(P) Polské provozy obecně

Polské provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Re: Polsko

Příspěvek od Anton_H » 08.11.2007 15:07

vláčky87 píše:Ten příspěvek se netýká Polska, bylo by asi dobré jej přesunout.
I'm sorry :oops: It's a mistake. I was going to post it to "Rusko a země bývalé SSSR".
vláčky87 píše:Zaujaly mě ale fotky z Vinice,ty zurišské tramvaje jsou "poněkud" podobné chorvatským z 50. tých let, jak typem,tak barvou. Prostě západ se zbavuje šrotu. Jinak doufám, že se ve Vinici trochu zlepšil stav tratí, to co jsem tam viděl v roce 1986 /měl jsem kliku, odejel jsem 3 dny před havarií v Černobylu/ bylo jak z katastrofického filmu. Koleje na hlíně, výškové rozdíly spojů až 10cm, mezery mezi kolejnicemi až na krabičku cigaret /po délce/ a občas kus chybějíci hlavy žlábkové kolejnice,prostě horor. A to měli ještě odvahu reklamovat praskání skříní KT4, rychle si to ale po našem fotografování rozmysleli.
Today Vinnytsa is the best tram system in Ukraine: tidy tramcars and good rails.

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Polsko

Příspěvek od vláčky87 » 06.11.2007 11:05

Ten příspěvek se netýká Polska, bylo by asi dobré jej přesunout. Zaujaly mě ale fotky z Vinice,ty zurišské tramvaje jsou "poněkud" podobné chorvatským z 50. tých let, jak typem,tak barvou. Prostě západ se zbavuje šrotu. Jinak doufám, že se ve Vinici trochu zlepšil stav tratí, to co jsem tam viděl v roce 1986 /měl jsem kliku, odejel jsem 3 dny před havarií v Černobylu/ bylo jak z katastrofického filmu. Koleje na hlíně, výškové rozdíly spojů až 10cm, mezery mezi kolejnicemi až na krabičku cigaret /po délce/ a občas kus chybějíci hlavy žlábkové kolejnice,prostě horor. A to měli ještě odvahu reklamovat praskání skříní KT4, rychle si to ale po našem fotografování rozmysleli.

Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Ukrainian news

Příspěvek od Anton_H » 06.11.2007 10:11

News from Ukraine.
Today only some cities buy new trams. Mainly it's Tatra-Jug K1 (localized version of T6B5 with IGBT equipment).
They are bought by Odesa (but the last tender was won by StPeterspurg PTMZ LM-99) , Mykolajiv, Donetsk.
Kharkiv bought 10 russian 71-619 (KTM-19).
?1 in Mykolajiv http://www.picatom.com/a/_2004-1.html
http://www.picatom.com/a/21102007352-1.html
It's known that all next K1 will get the K1M8 doors http://photo.tramvaj.ru/images/dp07/k81.jpg (photo by Aare Olander)
Vinnytsa started to use Swiss tramcars from Zuerich (given for free!).
http://img169.imageshack.us/img169/2693/1010935vx1.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/7500/1010936uj4.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/8519/1010942pz6.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/1262/1010943au1.jpg
photos by Aktinkon.
Lviv is going to buy 11 KT4D from Erfurt.

And Kyiv... nothing =(
The "Newest" tram is modernized 2*T3=KT3-RUA
http://www.kievbus.info/misc.files/kobra_1.jpg
There are some T3 that passed Full Repair, but the process is very slow =( http://infostore.org/info/3364035

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4733
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od MOp » 01.11.2007 18:52

Samozrejme ze da..
http://spvd.cz/?p=svet/pl/jeleniagora/j ... nu_pl.html

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od Neral » 01.11.2007 18:47

Dá se někde na internetu najít plán nebo aspoň nějaký detailnější popis bývalé jeleniogórské tramvajové sítě?

