(BiH) Sarajevo

Moderátor: TRAM-FÓRUM

dresdener
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 06.6.2012 13:37

Re: (BiH) Sarajevo

Příspěvek od dresdener » 06.6.2012 14:01

Zdravím vespolek. Zde jsem novej, ale jinde po internetu jsem už "známá firma" a Sarajevofil.

K předešlým postům: Ano, momentálně se provádí rekonstrukce v centru na úseku Baščaršija-Marindvor. V první fázi (od 28.4. do 21.5.) jezdily tramvaje k nádraží, páteřní linkou byla místo 3ky 4ka, a od Muzejí na Baščaršiji kolovalo 6-8 kloubových autobusů. Samo o sobě peklo a hrůza, autobusy samozřejmě nedostaly vyhrazený pruh, takže beznadějně vázly v zácpách. Osobně jsem druhý týden v květnu byl v Sarajevu a u katedrály se na náhradní mhd čekalo běžně 12-15 minut. Přijel pokaždé autobus, z něhož čouhaly na všechny strany ručičky a nožičky, takže se do něj nevešel skoro nikdo. Nakrknuté cestující sbírali taxikáři, kteří kolem zastávek MHD projížděli ladně krokem :P
Od 21.5. je po více než roce opět v provozu 6ka (Ilidža-Skenderija), nyní se pracuje na úseku Baščaršija-Higijenski zavod (tedy severní část jednokolejného okruhu centrem města). Celá akce by měla být hotová do léta, podle současných informací se trochu práce zrychlily.

Bohužel mám velice výrazné pochybnosti o kvalitě prací. Cena rekonstrukce 2,2 km je 6 milionů marek, tedy cca 3 miliony €. Dělá to konsorcium firem pod vedením slovinské kompanije TECA. Pokud pominu velice, ale velice zvláštní vyrovnání kolejnic a stav podkladu, naprosto mě šokovalo, že zjevně šetří na šroubech, takže kolejnice jsou k podkladu kotveny šrouby cca v odstupu dvou metrů :o

http://www.bhbus.net/forum/index.php?topic=2036.450 zde jsem na bosenské dopravní fórum hodil pár fotek, zhruba v půlce stránky jsou moje fotky (nick dresdener)

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: (BiH) Sarajevo

Příspěvek od zastavaman » 24.5.2012 18:34

tak už rozkopali i poslední úsek od skenderije k baščaršiji
http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... rakom.html

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: (BiH) Sarajevo

Příspěvek od Pepa » 08.5.2012 13:23

Tak to jsem zvědav jak to tam bude vypadat, v srpnu plánuju projíždět Sarajevem.

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: (BiH) Sarajevo

Příspěvek od zastavaman » 08.5.2012 12:11

tak na vlastní oči viděno, že se opravdu pustili do práce, tramaje od ilidže končej už u holiday innu a dál jezdí náhradní autobusová doprava (vzhledem k probíhajícímu uzavření hlavní tříproudý silnice - dělaj se asi nejdřív koleje co jí křížej - je dneska doprava v centru peklo)... za 2,5 měsíce by snad mělo být hotovo, jen jsem nepochopil jestli jen na skenderiji nebo i celej úsek kolem baščaršije

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: (BiH) Sarajevo

Příspěvek od zastavaman » 13.4.2012 17:57

tak snad už definitivně ty koleje v centru opravěj... a časem chtěj do tý smyčky historickym centrem (Baščaršija) pouštět jen "lehké vozy" - Bůh suď, co si pod tím představit...

http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... prila.html

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: (BiH) Sarajevo

Příspěvek od zastavaman » 16.9.2011 20:10

no, mělo to bejt v čevnu, máme září a stále "brzo začne oprava"

http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... dvora.html

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Sarajevo (BiH)

Příspěvek od zastavaman » 13.4.2011 20:18

další sliby o opravě kolejí v centru, tentokrát by to měli vzíti zgruntu a nikoli jen tradičně flikovat

http://www.dnevniavaz.ba/vijesti/saraje ... -junu.html

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Sarajevo (BiH)

