(P) Polské provozy obecně

Polské provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Wroclaw - Łódż - Kraków

Příspěvek od Neral » 29.8.2005 14:38

Taktéž jsem navštívil Polsko, a to v trase Wroclaw-Łódż-Kraków. Nebyl jsem tam na nějaké tramvajové expedici, ale na výletě s kamarádama, takže tamější tramvajové sítě nemám nějak systematicky prolezlé. Nicméně kamarádi mají pro tramvaje pochopení, takže po pár tratích jsme se prošli. :)
Wroclawský tramvajový provoz se mi celkem líbí, vypadá dost rozsáhle. Vozový park standardně polský - to znamená hlavně Konstaly 105N. Rozchod normální. Hlavní, co mě ale zaujalo, je obrovské množství kolejí (nebo možná je výstižnější říct kolejnic) v centru, které evidentně patří ke zrušeným tratím, ale jaksi se nikdo neobtěžoval s tím, aby nepoužívané koleje nebo části křižovatek vykopal a ulice předláždil. No... prostě Polsko. :wink: Ostatně mě se to celkem líbí, ale místy to vypadá dost zvláštně.
Łódż - no co dodat... snad jen že přede mnou to už popsal Martin a já mám z tohoto města podobné dojmy. Stav tratí je opravdu tragyczny. Vozový park mi přišel na polské poměry ucházející, ale možná jsem měl zrovna štěstí. Jinak i mimo tramvaje mě tohle město moc nenadchlo; centrum sestává z jedné hlavní třídy s pěší zónou a jinak jsou tam vesměs dost zničené a špinavé domy. Dost rozdíl třeba proti Krakowu. Jediné, co se mi líbilo je tramvajový kruhový objezd na náměstí na konci té hlavní třídy. I když v Polsku je to běžnější záležitost než u nás, ale v jiných městech jsem neměl to štěstí, abych to viděl zblízka.
Krakowský tramvajový provoz (ale i Kraków samotný) na mě zapůsobil ze všech tří měst nejlíp, což samozřejmě hodně dělají nové Bombardiery. Ale i jinak vypadá ten provoz celkem udržovaně, aspoň ta část, kterou jsem viděl. Tramvajové tratě dobře zapadají do ulic města, jezdí i po pěších zónách, i když (s výjimkou jedné trati) ne přímo přes centrum. Hezky vypadá trať ulicí Dietla, kde tramvaje jezdí alejí v prostředku bulváru (asi jako na Jug. partyzánech, akorát tam jsou delší úseky mezi křižovatkami a víc zeleně podél tratě). A pak je tu taky nová rychlodrážní trať do Kurdwanowa - taky docela povedená. V Krakowě se jezdí na normálním rozchodu, ale v centru jsou zachované i pozůstatky kolejí 900mm. Oba rozchody existovaly dlouhou dobu souběžně na různých tratích, byly tu i splítky jako v Liberci, ale to už je historie.
Přidávám pár fotek, nejdřív z Wroclawi:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 17.7.2005 16:09

Tak to nemá chybu..:D

Martin

Příspěvek od Martin » 16.7.2005 23:30

Pokud jsem Vás ještě neznudil, tak je zde třetí (a poslední) várka...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Martin

Příspěvek od Martin » 16.7.2005 23:12

Máte-li zájem o extra-super prodlouženou jízdu :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Martin

Příspěvek od Martin » 16.7.2005 22:47

Před nedávnem se můj kamarád z vozovny Hloubětín zúčastil poznávací akce v polské Lodži, pořádané tamějším spolkem "miloščnikov" (přátel) MHD. Řekl jsem si, že o ty největší pecky z Karlova obsáhlého mailu vás zkrátka nemůžu ochudit :D Schválně, jestli si i vy po prohlénutí obrázků řeknete, proč my to vlastně pořád na stav kolejí a vozů v Praze nadáváme...
Ještě informační vsuvka: Město Lodž se nachází ve středním Posku, zhruba 100 km jihozápadně od Warzsawy, přibližně na spojnici Wroclawi a hlavního města. Velikost tramajového provozu mi byla přiblížena jako "větší Brno", čemuž odpovídá i velikost průmyslového města. Jak bývá v Polsku obvyklé, i tady se o provoz tramají dělí s dopravním podnikem několik dalších soukromých společností vlastnících svou vlastní vozovnu. Jezdí se na metrovém rozchodu...
Nuže, následuje lodžský tramvajový provoz v obrazech.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Predseda
Uživatel
Příspěvky: 85
Registrován: 17.3.2005 9:51
Bydliště: Žumpa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Predseda » 27.4.2005 8:44

V Poznani jsem byl v lednu a můžu potvrdit, že jednu RT6 jsem tam skutečně viděl.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Polsko

Příspěvek od slimman » 26.4.2005 20:07

Gagarin píše:
Jsou nebo jsou a jezdí?
Podle mých posledních informací se Polákům (spoluprací DP a nějaké místní mašinfabriky) podařilo větší část RT6 rozchodit, nebo spíš rozjezdit. :)

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od Gagarin » 26.4.2005 18:46

Pepa píše:
Phabbey píše:Kolik bylo do Polska dodáno RT6 (byly to RT6N1 nebo jiné) a v jakém městě jezdí?
Za odpovědi předem díky.
Myslim že jich bylo 12 a jsou v Poznani.
Jsou nebo jsou a jezdí?

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Polsko

Příspěvek od Pepa » 26.4.2005 18:46

Phabbey píše:Kolik bylo do Polska dodáno RT6 (byly to RT6N1 nebo jiné) a v jakém městě jezdí?
Za odpovědi předem díky.
Myslim že jich bylo 12 a jsou v Poznani.

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

(P) Polské provozy obecně

Příspěvek od Phabbey » 26.4.2005 18:44

Kolik bylo do Polska dodáno RT6 (byly to RT6N1 nebo jiné) a v jakém městě jezdí?
Za odpovědi předem díky.

Odpovědět