(BiH) Sarajevo
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: (BiH) Sarajevo
Zdravím vespolek. Zde jsem novej, ale jinde po internetu jsem už "známá firma" a Sarajevofil.
K předešlým postům: Ano, momentálně se provádí rekonstrukce v centru na úseku Baščaršija-Marindvor. V první fázi (od 28.4. do 21.5.) jezdily tramvaje k nádraží, páteřní linkou byla místo 3ky 4ka, a od Muzejí na Baščaršiji kolovalo 6-8 kloubových autobusů. Samo o sobě peklo a hrůza, autobusy samozřejmě nedostaly vyhrazený pruh, takže beznadějně vázly v zácpách. Osobně jsem druhý týden v květnu byl v Sarajevu a u katedrály se na náhradní mhd čekalo běžně 12-15 minut. Přijel pokaždé autobus, z něhož čouhaly na všechny strany ručičky a nožičky, takže se do něj nevešel skoro nikdo. Nakrknuté cestující sbírali taxikáři, kteří kolem zastávek MHD projížděli ladně krokem
Od 21.5. je po více než roce opět v provozu 6ka (Ilidža-Skenderija), nyní se pracuje na úseku Baščaršija-Higijenski zavod (tedy severní část jednokolejného okruhu centrem města). Celá akce by měla být hotová do léta, podle současných informací se trochu práce zrychlily.
Bohužel mám velice výrazné pochybnosti o kvalitě prací. Cena rekonstrukce 2,2 km je 6 milionů marek, tedy cca 3 miliony €. Dělá to konsorcium firem pod vedením slovinské kompanije TECA. Pokud pominu velice, ale velice zvláštní vyrovnání kolejnic a stav podkladu, naprosto mě šokovalo, že zjevně šetří na šroubech, takže kolejnice jsou k podkladu kotveny šrouby cca v odstupu dvou metrů
http://www.bhbus.net/forum/index.php?topic=2036.450 zde jsem na bosenské dopravní fórum hodil pár fotek, zhruba v půlce stránky jsou moje fotky (nick dresdener)
K předešlým postům: Ano, momentálně se provádí rekonstrukce v centru na úseku Baščaršija-Marindvor. V první fázi (od 28.4. do 21.5.) jezdily tramvaje k nádraží, páteřní linkou byla místo 3ky 4ka, a od Muzejí na Baščaršiji kolovalo 6-8 kloubových autobusů. Samo o sobě peklo a hrůza, autobusy samozřejmě nedostaly vyhrazený pruh, takže beznadějně vázly v zácpách. Osobně jsem druhý týden v květnu byl v Sarajevu a u katedrály se na náhradní mhd čekalo běžně 12-15 minut. Přijel pokaždé autobus, z něhož čouhaly na všechny strany ručičky a nožičky, takže se do něj nevešel skoro nikdo. Nakrknuté cestující sbírali taxikáři, kteří kolem zastávek MHD projížděli ladně krokem
Od 21.5. je po více než roce opět v provozu 6ka (Ilidža-Skenderija), nyní se pracuje na úseku Baščaršija-Higijenski zavod (tedy severní část jednokolejného okruhu centrem města). Celá akce by měla být hotová do léta, podle současných informací se trochu práce zrychlily.
Bohužel mám velice výrazné pochybnosti o kvalitě prací. Cena rekonstrukce 2,2 km je 6 milionů marek, tedy cca 3 miliony €. Dělá to konsorcium firem pod vedením slovinské kompanije TECA. Pokud pominu velice, ale velice zvláštní vyrovnání kolejnic a stav podkladu, naprosto mě šokovalo, že zjevně šetří na šroubech, takže kolejnice jsou k podkladu kotveny šrouby cca v odstupu dvou metrů
http://www.bhbus.net/forum/index.php?topic=2036.450 zde jsem na bosenské dopravní fórum hodil pár fotek, zhruba v půlce stránky jsou moje fotky (nick dresdener)
- zastavaman
- Uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 07.2.2007 20:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: (BiH) Sarajevo
tak už rozkopali i poslední úsek od skenderije k baščaršiji
http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... rakom.html
http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... rakom.html
Re: (BiH) Sarajevo
Tak to jsem zvědav jak to tam bude vypadat, v srpnu plánuju projíždět Sarajevem.
- zastavaman
- Uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 07.2.2007 20:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: (BiH) Sarajevo
tak na vlastní oči viděno, že se opravdu pustili do práce, tramaje od ilidže končej už u holiday innu a dál jezdí náhradní autobusová doprava (vzhledem k probíhajícímu uzavření hlavní tříproudý silnice - dělaj se asi nejdřív koleje co jí křížej - je dneska doprava v centru peklo)... za 2,5 měsíce by snad mělo být hotovo, jen jsem nepochopil jestli jen na skenderiji nebo i celej úsek kolem baščaršije
- zastavaman
- Uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 07.2.2007 20:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: (BiH) Sarajevo
tak snad už definitivně ty koleje v centru opravěj... a časem chtěj do tý smyčky historickym centrem (Baščaršija) pouštět jen "lehké vozy" - Bůh suď, co si pod tím představit...
