Nezapomeň na to, že přišli o území na východě, takže osídlení byla nutnost. U nás se vrátili jen starousedlíci + pár zlatokopů, takže se území vylidnilo.Jabberwocky píše:A taky mi přijde, že se Poláci zvládli lépe postarat o to, co získali po Němcích. Takové ty bouračky, zpustlé statky, polorozpadlé kostely a zanedbané vsi, tedy to, co známe od nás ze Sudet, to je tam velice řídké.
(P) Polské provozy obecně
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Ono to ze Sněžky vypadá placatě, ale zas taková placka to není, aspoň když se člověk drží poblíž hor. Ale především je tam jiný (starší) charakter osídlení - krajina tam vypadá skoro tak, jak ji Polsko v roce 1945 získalo. Vesnice vypadají jako vesnice, a ne jako filiálky města s vilkami, nikde žádné družstevní kravíny a sila, pole menší a jasně oddělená mezemi a remízky. V krajině je víc stromů a lidská sídla nepřetékají do krajiny - končí vesnice nebo městečko, poslední statek či domek a volná krajina. Přechod je náhlý, bez mezivrstvy všemožných skladů, hypermarketů apod. Netvrdím, že je to známka prosperity, spíš naopak, ale z čistě estetického hlediska ta krajina vypadá lépe. A taky mi přijde, že se Poláci zvládli lépe postarat o to, co získali po Němcích. Takové ty bouračky, zpustlé statky, polorozpadlé kostely a zanedbané vsi, tedy to, co známe od nás ze Sudet, to je tam velice řídké. Vážně uvažuji o tom, že příští rok pojedu na dovolenou do Polska - do Slezska nebo do Lužice.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6672
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
OT: Zajímavý...Jabberwocky píše:Absolut: Udělala chybu. Jelení Hora je velmi příjemná. A vůbec musím říci, že se mi polská strana hranice v mnohém líbila víc než česká.
Vždycky když stojim na Sněžce (nebo podobnym útvaru), tak si řikam "taková placka kam dohlídneš, tam bych určitě bydlet nechtěl"...
Ale určitě to má i svý výhody, třeba by se tam líp jezdilo na kole (a i ty eRTé6ky to tam maj snadnější...

- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
To, abych pravdu řekl, sám nevím. Ale vzhledem k tomu, že je to vcelku profesionálně orantlované, že na opačné straně je kresba stejnými barvami a že se v tramce prodávají bilety na jelenohorské (čeština je úžasný jazyk) kulturní události, najmě pro mladé, skoro bych řekl, že je tam ta čmáranice záměrně. Možná jméno klubu nebo tak něco...demon píše:To graffiti na straně dveří má být nějaký umění, název podniku, nebo je to obyčejný vandalismus ?
Jinak mám dojem, ovšem velmi povrchní, neb jsem v Dolním Slezsku a polské části Horní Lužice strávil pouhé dva dny, že je tam sprejerství trochu méně rozšířené než v českých městech.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Omlouvám se za těch 20 let, nemyslel jsem to doslova, projekt byl znám ale již počátkem 90. let a studie byly publikovány v odborném tisku.Uvedeny byly do provozu skutečně až 1994.
Co se týče vyjádření p. arch. Kotase, nemá smysl jej zpochybňovat, neboť designeři jsou vždy ovlivnění nějakými vzory,těžko to ale nazvat opisováním. Prostě v určité době letí určitý styl. Porovnejte např. v oblasti dopravních staveb metro Rajská zahrada, Barrandovskou trat, DP Liberec nebo některé rekonstruované provozy v býv. NDR /Cottbus, Gera/
Co se týče vyjádření p. arch. Kotase, nemá smysl jej zpochybňovat, neboť designeři jsou vždy ovlivnění nějakými vzory,těžko to ale nazvat opisováním. Prostě v určité době letí určitý styl. Porovnejte např. v oblasti dopravních staveb metro Rajská zahrada, Barrandovskou trat, DP Liberec nebo některé rekonstruované provozy v býv. NDR /Cottbus, Gera/
Nedá mi to, abych jako "pamětník" a účastník řady jednání nereagoval na některé věci zde uvedené.
1. Zmiňovaná transakce v 90. letech se pochopitelně týkala RT6, tudíž Poláci nemuseli nic kopírovat, dostali veškerou dokumentaci na talíři
2. RT6 není žádná kopie alstomu, je to vlastní český design a snaha
řešit střední podvozek vlastním vývojem bez použití v té době patentovaných řešení. Některé prvky kloubů jsou naopak chráněny čs. patenty.
3. PCC je pochopitelně koncepce, něco jako auto s motorem vzadu a tudíž v době projektování T1 už řada patentů vypršela. Dokumentace byla pořízena zcela legálně a snaha tehdejších vývojářů byla nahradit pokud možno vše vlastními řešeními, což se ne zcela u T1 povedlo. T3 je pochopitelně dílo p. arch. Kardause a šéfem projekčního týmu byl ing Honzík. Jinak tvary karoserií je pochopitelně módní zaležitost, vždyť zaklad dnešního vzhledu tramvaje T14 bychom mohli najít před více než 20 lety ve Štrasburku , podobně vypadá současná Crotram 2200 v Záhřebu a řada jiných.
Zájemcům mohu jen doporučit literaturu o vozech řady T, například od. p. Mary.
1. Zmiňovaná transakce v 90. letech se pochopitelně týkala RT6, tudíž Poláci nemuseli nic kopírovat, dostali veškerou dokumentaci na talíři
2. RT6 není žádná kopie alstomu, je to vlastní český design a snaha
řešit střední podvozek vlastním vývojem bez použití v té době patentovaných řešení. Některé prvky kloubů jsou naopak chráněny čs. patenty.
3. PCC je pochopitelně koncepce, něco jako auto s motorem vzadu a tudíž v době projektování T1 už řada patentů vypršela. Dokumentace byla pořízena zcela legálně a snaha tehdejších vývojářů byla nahradit pokud možno vše vlastními řešeními, což se ne zcela u T1 povedlo. T3 je pochopitelně dílo p. arch. Kardause a šéfem projekčního týmu byl ing Honzík. Jinak tvary karoserií je pochopitelně módní zaležitost, vždyť zaklad dnešního vzhledu tramvaje T14 bychom mohli najít před více než 20 lety ve Štrasburku , podobně vypadá současná Crotram 2200 v Záhřebu a řada jiných.
Zájemcům mohu jen doporučit literaturu o vozech řady T, například od. p. Mary.
- Sheep
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: 06.1.2006 23:37
- Bydliště: Slovensko, Kosice
- Kontaktovat uživatele:
T1,T2 su vyrobene na koncepcii americkych elektriciek PCC, aj ked este aj T3, T6 alebo ine CKD maju ajtak stale napr. americke podvozky a ine komponenty, myslim ze u T6 si CKD vyrobilo uz vlastnu vozovu skrinu ale mne sa pacia, take hranate, peknepawel píše:ostatně RT6 už je okopírovaný alstom. . .
tramvaje T jsou sice licenční, ale spousta věcí se možná taky "okopčila". ale co je na tom špatnýho, takhle bychom se už úplně zbláznili.

