Samozřejmě nežertuji, ale doneslo se mi, že obrazovka nebude rovná, jako to bývá obvyklé, ale bude zahnutá. Důležité ovládací prvky budou umístěny na vodorovné části a méně důležité na svislé části, v "ohybu" budou zobrazovány různé údaje. (Samozřejmě si lze vytvořit svůj uživatelský profil s vlastním rozložením ovládacích a informačních prvků.) Ale máte pravdu -- dva ovladače budou manuální -- levý a pravý výdech z klímy a možná otevírání okna.P_V píše:Jistě žertuješ...
Důležitější ovladače podle mě MUSÍ zůstat jako tlačítka, aby se dala nahmatat, aby se nedalo přešáhnout vedle jako na úplně rovné obrazovce, aby byla vidět i v prudkém slunci na rozdíl od zamatlaného displeje... Nehledě na to, že mechanický kontakt je jednak spolehlivější, ale i levnější, než když se tam vloží mezilehlý počítač a výkonový stupeň nebo budič + relé.
Jinak, když je řeč o 15T, tak jednu dobu byl návrh, že kabina řidiče bude mít samostatné dveře (jako všechny nemuzejní pražské tramvaje co budou jezdit v roce 2020) a za kabinou bude strojovna, kde budou motory a všecko ostatní. Tento celek bude vysokopodlažní. Vůz měl mít jeden hnaný trojnápravový podvozek a jednu hnanou nápravu. K hnacím jednotkám pak měly být dodávány 100% nízkopodlažné nemotorové vleky, které by byly připojitelné jako návěs na kamion. Tyto kloubové vleky by měly samostatná kola bez náprav. Bohužel z tohoto tramvajově-lokomotivního nápadu sešlo a 15T bude "tradiční" konstrukce. Lokomotivní návrh však měl mnoho výhod -- vleky by nepotřebovaly tolik údržby jako lokomotivy. Stačilo by je jen po šichtě vysmejčit a občas namazat ložiska. Z toho vyplývá, že v dílnách na opravách by byly častěji lokomotivy, kterých by se koupilo více (o předem vypočítaný správkový počet), a tak by se ušetřilo za vleky. Dneska je "prostor pro cestující" zbytečně odstaven v dílnách, i když "na něm není co opravovat".