(USA) Tramvajové provozy v severní Americe
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2554
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3803
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: (USA) Tramvajové provozy v severní Americe
Uff, ale že to trvalo...
http://www.zelpage.cz/zpravy/9597
http://www.zelpage.cz/zpravy/9597
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 983
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: (USA) Tramvajové provozy v severní Americe
Co by dělala v USA?matyaspilz píše:t6c5 se stále nachází v usa?
nebo stále ve strausbergu?
- matyaspilz
- Uživatel
- Příspěvky: 35
- Registrován: 30.4.2013 20:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: (USA) Tramvajové provozy v severní Americe
t6c5 se stále nachází v usa?
nebo stále ve strausbergu?
nebo stále ve strausbergu?
Re: Tramvajové provozy v USA
Množství fotek ve vysokém rozlišení zejména z doby, kdy svět byl černobílý a USA tramvajová velmoc.
http://www.shorpy.com
(Koukám dnes na homepage moc tramvají nemají, takže zaměřtež se na rubriku Streetcars a Railroads, nicméně i jinde se občas nějaký hezký exteriér naskytne.)
http://www.shorpy.com
(Koukám dnes na homepage moc tramvají nemají, takže zaměřtež se na rubriku Streetcars a Railroads, nicméně i jinde se občas nějaký hezký exteriér naskytne.)
Naposledy upravil(a) P_V dne 27.11.2010 22:07, celkem upraveno 1 x.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 316
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové provozy v USA
Děkuji. Už se těším.Petr píše:Stránka o vozech T1 se bude hlavně předělávat od píky včetně textu
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4847
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové provozy v USA
Od píky? Ale pane kolego, snad od tága, ne? 

- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2032
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové provozy v USA
Stránka o vozech T1 se bude hlavně předělávat od píky včetně textuMKzB píše:Když už jsem načal problematiku PCC:
I stránka o T1 se bude časem předělávat do nové galerie. Nebylo by špatné, kdyby na ní byla jedna fotka amerického PCC, ze kterého T1 a další typy vychází.

- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 316
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové provozy v USA
Když už jsem načal problematiku PCC:
I stránka o T1 se bude časem předělávat do nové galerie. Nebylo by špatné, kdyby na ní byla jedna fotka amerického PCC, ze kterého T1 a další typy vychází.
I stránka o T1 se bude časem předělávat do nové galerie. Nebylo by špatné, kdyby na ní byla jedna fotka amerického PCC, ze kterého T1 a další typy vychází.
Re: Tramvajové provozy v USA
Dovolim si reagovat na stare prispevky ohledne Cable Car v San Franciscu.
Porad lepsi uvadet bludy na pravou miru pozde nez vubec.
1. "Cable Tram" neexistuje, jak na neco takoveho vubec autor prisel? Tramvaj se americky rekne "Trolley", pripadne "Street Car"
Cable Car ma s tramvaji spolecneho jen to, ze jezdi po ulici a ze se tim vozi lidi. Je to system lanovek. Pred zemetresenim a velkym pozarem jezdily lanovky i na rovinatych tratich, napr. na Market Street.
2. Muzeum Cable Car je strojovna, odkud se pohani vsechny tri zbyle linky. Je tam dobre videt i napinaci zarizeni, ktere vyrovnava razy pusobene pripojovanim a odpojovanim vozu.
3. Kazda linka ma jenom jedno lano! (Zadne eskalatory!) Kladky v oblouku jsou reseny tak, aby jimi bez problemu projel k lanu pripojeny vuz. Tam, kde rovina prechazi do stoupani jsou vozy odpojeny od lana a ten kratky usek prekonavaji setrvacnosti, resp. samospadem.
4. Na rozdil od tramvaje jezdi Cable Car stale stejnou konstatni rychlosti. V zastavkach se vuz odpoji od lana a po odstanicovani se zase pripoji. Na krizovatkach ma Cable Car vzdycky prednost.
Vozy maji i nouzovou kolejnicovou brzdu.
5. Krizeni linek je reseno tak, ze starsi linka ma prednost, jeji lano je vyse a jeji vozy se nemusi od lana odpojovat. Novejsi linka se musi od sveho lana odpojit a krizeni prekonavat setrvacnosti.
Porad lepsi uvadet bludy na pravou miru pozde nez vubec.
1. "Cable Tram" neexistuje, jak na neco takoveho vubec autor prisel? Tramvaj se americky rekne "Trolley", pripadne "Street Car"
Cable Car ma s tramvaji spolecneho jen to, ze jezdi po ulici a ze se tim vozi lidi. Je to system lanovek. Pred zemetresenim a velkym pozarem jezdily lanovky i na rovinatych tratich, napr. na Market Street.
2. Muzeum Cable Car je strojovna, odkud se pohani vsechny tri zbyle linky. Je tam dobre videt i napinaci zarizeni, ktere vyrovnava razy pusobene pripojovanim a odpojovanim vozu.
3. Kazda linka ma jenom jedno lano! (Zadne eskalatory!) Kladky v oblouku jsou reseny tak, aby jimi bez problemu projel k lanu pripojeny vuz. Tam, kde rovina prechazi do stoupani jsou vozy odpojeny od lana a ten kratky usek prekonavaji setrvacnosti, resp. samospadem.
4. Na rozdil od tramvaje jezdi Cable Car stale stejnou konstatni rychlosti. V zastavkach se vuz odpoji od lana a po odstanicovani se zase pripoji. Na krizovatkach ma Cable Car vzdycky prednost.
Vozy maji i nouzovou kolejnicovou brzdu.
5. Krizeni linek je reseno tak, ze starsi linka ma prednost, jeji lano je vyse a jeji vozy se nemusi od lana odpojovat. Novejsi linka se musi od sveho lana odpojit a krizeni prekonavat setrvacnosti.
Re: Tramvajové provozy v USA
Díky za vysvětlení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové provozy v USA
Jezdilo to na spodní odběr proudu. Ve Washingtonu platí od roku 1889 zákaz vyvěšovat dráty (jakékoliv, nejen troleje) nad otevřená prostranství (nebo možná všude, to nevím). S tím je teď problém, troleje jsou záminkou místních proti výstavbě TT, od úsměvných "nechci, aby dráty byly to jediné, co uvidím z okna" až po racionální, totiž že kdyby se postavila trať na Mallu (před Kapitolem), tak by nevypadalo hezky.
Edit: Ješte nějaké čtení http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 02927.html
Edit: Ješte nějaké čtení http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 02927.html
Re: Tramvajové provozy v USA
Na co to jezdilo? Baterie? Jsou tam lidi, řidič asi taky, ale kladka je dole a trolej taky žádná.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 316
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové provozy v USA
http://transphoto.ru/photo/305397/
Krásná fotka PCC z Washingtonu. Pěkný pohled na podvozky. Krásně ukazuje příbuznost tramvají Tatra.
Krásná fotka PCC z Washingtonu. Pěkný pohled na podvozky. Krásně ukazuje příbuznost tramvají Tatra.