Stránka 193 z 201
Re: Nový řídící soft
Napsal: 20.6.2007 17:36
od Quetzalcoatl
P_V píše:Jistě žertuješ...
Důležitější ovladače podle mě MUSÍ zůstat jako tlačítka, aby se dala nahmatat, aby se nedalo přešáhnout vedle jako na úplně rovné obrazovce, aby byla vidět i v prudkém slunci na rozdíl od zamatlaného displeje... Nehledě na to, že mechanický kontakt je jednak spolehlivější, ale i levnější, než když se tam vloží mezilehlý počítač a výkonový stupeň nebo budič + relé.
Samozřejmě nežertuji, ale doneslo se mi, že obrazovka nebude rovná, jako to bývá obvyklé, ale bude zahnutá. Důležité ovládací prvky budou umístěny na vodorovné části a méně důležité na svislé části, v "ohybu" budou zobrazovány různé údaje. (Samozřejmě si lze vytvořit svůj uživatelský profil s vlastním rozložením ovládacích a informačních prvků.) Ale máte pravdu -- dva ovladače budou manuální -- levý a pravý výdech z klímy a možná otevírání okna.
Jinak, když je řeč o 15T, tak jednu dobu byl návrh, že kabina řidiče bude mít samostatné dveře (jako všechny nemuzejní pražské tramvaje co budou jezdit v roce 2020) a za kabinou bude strojovna, kde budou motory a všecko ostatní. Tento celek bude vysokopodlažní. Vůz měl mít jeden hnaný trojnápravový podvozek a jednu hnanou nápravu. K hnacím jednotkám pak měly být dodávány 100% nízkopodlažné nemotorové vleky, které by byly připojitelné jako návěs na kamion. Tyto kloubové vleky by měly samostatná kola bez náprav. Bohužel z tohoto tramvajově-lokomotivního nápadu sešlo a 15T bude "tradiční" konstrukce. Lokomotivní návrh však měl mnoho výhod -- vleky by nepotřebovaly tolik údržby jako lokomotivy. Stačilo by je jen po šichtě vysmejčit a občas namazat ložiska. Z toho vyplývá, že v dílnách na opravách by byly častěji lokomotivy, kterých by se koupilo více (o předem vypočítaný správkový počet), a tak by se ušetřilo za vleky. Dneska je "prostor pro cestující" zbytečně odstaven v dílnách, i když "na něm není co opravovat".
Napsal: 20.6.2007 13:21
od admirak
ad P_V: Já si myslím že to nebude pravda, koneckonců, název tohoto topicu tomu napovídá...
Re: Nový řídící soft
Napsal: 20.6.2007 10:50
od P_V
Quetzalcoatl píše:... 15T nebude panelem vybaveno a jediné co na desce bude budou jen tři obrazovky, prostřední bude dotyková a tramka se bude řídít jenom přes ní.
Jistě žertuješ...
Důležitější ovladače podle mě MUSÍ zůstat jako tlačítka, aby se dala nahmatat, aby se nedalo přešáhnout vedle jako na úplně rovné obrazovce, aby byla vidět i v prudkém slunci na rozdíl od zamatlaného displeje... Nehledě na to, že mechanický kontakt je jednak spolehlivější, ale i levnější, než když se tam vloží mezilehlý počítač a výkonový stupeň nebo budič + relé.
Napsal: 20.6.2007 1:08
od Martin
Quetzalcoatl píše:Měl to být ten řidič co jsi vypůjčil tramku, ale ve skutečnosti to je řidič okradený -- čímž se omlouvám.
Ahááá, už mi to docvaklo...
Napsal: 20.6.2007 0:54
od Quetzalcoatl
Martin píše:No jako lichotka to zrovna nezní...
Čím je tak
provařenej
Měl to být ten řidič co jsi vypůjčil tramku, ale ve skutečnosti to je řidič okradený -- čímž se omlouvám.
Napsal: 20.6.2007 0:43
od Martin
Quetzalcoatl píše:Anonym je pro řidiče z Bľavy a jemu podobné ... Pätoprstý sa ten pán volá.
No jako lichotka to zrovna nezní...
Čím je tak
provařenej
Napsal: 19.6.2007 23:53
od Quetzalcoatl
Anonym je profil pro příležitostné řidiče z Bľavy a jemu podobné...
Napsal: 19.6.2007 22:48
od admirak
Ve škole jsem taky pouze jako Quest a stačí mi to, tak proč ne.
Napsal: 19.6.2007 22:44
od Martin
admirak píše:Viděl bych to jako že s tím s míš jet jenom dopředu ale couvat už ne...
Tak to na běžné ježdění na linkách bohatě stačí tenhle "Guest", škoda práce s přihlašováním
Napsal: 19.6.2007 22:39
od admirak
Viděl bych to jako že s tím s míš jet jenom dopředu ale couvat už ne...
Re: Nový řídící soft
Napsal: 19.6.2007 22:30
od Martin
Quetzalcoatl píše:Bude aktualizován software všech Poršešrotů. Nově je doplněn o program, jež částečně supluje řídící panel. 15T nebude panelem vybaveno a jediné co na desce bude budou jen tři obrazovky, prostřední bude dotyková a tramka se bude řídít jenom přes ní.
Jak jsou očesaná oprávnění pro anonymního řidiče? Teda pardon - uživatele...
Napsal: 19.6.2007 22:26
od admirak
ad Marek: Co když tam bude skrytá otázka "Používat brzdy?"
Re: Nový řídící soft
Napsal: 19.6.2007 22:16
od Oskar
Quetzalcoatl píše:Bude aktualizován software všech Poršešrotů. Nově je doplněn o program, jež částečně supluje řídící panel. 15T nebude panelem vybaveno a jediné co na desce bude budou jen tři obrazovky, prostřední bude dotyková a tramka se bude řídít jenom přes ní.
Dokážu si živě představit "průvodce řízením 14T":
1) Nejprve je třeba zavřít dveře. To provedete klepnutím
zde
Next>
2) Před uvedením vozidla do pohybu je třeba dát návěst Pozor. Kliknněte
zde a pokračujte tlačítkem Další>
3) Nyní je na čase zadat jízdu. Klikněte a táhněte posuvník, až nastavíte požadovanou hodnotu tahu
...
Nový řídící soft
Napsal: 19.6.2007 22:09
od Quetzalcoatl
Bude aktualizován software všech Poršešrotů. Nově je doplněn o program, jež částečně supluje řídící panel. 15T nebude panelem vybaveno a jediné co na desce bude budou jen tři obrazovky, prostřední bude dotyková a tramka se bude řídít jenom přes ní.
A jak bude vypadat...
Napsal: 03.5.2007 10:37
od Oskar
A jak bude vypadat vlakový dispečer? (Nebo jak se jmenuje ten co se stará o technický stav vozů)
Viz obrázek.
Přepis konverzace:
A: Tady vůz 9112. Panel nadřazeného řízení nefunguje.
B: Jste si jist, že je zapojen v zásuvce?
A: Měl by být.
B: Zkoušel jste to vypnout a znovu zapnout?
A: Ne, děkuji za radu.
B: Není zač.
... no v češtině to tak nezní.