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sergei-LBC » 05.9.2007 14:16

A hele, on se tu někdo bavil o Jelení Górze :) Promiňte že se do toho vměšuju takto pozdě, ale ano, tramvaj v centru je pomalovaná opravdu záměrně. Celkem se z Jelení Góry dochovaly nejméně tři tramvajové vozy. Toto, potom (asi nejzachovalejší) Konstal u vozovny MZK a ještě jedna tramvaj v přihlehlé obci Podgórzyn (tuším na památku trati, která tam vedla), tu jsem bohužel neviděl. :(

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 05.9.2007 13:56

Ale pro Warszawu je Bo´2´Bo naprosto OK.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4733
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 05.9.2007 13:37

To, že požadavek zní a zněl - Bo´Bo´Bo´.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 05.9.2007 11:42

MOp píše:velice zajimave vozidlo, lec problem - Bo´2´Bo´.
Co je na tom uspořádání špatného? Samotný fakt, že takové uspořádání měla RT6tka, přece nemusí znamenat, že je to uspořádání špatné...

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 05.9.2007 0:24

MOp píše:velice zajimave vozidlo, lec problem - Bo´2´Bo´.
No a co jsou ty hnané podvozky zač - otočné či pevné? A jak nad nimi docílili NP?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4733
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 05.9.2007 0:15

Lister píše:Zajímavost od konkurence: http://spz.logout.cz/novinky/novinky.html
velice zajimave vozidlo, lec problem - Bo´2´Bo´.

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lister » 04.9.2007 23:43


Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 07.8.2007 19:41

Jabberwocky píše:Filippl: Ratusz je moc pěkné slovo - že ono je to z Rathaus?

XSC: To máš určitě pravdu. Těch vlivů bude víc - "zemědělskost" Polska, to že se do domů po Němcích nastěhovali fakt sedláci (mluvil jsem onehdá s jednou stařičkou selkou, co pocházela z české starousedlické rodiny v Sudetech, a ta si při řeči o nově přišedších po roce 1945/46 div neodplivla a prohlásila cosi o pacholcích - tím měla na mysli, že Sudety osidlovali často lidé, kteří sami nikdy nesedlačili a pracovali většinou jako nádeníci u sedláků v českém vnitrozemí), méně důsledná kolektivisace, neexistence průmyslu aj.
Nicméně jak jsem napsal, na dnešního Pražáka polská krajina (aspoň ta ve zmíněných oblastech) působí vyloženě malebně.
Ratusz je od slova Rathaus :D

Polaci lepe zvaladli se postarat o ponemecke dobra proto ze bylo toho tak hodne, ze jinak bysme nahali pul statu, a to se nemuzeme dovolit. Navic, vetsina infrastruktury stavene pred valkou (Nemci) funguje dodnes, a to lepe nez ta socjalisticka. Staci se podivat na zeleznicni sit- na zapade je husta jako severozapadne od Prahy, v byvalem Rakousko-Uhersku je prumerna a na vychode vlaky jezdi skoro jen do nekolika nejvetsich mest.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Wroclv

Příspěvek od Bobek » 07.8.2007 10:10

Dovolím si drze vstoupit do Vaší etymologicko - sociologicko - geograficko - krajinářské diskuse. :)
Dvanáctá 16T pro Vratislav.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 06.8.2007 19:42

Filippl: Ratusz je moc pěkné slovo - že ono je to z Rathaus?

XSC: To máš určitě pravdu. Těch vlivů bude víc - "zemědělskost" Polska, to že se do domů po Němcích nastěhovali fakt sedláci (mluvil jsem onehdá s jednou stařičkou selkou, co pocházela z české starousedlické rodiny v Sudetech, a ta si při řeči o nově přišedších po roce 1945/46 div neodplivla a prohlásila cosi o pacholcích - tím měla na mysli, že Sudety osidlovali často lidé, kteří sami nikdy nesedlačili a pracovali většinou jako nádeníci u sedláků v českém vnitrozemí), méně důsledná kolektivisace, neexistence průmyslu aj.
Nicméně jak jsem napsal, na dnešního Pražáka polská krajina (aspoň ta ve zmíněných oblastech) působí vyloženě malebně.

Odpovědět