
Wroclawský tramvajový provoz se mi celkem líbí, vypadá dost rozsáhle. Vozový park standardně polský - to znamená hlavně Konstaly 105N. Rozchod normální. Hlavní, co mě ale zaujalo, je obrovské množství kolejí (nebo možná je výstižnější říct kolejnic) v centru, které evidentně patří ke zrušeným tratím, ale jaksi se nikdo neobtěžoval s tím, aby nepoužívané koleje nebo části křižovatek vykopal a ulice předláždil. No... prostě Polsko.

Łódż - no co dodat... snad jen že přede mnou to už popsal Martin a já mám z tohoto města podobné dojmy. Stav tratí je opravdu tragyczny. Vozový park mi přišel na polské poměry ucházející, ale možná jsem měl zrovna štěstí. Jinak i mimo tramvaje mě tohle město moc nenadchlo; centrum sestává z jedné hlavní třídy s pěší zónou a jinak jsou tam vesměs dost zničené a špinavé domy. Dost rozdíl třeba proti Krakowu. Jediné, co se mi líbilo je tramvajový kruhový objezd na náměstí na konci té hlavní třídy. I když v Polsku je to běžnější záležitost než u nás, ale v jiných městech jsem neměl to štěstí, abych to viděl zblízka.
Krakowský tramvajový provoz (ale i Kraków samotný) na mě zapůsobil ze všech tří měst nejlíp, což samozřejmě hodně dělají nové Bombardiery. Ale i jinak vypadá ten provoz celkem udržovaně, aspoň ta část, kterou jsem viděl. Tramvajové tratě dobře zapadají do ulic města, jezdí i po pěších zónách, i když (s výjimkou jedné trati) ne přímo přes centrum. Hezky vypadá trať ulicí Dietla, kde tramvaje jezdí alejí v prostředku bulváru (asi jako na Jug. partyzánech, akorát tam jsou delší úseky mezi křižovatkami a víc zeleně podél tratě). A pak je tu taky nová rychlodrážní trať do Kurdwanowa - taky docela povedená. V Krakowě se jezdí na normálním rozchodu, ale v centru jsou zachované i pozůstatky kolejí 900mm. Oba rozchody existovaly dlouhou dobu souběžně na různých tratích, byly tu i splítky jako v Liberci, ale to už je historie.
Přidávám pár fotek, nejdřív z Wroclawi: