečerské vozidlo a trochu absurdnosti přidala obsluha filmařského trambusu, která hadicí rozmáčela (za prudkého deště) zbytky sněhu, zbyly-li tam nějaké. Až při pozornější obhlídce terénu jsem narazil na šňůru vozů České televize, odstavených pod mostem Inteligence. Takřka hodinu se nedělo vůbec nic, namísto filmařů na místo dorazilo ještě několik dopravních fandů a pořadí linky 16.
Až ve čtyři se ledy pohnuly. Do smyčky ladně vplula strašnická souprava 7033+6689, oblečená jako linka 11. (Proč natáčení sekunduje takový nereprezentativní vrak, napadlo mě. Pochopil jsem později.) Dispečink vydal příkaz, že linka 16 se začne obracet na Dvorcích, ale poslední šestnáctka ze smyčky vyrazila až v 16.20. Mezi zchátralé dřevěné stánky (které budou zanedlouho, jak jsem se dověděl z letáku, Prahou 4 zbourány) vjel konvoj přenosových vozů a prostor se zaplnil. Až se setměním se začala scéna připravovat. Mezitím jsem decentně vyzpovídal jednoho z členů štábu. A co jsem se dověděl?
Štáb pod vedením režiséra Hynka Bočana si smyčku pronajal až do čtyř hodin ranních, aby zde v rámci závěrečného natáčecího dne vytvořil poslední chybějící scény chystaného seriálu „Poslední sezóna“ z hokejového prostředí (s Martinem Dejdarem nebo i Jaromírem Jágrem), který však televize patrně odvysílá až příští rok. Proč na místo dorazila zrovna tato souprava jsem se dozvěděl právě teď. Natáčí se totiž scéna, kdy parta mladíků bude demolovat tramvaj. (Zchátralý vůz 6689 tak možná po natáčení ihned zamíří na přestavbu do dílen :D ). A jelikož děj se fiktivně odehrává v Liberci, zmíněná souprava bude ve filmu přestavovat soupravu liberecké linky 11. Liberečáci by však zakroutili hlavou. Z původně vlečného vozu 6689, který byl přesunut jako čelní (kvůli otevřené kabině, která režii víc vyhovovala) byla odstraněna loga DPP a nalepeny samolepky DP Liberec. Do bočních orientací byly vloženy orientace linky 11 v pro ni nelogické trase Lidové sady-Horní Hanychov a jako čelní orientace dán Horní Hanychov. Branická smyčka se tak přetransformovala na liberecké Lidové sady. Špinavá a typicky strašnická špatně čitelná linková orientace jedenáctky zůstala za sklem, ale to štábu zřejmě nevadilo.
Také autobusová část točny měla simulovat Liberec. To se však tvůrcům opět nepodařilo. Vyrostl tu sloupek fiktivní zastávky "Činžovní" pro linky 148 a 188, ovšem s platnými zastávkovými řády libereckých linek 35 a 27. Sloupek byl navíc postaven vstřícně k pravidelné nástupní zastávce, čili pro autobus s dveřmi napravo zcela nepoužitelný. Večer se zřejmě bude natáčet i scéna autobusová, protože k natáčení byl od Connexu propůjčen vůz 1330 (B932) s orientací 165 Cementárna Radotín.
Než ovšem tohle všechno štáb připravil, uplynula hodina. Přestože mi začaly téměř omrzat nohy, podíval jsem se na natočení prvního (velmi dramatického :D) obrazu. Kamera umístěná na jeřábu natočila řidiče oné soupravy (kterého si zahrál podnikový dispečer), jak vstupuje do kamery. Přes jednoduchost scény jim to trvalo dlouhých 20 minut. Režisér Bočan takticky uděloval pokyny z tepla přenosového vozu, na „place“ za něj mrzla asistentka. Další scénu, která měla zachycovat mladíky, kterak se chystají tramvaj sprejovat, jsem už však nesledoval a vyrazil domů. Stejně, podle pracovního tempa soudím, že točí ještě teď…
Jak práce štábu dopadla však budeme moci ohodnotit zřejmě až příští rok.

