
(P) Polské provozy obecně
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Neral
- Uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 19.11.2003 22:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
A ještě taková perlička z Krakowa: Procházeli jsme se tak večer po městě s tím, že bychom na chvíli zašli někam posedět... a naprosto náhodou jsme narazili na podnik jménem Tram Bar 11 - takže bylo rozhodnuto.
A udělali jsme dobře, je to příjemné místo, vyznačující se mimo jiné fotkami starých tramvají a hlevně velice originálním nápojovým lístkem - posuďte sami.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Neral dne 31.10.2005 20:25, celkem upraveno 1 x.
- Neral
- Uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 19.11.2003 22:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Wroclaw - Łódż - Kraków
Taktéž jsem navštívil Polsko, a to v trase Wroclaw-Łódż-Kraków. Nebyl jsem tam na nějaké tramvajové expedici, ale na výletě s kamarádama, takže tamější tramvajové sítě nemám nějak systematicky prolezlé. Nicméně kamarádi mají pro tramvaje pochopení, takže po pár tratích jsme se prošli.
Wroclawský tramvajový provoz se mi celkem líbí, vypadá dost rozsáhle. Vozový park standardně polský - to znamená hlavně Konstaly 105N. Rozchod normální. Hlavní, co mě ale zaujalo, je obrovské množství kolejí (nebo možná je výstižnější říct kolejnic) v centru, které evidentně patří ke zrušeným tratím, ale jaksi se nikdo neobtěžoval s tím, aby nepoužívané koleje nebo části křižovatek vykopal a ulice předláždil. No... prostě Polsko.
Ostatně mě se to celkem líbí, ale místy to vypadá dost zvláštně.
Łódż - no co dodat... snad jen že přede mnou to už popsal Martin a já mám z tohoto města podobné dojmy. Stav tratí je opravdu tragyczny. Vozový park mi přišel na polské poměry ucházející, ale možná jsem měl zrovna štěstí. Jinak i mimo tramvaje mě tohle město moc nenadchlo; centrum sestává z jedné hlavní třídy s pěší zónou a jinak jsou tam vesměs dost zničené a špinavé domy. Dost rozdíl třeba proti Krakowu. Jediné, co se mi líbilo je tramvajový kruhový objezd na náměstí na konci té hlavní třídy. I když v Polsku je to běžnější záležitost než u nás, ale v jiných městech jsem neměl to štěstí, abych to viděl zblízka.
Krakowský tramvajový provoz (ale i Kraków samotný) na mě zapůsobil ze všech tří měst nejlíp, což samozřejmě hodně dělají nové Bombardiery. Ale i jinak vypadá ten provoz celkem udržovaně, aspoň ta část, kterou jsem viděl. Tramvajové tratě dobře zapadají do ulic města, jezdí i po pěších zónách, i když (s výjimkou jedné trati) ne přímo přes centrum. Hezky vypadá trať ulicí Dietla, kde tramvaje jezdí alejí v prostředku bulváru (asi jako na Jug. partyzánech, akorát tam jsou delší úseky mezi křižovatkami a víc zeleně podél tratě). A pak je tu taky nová rychlodrážní trať do Kurdwanowa - taky docela povedená. V Krakowě se jezdí na normálním rozchodu, ale v centru jsou zachované i pozůstatky kolejí 900mm. Oba rozchody existovaly dlouhou dobu souběžně na různých tratích, byly tu i splítky jako v Liberci, ale to už je historie.
Přidávám pár fotek, nejdřív z Wroclawi:

Wroclawský tramvajový provoz se mi celkem líbí, vypadá dost rozsáhle. Vozový park standardně polský - to znamená hlavně Konstaly 105N. Rozchod normální. Hlavní, co mě ale zaujalo, je obrovské množství kolejí (nebo možná je výstižnější říct kolejnic) v centru, které evidentně patří ke zrušeným tratím, ale jaksi se nikdo neobtěžoval s tím, aby nepoužívané koleje nebo části křižovatek vykopal a ulice předláždil. No... prostě Polsko.