http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... prila.html
http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... prila.html
- zastavaman
- Uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 07.2.2007 20:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: (BiH) Sarajevo
no, mělo to bejt v čevnu, máme září a stále "brzo začne oprava"
http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... dvora.html
http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... dvora.html
- zastavaman
- Uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 07.2.2007 20:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sarajevo (BiH)
další sliby o opravě kolejí v centru, tentokrát by to měli vzíti zgruntu a nikoli jen tradičně flikovat
http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... -junu.html
http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... -junu.html
Re: Sarajevo (BiH)
Při tom hrabání v krabicích na mne také vypadla příloha Sarajevských večerních novin vydaná k 25. výročí osvobození Sarajeva /tedy duben 1970/ a v ní je "manifestační" kolona tehdy právě dodaných T 3. Na reklamě na 1. voze je nápis "Občané Sarajeva, děkujeme Vám za dosavadní podporu, bez ní ani v budoucnosti nemůžeme uskutečňovat modernizaci dopravy" /volný překlad/
http://www.uloz.to/8176327/saraj-1970-jpg
http://www.uloz.to/8176327/saraj-1970-jpg
Re: Sarajevo (BiH)
Ty "díly s nízkopodlažními částmi" budou mít pneumatiky a volant?zastavaman píše:v Sa mají zajímavý plán, jak zabezpečit delší životnost tramvajové tratě - cituji" abychom dosáhli nižších nápravových tlaků, rozdělíme kloubboé vozy na tři až čtyři díly s nízkopodlažními částmi"...
Re: Sarajevo (BiH)
Nechci tomu mě neznámému pánovi brát elán, ale neznám vozidla s výrazně nižšími nápravovými tlaky než jsou používaná v provozu GRASu nyní. Je to asi jen zbožné přání, problémy GRASu s tratěmi mají dle mých znalostí původ především v dlouhodobě zanedbávané údržbě. Navíc problémy tratí pojížděných i ostatní těžkou dopravou známe i my. Domnívat se, že vyhrazený žlutý pruh bude pojížděn jen MHD a taxi je ve městě s tak posilujícimi vlivy orientu jen naivním snem. Jinak nevím, z čeho chtějí eventuelní investice do vozového parku financovat, když od skončení války žijí především z darů a za již provedené rekonstrukce dluží, kam se podíváš.
- zastavaman
- Uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 07.2.2007 20:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sarajevo (BiH)
v Sa mají zajímavý plán, jak zabezpečit delší životnost tramvajové tratě - cituji" abychom dosáhli nižších nápravových tlaků, rozdělíme kloubboé vozy na tři až čtyři díly s nízkopodlažními částmi"
http://www.dnevniavaz.ba/dogadjaji/sara ... ijela.html (nebo
(přeloženo guglem do AJ je tomu i rozumět)
http://www.dnevniavaz.ba/dogadjaji/sara ... ijela.html (nebo
(přeloženo guglem do AJ je tomu i rozumět)
Re: Sarajevo (BiH)
To je to pravé ořechové, v době provozu vašingtonců v Sarajevu prakticky el. výhybky neexistovaly, první se objevila později na odbočce k nádraží / u dnešního hotelu Holiday Inn/, a s blokováním si nikdo nelámal hlavu. Při dodávce T3 i K2 byla podmínka umístění nad zadním podvozkem, z důvodu zvyku řidičů. Jinak vašingtonce existovaly i v článkové verzi, jako místní lidová tvořivost, prostě jich měli dost a tak uříznutím přední a zadní části dvou vozů a uložením na střední podvozek vznikl kloubák a-la K2. Ten střední podvozek byl prostě podvozek s demontovanými motory a s brzděním si nikdo moc hlavu nelámal, vždyť tramvajové trati jsou prakticky v rovině.PvvS píše:POkud nejaky blokovani je ...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Sarajevo (BiH)
Washingtonec jsem loni prolezl a je v plánu s ním uspořádat na moje 40. narozeniny šotoakci.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sarajevo (BiH)
POkud nejaky blokovani je ...
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Sarajevo (BiH)
Teď teprv jsem si uvědomil jednu nejasnost ohledně umístění pantografu vzadu. Dnes už to je historie, ale možná se tu najde nějaký znalec...
Předpokládal jsem, že pantografy vzadu vyplývají z umístění kontaktů na troleji - tj. je nutné, aby lišta ptg byla zhruba ve stejném místě jako předtím "kladka" (totiž, kolečko či botka). Ale trochu mě mate různá vzdálenost mezi ptg a čelem vozu u sól a u kloubáků. Znamená to, že je v tomto případě rozhodující umístění vzhledem k zádi vozu - např. kvůli umístění odblokovacích kontaktů těsně za výhybkou?
Předpokládal jsem, že pantografy vzadu vyplývají z umístění kontaktů na troleji - tj. je nutné, aby lišta ptg byla zhruba ve stejném místě jako předtím "kladka" (totiž, kolečko či botka). Ale trochu mě mate různá vzdálenost mezi ptg a čelem vozu u sól a u kloubáků. Znamená to, že je v tomto případě rozhodující umístění vzhledem k zádi vozu - např. kvůli umístění odblokovacích kontaktů těsně za výhybkou?