Napsal: 14.1.2006 19:36
od Sirka
Také je v provozu podnikový archiv - citace z DP: Pro odbornou veřejnost jsou materiály archivu přístupné po předběžné domluvě na tel. čísle 296 192 415 za podmínek uvedených v zákonu o archivnictví. Podnikový archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy, akciové společnosti najdete na konečné tramvaje č. 7 v Hostivaři v Opravnách MHD, budova H.

Napsal: 13.1.2006 18:57
od jara
Filippl píše:mam takovou blbou otazku
kde je v Praze knihkupectvi DP?
Ale DP má svojí knihovnu. Lze tam možno zajít prej i pokud nejsi člověk od DP. Ale po předběžné domluvě. A vědět co chceš. Sidlí v budově na Vysočanské. Ale je to spíše JPP

Napsal: 13.1.2006 18:39
od 9001
Filippl píše:mam takovou blbou otazku
kde je v Praze knihkupectvi DP?
Knihkupetcví Dp prakticky není,ale knihy se dají koupit v informačních střediscích a v muzeu.

Napsal: 13.1.2006 18:36
od Filippl
mam takovou blbou otazku
kde je v Praze knihkupectvi DP?

Napsal: 08.1.2006 14:32
od Isidor
Zdeněk píše:Asi blbá otázka :cry: , ale co je to střídaná přestávka?
Řidič má přestávku, zatímco vůz jede s jiným řidičem dál, typicky na konečnou a zpátky, kde si ho zas převezme původní řidič po přestávce.

Napsal: 07.1.2006 22:07
od Zdeněk
Asi blbá otázka :cry: , ale co je to střídaná přestávka?

Re: zrušení?

Napsal: 07.1.2006 20:59
od Petr
MOp píše:100 vozu je moc. to mas cca 70 poradi - tj. cca kazda linka 3 poradi. ja bych to videl na prumer max 2 poradi. tj. cca 60 vozova uspora.
Ropid mluví o 65 vlacích

vozovna

Napsal: 07.1.2006 20:42
od Jansen
S vozovnou se počítá v Hodkovičkách za zastávkou Černý kůň - aspoň je v územním plánu.

Re: zrušení?

Napsal: 07.1.2006 17:47
od radek31
MOp píše:100 vozu je moc. to mas cca 70 poradi - tj. cca kazda linka 3 poradi. ja bych to videl na prumer max 2 poradi. tj. cca 60 vozova uspora.
nevím, já to nepřepočítával, ale kolik by se ušetřilo třeba na 9?

ono by stačilo k tomu přidat lepší preferenci MHD - na každém kole ušetřit pár minut a hned by to bylo o něčem jiném

Napsal: 07.1.2006 17:35
od radek31
Filippl píše:a prednost pred ni maji pocernicka, radlice, vaclavak, suchdol etc.
imho to není tak úplně přesné
s metrem D se dočkáme i prodloužení tramvají - bez ohledu na to, jestli už budou všechny výše zmíněné tratě postavené

Re: zrušení?

Napsal: 07.1.2006 17:29
od MOp
100 vozu je moc. to mas cca 70 poradi - tj. cca kazda linka 3 poradi. ja bych to videl na prumer max 2 poradi. tj. cca 60 vozova uspora.

Re: zrušení?

Napsal: 07.1.2006 17:23
od radek31
Honzík píše:Vozovnu Strašnice zrušejí nejdřív v době, kdy budou mít nové vozovny. Nevím, kam si se ty tramvaje vešly. Když teď bude jejich počet přibývat.
to bych netvrdil tak jistě, pokud se podnik rozhodne jít naplno cestou střídaných přestávek, tak to možná bude přesně naopak - slyšel jsem o úspoře asi 100 vozů

Napsal: 07.1.2006 15:58
od Filippl
a prednost pred ni maji pocernicka, radlice, vaclavak, suchdol etc.
v nekterem uvodnicku bylo napsano, ze je mozna vystavba vozovny na braniku, nevim jestli ta idea vubec jeste existuje