http://mhdcr.biz/tram/oslo/muzeum/tramv ... muzeum.htmTonda Ježek píše: Stejně jako v Praze, tak i v Oslu se v jedné neprovozní vozovně nachází muzeum MHD, převážně tedy tramvají. Je tam spousta zajímavých exponátů a různé druhy tramvají. V minulosti totiž tramvaje provozovalo hned několik firem a každá z nich měla jiné typy tramvají.
Severské státy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Severské státy
Re: Severské státy
mop: stál jsem dobých 20 minut u radnice+ars electronica (most přes dunaj, na druhé straně od hauptplatzu) a na mostě i trati před ním byl od tramvají slušný rachot. na pěší zóně (landstraße od náměstí po mozartkreuzung) už to bylo o něco lepší, ale jezdí se pomaleji.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Severské státy
Oni v Linci nikdy nebyli moc experti na bezhlučné tramvaje (možná za to může atypický rozchod). Co si pamatuju, tak když jezdily Lohnery na trojce (Hbf-Urfahr), nevydávaly rachot o moc menší než tétrojky v Praze (a to se tu tehdy vůbec nebrousily kolejnice), což oproti takřka bezhlučným tramvajím ve Vídni nebo Grazu byl poněkud šok.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Severské státy
Obdobně? Linecký Bombardier Flexity Outlook C resp. Cityrunner duní jak sviňa při projíždění křížení. Na trati nejsou skoro slyšet, tedy kromě tunelu, to jsou slyšet i přes !2! zastávky...Pokud stojí člověk vedle nich, docela píská výzbroj.pawel píše:mmch jsem před pár týdny byl v linci a jejich bombardiery (?) rachtají podobně jak "odhlučněné" 14T.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Severské státy
Třeba proto, že Norsko není v EU?
A díky ropě jsou (zatím) dost bohatí na to, aby nemuseli "skrytě" subvencovat vlastní průmyslovou produkci?
A díky ropě jsou (zatím) dost bohatí na to, aby nemuseli "skrytě" subvencovat vlastní průmyslovou produkci?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Severské státy
Otočné podvozky normálně uložené (ne jako 15T), nízkopodlažní, normální oddělený vchod řidiče do kabiny. Proč to jinde jde a u nás ne?
Re: Severské státy
mmch jsem před pár týdny byl v linci a jejich bombardiery (?) rachtají podobně jak "odhlučněné" 14T.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Severské státy
A 14T je také oproti těm SL 95 také o něco tišší.fricoolinek2 píše:S přihlédnutím na stáří ty starší vozy ještě ujdou, ale ty novější vozy jsou obludy. Můžeme o 14T říkat, že je to saranče, ale je rozhodně hezčí. A pokud chcete oponovat tím, že 14T je o půl-desetiletí mladší, tak Astra je taky hezčí...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Severské státy
S přihlédnutím na stáří ty starší vozy ještě ujdou, ale ty novější vozy jsou obludy. Můžeme o 14T říkat, že je to saranče, ale je rozhodně hezčí. A pokud chcete oponovat tím, že 14T je o půl-desetiletí mladší, tak Astra je taky hezčí...
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Severské státy
Tramvaje v Oslu:
Na přelomu dubna a května jsem několik dní pobýval v hlavním městě Norského království - Oslu. Při cestování po městě jsem samozřejmně využíval MHD, převážně tramvaje (Trikken) a metro (T-bane).
Oslo je o něco větší než Brno a celkem po městě jezdí 6 tramvajových linek. Tramvajový provoz je na průměrné úrovni, ale je vidět, že v posledních letech se do něj hodně investuje. Vozový park se skládá ze dvou typů tramvají:
Prvním typem jsou vozy SL 79. Vůz SL 79 je jednosměrná dvoučlánková tramvaj vyrobená konsorciem Deuwag a ABB. Do Osla byly dodávány ve dvou sériích (1982-3 a 1989-90) a celkem jich je 40. Jednotlivé série se od sebe liší v některých detailech.
Druhým typem jsou obousměrné, tříčlánkové částečně nízkopodlažní tramvaje typu SL 95 a jejich výrobcem je italská firma Ansaldo/Firema. Ty byly dodávané v letech 1999 - 2004 a celkový počet těchto vozů je 32.
Tramvaje jsou v ucházejícím technickém stavu, akorát jsou hojně obouchané. Buďto s tím řidiči jezdí jako prasata anebo se barva na náraznících neopravuje.
Co se týče tramvajových tratí, tak ty rekonstruované jsou na slušné úrovni, ale některé starší vypadají dosti zbědovatěle. Takovou zajímavostí je tramvajová křižovatka vedoucí skrz funkční fontánku u zastávky Solli.
Stejně jako v Praze, tak i v Oslu se v jedné neprovozní vozovně nachází muzeum MHD, převážně tedy tramvají. Je tam spousta zajímavých exponátů a různé druhy tramvají. V minulosti totiž tramvaje provozovalo hned několik firem a každá z nich měla jiné typy tramvají. Fotky z muzea však zatím ještě nemám zpracovány a na webu se objeví později.
http://mhdcr.biz/tram/oslo/tramvaje,fotky-oslo.htm
Na přelomu dubna a května jsem několik dní pobýval v hlavním městě Norského království - Oslu. Při cestování po městě jsem samozřejmně využíval MHD, převážně tramvaje (Trikken) a metro (T-bane).
Oslo je o něco větší než Brno a celkem po městě jezdí 6 tramvajových linek. Tramvajový provoz je na průměrné úrovni, ale je vidět, že v posledních letech se do něj hodně investuje. Vozový park se skládá ze dvou typů tramvají:
Prvním typem jsou vozy SL 79. Vůz SL 79 je jednosměrná dvoučlánková tramvaj vyrobená konsorciem Deuwag a ABB. Do Osla byly dodávány ve dvou sériích (1982-3 a 1989-90) a celkem jich je 40. Jednotlivé série se od sebe liší v některých detailech.
Druhým typem jsou obousměrné, tříčlánkové částečně nízkopodlažní tramvaje typu SL 95 a jejich výrobcem je italská firma Ansaldo/Firema. Ty byly dodávané v letech 1999 - 2004 a celkový počet těchto vozů je 32.
Tramvaje jsou v ucházejícím technickém stavu, akorát jsou hojně obouchané. Buďto s tím řidiči jezdí jako prasata anebo se barva na náraznících neopravuje.
Co se týče tramvajových tratí, tak ty rekonstruované jsou na slušné úrovni, ale některé starší vypadají dosti zbědovatěle. Takovou zajímavostí je tramvajová křižovatka vedoucí skrz funkční fontánku u zastávky Solli.
Stejně jako v Praze, tak i v Oslu se v jedné neprovozní vozovně nachází muzeum MHD, převážně tedy tramvají. Je tam spousta zajímavých exponátů a různé druhy tramvají. V minulosti totiž tramvaje provozovalo hned několik firem a každá z nich měla jiné typy tramvají. Fotky z muzea však zatím ještě nemám zpracovány a na webu se objeví později.
http://mhdcr.biz/tram/oslo/tramvaje,fotky-oslo.htm