Máte v tom trošičku chaos.
Tramvaj 13N je skutečně kopií T1, ale pouze mechanická část.Tramvaj T1 soudruzi z Centralnego biura konstrukcji promptně obšlehli a rozkreslili pod názvem Konstal 11N, ale ukázalo se, že "aparatura elektryczna" je v podmínkách polského průmyslu nevyrobitelná. V roce 1957 byl podniknut výjezd do Belgie, kde se dohodly dodávky belgických výzbrojí a podvozků, které jsou od Tatrováckých dost odlišné ("amerických" 38V v síti, podvozky a kola novější generace apod.). První takový vůz byl vyroben v roce 1959 jako Konstal 13N. První série byly identické téměř úplně co se týká skříně (úzký transparent, 4dílné čelní okno apod), později se měnily do podoby známé dnes. S Belgií byl podepsán kontrakt na 25 kompletů výzbrojí a podvozků, některé komponenty byly dodávány i později (až cca do 60. vozu). Od 25. vozu začala být montována alespoň částečně "aparatura Polska". Bez ohledu na národnost střev se "tramwaje szybkobieźne" strašlivě sr*ly (nepojízdnost kolem 50%), což vyvrcholilo v roce 1966, kdy se sodruh Gomulka nedostavil včas na nějaké jednání ÚV, protože ho zdržela zácpa vzniklá zdechlými 13N v ulicích Varšavy. Vyvolalo to jev v originále zvaný "akcja poprawy jakośći tramwajów 13N", sledovaný z nejvyšších míst po stranické linii, kdy soudruzi z různých výzkumných ústavů a národních podniků vylepšili své komponenty natolik, že už se tak nepsuly a z tramvaje 13N se stalo celkem použitelné vozidlo.
Stykačová výzbroj je v kloubáku 102N, který byl určen pro menší města, u kterých se očekávalo, že si s tak složitou technikou neporadí.
Zdroj : kniha Warszawskie tramwaje elektryczne 1908 - 1998.
O technice v polských tramvajích se spoustu věcí můžete dozvědět zde :
http://www.transportszynowy.200.pl/
Vynikající stránka!!!