Stránka 391 z 391

Re: zrušení?

Napsal: 07.1.2006 15:18
od Šmaky
Honzík píše:Vozovnu Strašnice zrušejí nejdřív v době, kdy budou mít nové vozovny. Nevím, kam si se ty tramvaje vešly. Když teď bude jejich počet přibývat.
To bude tedy možné až s prodloužením tram z Modřan do Libuše, tam by tušim měla vyrůst vozovna?

zrušení?

Napsal: 07.1.2006 14:30
od Honzík
Vozovnu Strašnice zrušejí nejdřív v době, kdy budou mít nové vozovny. Nevím, kam si se ty tramvaje vešly. Když teď bude jejich počet přibývat.

Napsal: 07.1.2006 13:57
od Zdeněk
Nevíte jaká je budoucnost vozovny Strašnice? Hodně se mluvilo o jejím zrušení....

Napsal: 05.1.2006 19:21
od kocour
A teď minianalýza:

- Studoval jsem to asi minutu a nehledal jsem pečlivě, ale zatímco o vzniku přepravní smlouvy se tam píše, o jejím zániku nikoli.
- Podmínkou vzniku smlouvy o přepravě je zaplacení jízdného.

Dílčí závěr: Nezaplatíš-li jízdné, nemáš uzavřenou smlouvu. Revizor tě trestá za to, že používáš dopravní prostředek dopravce bez právního důvodu.

Dílčí závěr: Naopak zaplatíš-li jízdné, máš smlouvu, revizor tě tedy nemá za co trestat.

- Nechce se mi teď listovat v občanském zákoníku, ale někde se tam tuším píše, že dopravce neodpovídá za zpoždění, které nezavinil (a možná vůbec). Bylo by taky absurdní, aby odpovídal.

Možné řešení č. 1:
V okamžiku, kdy ti vyprší jízdenka a nejsi tam, kde být máš, požádat řidiče, aby ti umožnil vystoupit.

Možné řešení č. 2 (ale musel bych to ještě studovat, abych měl jistotu):
Smlouvu máš, zaplatil jsi, dopravce není povinen nahradit ti škody způsobené zpožděním, ale je povinen dovézt tě tam, kam sis zaplatil přepravu, aniž by chtěl další platbu.

Napsal: 05.1.2006 19:12
od kocour
"Smluvní přepravní podmínky v provozu metra, tramvají, lanové dráhy a autobusů Pražské integrované dopravy platné od 1. srpna 2005

...

Čl. 2 - Vznik a plnění smlouvy o přepravě osob

1. Přepravní smlouva je uzavřena, jestliže cestující využije svého práva k přepravě z jízdního dokladu tím, že nastoupí do vozidla nebo vstoupí do označeného prostoru, přístupného jen s platným jízdním dokladem.
...

Čl. 7 - Vztahy mezi dopravcem a cestujícími

Povinnosti dopravce

1. Dopravce je povinen cestujícím zajistit bezpečnou přepravu podle jízdního řádu.
...
4. Při mimořádných událostech, vyžadujících přerušení jízdy z důvodů na straně dopravce, zajistí dopravce neprodleně přepravu cestujících náhradním způsobem bez dalšího placení.

..."

Napsal: 05.1.2006 18:23
od Paulie
Fořtík píše:Odpovím ti příkladem. (...)
Thx,příklad byl vyčerpávající.Před pány policajty docela smekám,tenhle přístup bych nečekal.. Takže když se vrátím z5 do MHD,tak jasnej postup asi nikde zakotvenej neni.. Tzn,že záleží na vkusu každýho soudruha,škoda.. Podle mě by (samozřejmě záleží na okolnostech) případná pokuta asi byla soudně napadnutelná.. je to hodně sporný,ale mohla by bejt,alespoň o stažení pokuty a zaplacení nákladů.Nebyl by tu nějakej právník?Tohle by mě docela zajímalo :D Přece neni možný platit nějakejch 900 (nebo kolik) +20 korun za ujetí třeba dvou,tří zastávek..

Napsal: 05.1.2006 17:21
od Mapl
Ano, když bude revizor blb, tak Ti napaří 5 stovek za 1 minutu použití jízdenky déle.
Ale je to pech, že Tě Ti policisté zastavili. Byla to opravdická smůla. :wink:

Napsal: 05.1.2006 17:19
od Fořtík
Paulie píše:Víte co by mě zajímalo?Představte si si situaci.. Jsem běžnej kaštan co si spočítá,že se dostane z bodu A do bodu B dejme tomu za 55minut.Koupí si časovku na 60.Když se blíží k bodu B,tak se jeho spoj zasekne,prostě dejme tomu zácpa mezi dvěma stanicema.A má tu smůlu,že mu v tuhle chvíli vyprší onen lístek.Za normální situace by mu to bylo volný,ale má ještě větší smůlu a právě v týhle zácpě ho drapne revizor.O co mi jde?Jestliže má ten spoj přece spoždění se kterym nemoh počítat (vím,dp za to nemůže,ale to neni kaštanův problém!),tak by po něm NIKDO neměl tu pokutu vymáhat.. Otázka zní,jak je to v praxi?? Asi se to přehraje na chudáka kaštana a on to zacáluje co? :?:
Odpovím ti příkladem. Nedávno jsem jel svým autem z Prahy do Mníšku pod Brdy. Bylo to zrovna tehdy, kdy napadlo tolik sněhu, že i po této, v běžném provozu rychlé, komunikaci se nedalo jet víc jak 50. Po pluhu nikde ani stopa. Pod Cukrákem (na Jílovišti) se stává ze Strakonické silnice pro motorová vozidla. Protože nemám dálníční známku, obvykle tady sjíždím a objíždím tento úsek přes vesnice. Ale jak tak jsem o tom přemýšlel, dospěl jsem k závěru, že když Strakonická vypadá, tak jak vypadá, jak budou vypadat ty cesty přes vesnice? Nakonec jsem to risknul a jel dál, byť nemám dálniční známku. Přemýšlel jsem, co bych řekl policajtům, kteří by mně stopli. Jako na potvoru mě jedna hlídka zastavila. Naštěstí jsem měl argument, který z právního hlediska nejspíš není správný, nicméně příslušníci ho pochopili. Řekl jsem jim, že takto udržovaná komunikace není rychlostní komunikací první třídy a že na ní známku nepotřebuju. Chvilku přemýšleli a pak mě nechali jet.

S tou MHD to bude podobné. Rozumný člověk tvůj argument pochopí, blbcovi to nevysvětlíš, ani kdyby jsi se rozkrájel...

Napsal: 05.1.2006 17:16
od Mapl
To je situace jak z blbýho filmu, ale je to ze života. :?
Myslím si, že by jízdenky měly oficiálně platit podle minut ujetých reálně s ohledem na kolony, to by se jízdenka "nezapočítávala". Nikoliv však podle jízdních řádů, které dneska dodržuje přesně jen málokterý řiič autobusu. (nemůže za to) :|