Příspěvek od vláčky87 » 06.3.2011 21:55

Při tom hrabání v krabicích na mne také vypadla příloha Sarajevských večerních novin vydaná k 25. výročí osvobození Sarajeva /tedy duben 1970/ a v ní je "manifestační" kolona tehdy právě dodaných T 3. Na reklamě na 1. voze je nápis "Občané Sarajeva, děkujeme Vám za dosavadní podporu, bez ní ani v budoucnosti nemůžeme uskutečňovat modernizaci dopravy" /volný překlad/

http://www.uloz.to/8176327/saraj-1970-jpg

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Sarajevo (BiH)

Příspěvek od P_V » 05.1.2011 22:23

zastavaman píše:v Sa mají zajímavý plán, jak zabezpečit delší životnost tramvajové tratě - cituji" abychom dosáhli nižších nápravových tlaků, rozdělíme kloubboé vozy na tři až čtyři díly s nízkopodlažními částmi"...
Ty "díly s nízkopodlažními částmi" budou mít pneumatiky a volant? :)

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Sarajevo (BiH)

Příspěvek od vláčky87 » 05.1.2011 20:25

Nechci tomu mě neznámému pánovi brát elán, ale neznám vozidla s výrazně nižšími nápravovými tlaky než jsou používaná v provozu GRASu nyní. Je to asi jen zbožné přání, problémy GRASu s tratěmi mají dle mých znalostí původ především v dlouhodobě zanedbávané údržbě. Navíc problémy tratí pojížděných i ostatní těžkou dopravou známe i my. Domnívat se, že vyhrazený žlutý pruh bude pojížděn jen MHD a taxi je ve městě s tak posilujícimi vlivy orientu jen naivním snem. Jinak nevím, z čeho chtějí eventuelní investice do vozového parku financovat, když od skončení války žijí především z darů a za již provedené rekonstrukce dluží, kam se podíváš.

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Sarajevo (BiH)

Příspěvek od zastavaman » 05.1.2011 17:31

v Sa mají zajímavý plán, jak zabezpečit delší životnost tramvajové tratě - cituji" abychom dosáhli nižších nápravových tlaků, rozdělíme kloubboé vozy na tři až čtyři díly s nízkopodlažními částmi"

http://www.dnevniavaz.ba/dogadjaji/sara ... ijela.html (nebo

(přeloženo guglem do AJ je tomu i rozumět)

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Sarajevo (BiH)

Příspěvek od vláčky87 » 15.12.2010 15:38

PvvS píše:POkud nejaky blokovani je ...
To je to pravé ořechové, v době provozu vašingtonců v Sarajevu prakticky el. výhybky neexistovaly, první se objevila později na odbočce k nádraží / u dnešního hotelu Holiday Inn/, a s blokováním si nikdo nelámal hlavu. Při dodávce T3 i K2 byla podmínka umístění nad zadním podvozkem, z důvodu zvyku řidičů. Jinak vašingtonce existovaly i v článkové verzi, jako místní lidová tvořivost, prostě jich měli dost a tak uříznutím přední a zadní části dvou vozů a uložením na střední podvozek vznikl kloubák a-la K2. Ten střední podvozek byl prostě podvozek s demontovanými motory a s brzděním si nikdo moc hlavu nelámal, vždyť tramvajové trati jsou prakticky v rovině.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Sarajevo (BiH)

Příspěvek od Absolut » 25.11.2010 13:42

Washingtonec jsem loni prolezl a je v plánu s ním uspořádat na moje 40. narozeniny šotoakci.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Sarajevo (BiH)

Příspěvek od PvvS » 25.11.2010 12:36

POkud nejaky blokovani je ...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Sarajevo (BiH)

Příspěvek od Karotka » 24.11.2010 23:43

Teď teprv jsem si uvědomil jednu nejasnost ohledně umístění pantografu vzadu. Dnes už to je historie, ale možná se tu najde nějaký znalec...
Předpokládal jsem, že pantografy vzadu vyplývají z umístění kontaktů na troleji - tj. je nutné, aby lišta ptg byla zhruba ve stejném místě jako předtím "kladka" (totiž, kolečko či botka). Ale trochu mě mate různá vzdálenost mezi ptg a čelem vozu u sól a u kloubáků. Znamená to, že je v tomto případě rozhodující umístění vzhledem k zádi vozu - např. kvůli umístění odblokovacích kontaktů těsně za výhybkou?

Odpovědět