(P) Polské provozy obecně

Polské provozy

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Polsko

Příspěvek od Absolut » 26.11.2007 9:53

Malé info ze sobotního výletu do Wroclawi:

1) Jednokolejka v centru, co se rekonstruovala r. 2005, je fakt krásná. Mňam.
2) ProTram 205Wr jsem nepotkal, ale což, byla sobota a mají jen dvě.
3) Nejvyšší číslo viděné 16T bylo 3012, ale stála tam i nějaká bez čísla. Bohužel všechny
16T spinkaly ve vozovně, protože se vyměňuje 1x6 Hollera a mazlíci přeci nemohou
jezdit z jiné vozovny, než je domovská Krzyki, tak radši nejezdí vůbec.
4) Vozovna Krzyki vypravovala pouze náhradní tramvajovou linku č. 77 na smyčku Klecina,
což bylo boží, neboť tam jezdily Konstaly 102Na.
5) Probíhá rozsáhlá rekonstrukce v oblasti Placu Grunwaldzkiho, na kterém vyrostl nový
"buzinec center" zvaný "Galerija Grunwaldzki". Na samotném náměstí, kde se stýká
5 tramvajových tratí, vyrůstají nové megalomanské přístřešky pro cestující nebo
spíš krytá nástupiště a IAD jezdí okolo (něco jako řízená VOK).
6) Úsek trati směrem k zastávce Bujwida, jako i trať Píastowska - Grunwaldzka je v této
souvislosti v rekonstrukci "od chodníku po chodník" - nově se buduje trať na panelech
BKV v délce kolem 2km. Nu nic, každý si musí projít obdobím nadšení z BKV. Aspoň jsem
si nafotil polský BKV odvodňovač.
7) Jednokolejka na Ksieze Male jezdí a bylo tam strašně moc bláta.
8) A vítězem soutěže o tramvaj dělající největší rambajz se stává Konstal 102Na č. 2022.
9) No a v Galeriji Dominikanskej měli super plyšovýho ledního medvěda, ale za 75PLN fakt
nekradu :-)

Fota pošlu do žurnálu nebo do fototématu.

P.S.: Pro MŠ - Informovanost o výlukách zoufalá a to nejen pro cizince, ovládajícího Polštinu
částečně pasivně, ale i pro domácí, na P.G. bloudili i místní a na Klecině nebyl o probíhající
výluce ani žblept a poznalo se to až tak, že místo d-17, která byla uvedena na označníku,
přijela jakási d-77.

Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Re: Polsko

Příspěvek od Anton_H » 08.11.2007 15:07

vláčky87 píše:Ten příspěvek se netýká Polska, bylo by asi dobré jej přesunout.
I'm sorry :oops: It's a mistake. I was going to post it to "Rusko a země bývalé SSSR".
vláčky87 píše:Zaujaly mě ale fotky z Vinice,ty zurišské tramvaje jsou "poněkud" podobné chorvatským z 50. tých let, jak typem,tak barvou. Prostě západ se zbavuje šrotu. Jinak doufám, že se ve Vinici trochu zlepšil stav tratí, to co jsem tam viděl v roce 1986 /měl jsem kliku, odejel jsem 3 dny před havarií v Černobylu/ bylo jak z katastrofického filmu. Koleje na hlíně, výškové rozdíly spojů až 10cm, mezery mezi kolejnicemi až na krabičku cigaret /po délce/ a občas kus chybějíci hlavy žlábkové kolejnice,prostě horor. A to měli ještě odvahu reklamovat praskání skříní KT4, rychle si to ale po našem fotografování rozmysleli.
Today Vinnytsa is the best tram system in Ukraine: tidy tramcars and good rails.

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Polsko

Příspěvek od vláčky87 » 06.11.2007 11:05

Ten příspěvek se netýká Polska, bylo by asi dobré jej přesunout. Zaujaly mě ale fotky z Vinice,ty zurišské tramvaje jsou "poněkud" podobné chorvatským z 50. tých let, jak typem,tak barvou. Prostě západ se zbavuje šrotu. Jinak doufám, že se ve Vinici trochu zlepšil stav tratí, to co jsem tam viděl v roce 1986 /měl jsem kliku, odejel jsem 3 dny před havarií v Černobylu/ bylo jak z katastrofického filmu. Koleje na hlíně, výškové rozdíly spojů až 10cm, mezery mezi kolejnicemi až na krabičku cigaret /po délce/ a občas kus chybějíci hlavy žlábkové kolejnice,prostě horor. A to měli ještě odvahu reklamovat praskání skříní KT4, rychle si to ale po našem fotografování rozmysleli.

Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Ukrainian news

Příspěvek od Anton_H » 06.11.2007 10:11

News from Ukraine.
Today only some cities buy new trams. Mainly it's Tatra-Jug K1 (localized version of T6B5 with IGBT equipment).
They are bought by Odesa (but the last tender was won by StPeterspurg PTMZ LM-99) , Mykolajiv, Donetsk.
Kharkiv bought 10 russian 71-619 (KTM-19).
?1 in Mykolajiv http://www.picatom.com/a/_2004-1.html
http://www.picatom.com/a/21102007352-1.html
It's known that all next K1 will get the K1M8 doors http://photo.tramvaj.ru/images/dp07/k81.jpg (photo by Aare Olander)
Vinnytsa started to use Swiss tramcars from Zuerich (given for free!).
http://img169.imageshack.us/img169/2693/1010935vx1.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/7500/1010936uj4.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/8519/1010942pz6.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/1262/1010943au1.jpg
photos by Aktinkon.
Lviv is going to buy 11 KT4D from Erfurt.

And Kyiv... nothing =(
The "Newest" tram is modernized 2*T3=KT3-RUA
http://www.kievbus.info/misc.files/kobra_1.jpg
There are some T3 that passed Full Repair, but the process is very slow =( http://infostore.org/info/3364035

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od MOp » 01.11.2007 18:52

Samozrejme ze da..
http://spvd.cz/?p=svet/pl/jeleniagora/j ... nu_pl.html

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od Neral » 01.11.2007 18:47

Dá se někde na internetu najít plán nebo aspoň nějaký detailnější popis bývalé jeleniogórské tramvajové sítě?

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sergei-LBC » 05.9.2007 14:16

A hele, on se tu někdo bavil o Jelení Górze :) Promiňte že se do toho vměšuju takto pozdě, ale ano, tramvaj v centru je pomalovaná opravdu záměrně. Celkem se z Jelení Góry dochovaly nejméně tři tramvajové vozy. Toto, potom (asi nejzachovalejší) Konstal u vozovny MZK a ještě jedna tramvaj v přihlehlé obci Podgórzyn (tuším na památku trati, která tam vedla), tu jsem bohužel neviděl. :(

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 05.9.2007 13:56

Ale pro Warszawu je Bo´2´Bo naprosto OK.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 05.9.2007 13:37

To, že požadavek zní a zněl - Bo´Bo´Bo´.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 05.9.2007 11:42

MOp píše:velice zajimave vozidlo, lec problem - Bo´2´Bo´.
Co je na tom uspořádání špatného? Samotný fakt, že takové uspořádání měla RT6tka, přece nemusí znamenat, že je to uspořádání špatné...

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 05.9.2007 0:24

MOp píše:velice zajimave vozidlo, lec problem - Bo´2´Bo´.
No a co jsou ty hnané podvozky zač - otočné či pevné? A jak nad nimi docílili NP?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 05.9.2007 0:15

Lister píše:Zajímavost od konkurence: http://spz.logout.cz/novinky/novinky.html
velice zajimave vozidlo, lec problem - Bo´2´Bo´.

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lister » 04.9.2007 23:43


Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 07.8.2007 19:41

Jabberwocky píše:Filippl: Ratusz je moc pěkné slovo - že ono je to z Rathaus?

XSC: To máš určitě pravdu. Těch vlivů bude víc - "zemědělskost" Polska, to že se do domů po Němcích nastěhovali fakt sedláci (mluvil jsem onehdá s jednou stařičkou selkou, co pocházela z české starousedlické rodiny v Sudetech, a ta si při řeči o nově přišedších po roce 1945/46 div neodplivla a prohlásila cosi o pacholcích - tím měla na mysli, že Sudety osidlovali často lidé, kteří sami nikdy nesedlačili a pracovali většinou jako nádeníci u sedláků v českém vnitrozemí), méně důsledná kolektivisace, neexistence průmyslu aj.
Nicméně jak jsem napsal, na dnešního Pražáka polská krajina (aspoň ta ve zmíněných oblastech) působí vyloženě malebně.
Ratusz je od slova Rathaus :D

Polaci lepe zvaladli se postarat o ponemecke dobra proto ze bylo toho tak hodne, ze jinak bysme nahali pul statu, a to se nemuzeme dovolit. Navic, vetsina infrastruktury stavene pred valkou (Nemci) funguje dodnes, a to lepe nez ta socjalisticka. Staci se podivat na zeleznicni sit- na zapade je husta jako severozapadne od Prahy, v byvalem Rakousko-Uhersku je prumerna a na vychode vlaky jezdi skoro jen do nekolika nejvetsich mest.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Wroclv

Příspěvek od Bobek » 07.8.2007 10:10

Dovolím si drze vstoupit do Vaší etymologicko - sociologicko - geograficko - krajinářské diskuse. :)
Dvanáctá 16T pro Vratislav.

Odpovědět