Łódż - no co dodat... snad jen že přede mnou to už popsal Martin a já mám z tohoto města podobné dojmy. Stav tratí je opravdu tragyczny. Vozový park mi přišel na polské poměry ucházející, ale možná jsem měl zrovna štěstí. Jinak i mimo tramvaje mě tohle město moc nenadchlo; centrum sestává z jedné hlavní třídy s pěší zónou a jinak jsou tam vesměs dost zničené a špinavé domy. Dost rozdíl třeba proti Krakowu. Jediné, co se mi líbilo je tramvajový kruhový objezd na náměstí na konci té hlavní třídy. I když v Polsku je to běžnější záležitost než u nás, ale v jiných městech jsem neměl to štěstí, abych to viděl zblízka.
Krakowský tramvajový provoz (ale i Kraków samotný) na mě zapůsobil ze všech tří měst nejlíp, což samozřejmě hodně dělají nové Bombardiery. Ale i jinak vypadá ten provoz celkem udržovaně, aspoň ta část, kterou jsem viděl. Tramvajové tratě dobře zapadají do ulic města, jezdí i po pěších zónách, i když (s výjimkou jedné trati) ne přímo přes centrum. Hezky vypadá trať ulicí Dietla, kde tramvaje jezdí alejí v prostředku bulváru (asi jako na Jug. partyzánech, akorát tam jsou delší úseky mezi křižovatkami a víc zeleně podél tratě). A pak je tu taky nová rychlodrážní trať do Kurdwanowa - taky docela povedená. V Krakowě se jezdí na normálním rozchodu, ale v centru jsou zachované i pozůstatky kolejí 900mm. Oba rozchody existovaly dlouhou dobu souběžně na různých tratích, byly tu i splítky jako v Liberci, ale to už je historie.
Přidávám pár fotek, nejdřív z Wroclawi:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Před nedávnem se můj kamarád z vozovny Hloubětín zúčastil poznávací akce v polské Lodži, pořádané tamějším spolkem "miloščnikov" (přátel) MHD. Řekl jsem si, že o ty největší pecky z Karlova obsáhlého mailu vás zkrátka nemůžu ochudit
Schválně, jestli si i vy po prohlénutí obrázků řeknete, proč my to vlastně pořád na stav kolejí a vozů v Praze nadáváme...
Ještě informační vsuvka: Město Lodž se nachází ve středním Posku, zhruba 100 km jihozápadně od Warzsawy, přibližně na spojnici Wroclawi a hlavního města. Velikost tramajového provozu mi byla přiblížena jako "větší Brno", čemuž odpovídá i velikost průmyslového města. Jak bývá v Polsku obvyklé, i tady se o provoz tramají dělí s dopravním podnikem několik dalších soukromých společností vlastnících svou vlastní vozovnu. Jezdí se na metrovém rozchodu...
Nuže, následuje lodžský tramvajový provoz v obrazech.

Ještě informační vsuvka: Město Lodž se nachází ve středním Posku, zhruba 100 km jihozápadně od Warzsawy, přibližně na spojnici Wroclawi a hlavního města. Velikost tramajového provozu mi byla přiblížena jako "větší Brno", čemuž odpovídá i velikost průmyslového města. Jak bývá v Polsku obvyklé, i tady se o provoz tramají dělí s dopravním podnikem několik dalších soukromých společností vlastnících svou vlastní vozovnu. Jezdí se na metrovém rozchodu...
Nuže, následuje lodžský tramvajový provoz v obrazech.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Polsko
Podle mých posledních informací se Polákům (spoluprací DP a nějaké místní mašinfabriky) podařilo větší část RT6 rozchodit, nebo spíš rozjezdit.Gagarin píše:
Jsou nebo jsou a jezdí?

- Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko
Jsou nebo jsou a jezdí?Pepa píše:Myslim že jich bylo 12 a jsou v Poznani.Phabbey píše:Kolik bylo do Polska dodáno RT6 (byly to RT6N1 nebo jiné) a v jakém městě jezdí?
Za odpovědi předem díky.
Re: Polsko
Myslim že jich bylo 12 a jsou v Poznani.Phabbey píše:Kolik bylo do Polska dodáno RT6 (byly to RT6N1 nebo jiné) a v jakém městě jezdí?
Za odpovědi předem díky.
(P) Polské provozy obecně
Kolik bylo do Polska dodáno RT6 (byly to RT6N1 nebo jiné) a v jakém městě jezdí?
Za odpovědi předem díky.
Za odpovědi předem díky.