(F) Francouzské provozy obecně

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Příspěvek od Zdeněk » 02.7.2006 18:19

Karotka píše:Vždyť to je skoro totéž jako systém na Karlově mostě (roky 1905-1908) :shock:
Opičej se po nás. :)

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 02.7.2006 16:17

Vždyť to je skoro totéž jako systém na Karlově mostě (roky 1905-1908) :shock:

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 29.6.2006 19:25

krátký anglický dokument o tomto systému se najde tady

Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Příspěvek od Zdeněk » 29.6.2006 17:55

Technologie se jmenuje Innorail, jejím hlavním "představitelem" je Alstom. Co vím, tak několik dalších firem-sdružení firem se o něco takového snaží. Přikládám schéma.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 29.6.2006 16:22

adam_r píše:Radnice nechtela v centru mesta troleje, tak je napajeni reseno treti koleji. Ta je rozdelena na cca 5m dlouhe izolovane useky, ktere se spinaji pod tramvaji. Cele to musi byt bezpecne, a spolehlive, takze to vyzaduje asi netrivialni udrzbu. Na okrajich mesta se jezdi normalne na vrchni vedeni. Prepnuti ze spodniho na vrchni napajeni se provadi pri stani v zastavkach.
Tak to je docela zajímavé. Já jsem si právě říkal, že drážka to není. Protože na fotce bylo vidět něco přes to jako přerušení(ted vím že to je dělič). Díky na info

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 29.6.2006 15:52

jara píše:Díky za fotky co to je prosím tě uprostřed za tu lajnu mezi kolejema???
Radnice nechtela v centru mesta troleje, tak je napajeni reseno treti koleji. Ta je rozdelena na cca 5m dlouhe izolovane useky, ktere se spinaji pod tramvaji. Cele to musi byt bezpecne, a spolehlive, takze to vyzaduje asi netrivialni udrzbu. Na okrajich mesta se jezdi normalne na vrchni vedeni. Prepnuti ze spodniho na vrchni napajeni se provadi pri stani v zastavkach.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Příspěvek od 8750 » 29.6.2006 15:48

jara píše:Díky za fotky co to je prosím tě uprostřed za tu lajnu mezi kolejema???
,,Slouží k napájení soupravy" - u obr. 6 a 7 je to napsáno

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 29.6.2006 15:30

adam_r píše:Pro ty, co nechodi na k-report, tak par fotek z me sluzebni cesty do Bordeaux je zde: http://www.fit.vutbr.cz/~rogalew/foto/i ... a/Bordeaux
Díky za fotky co to je prosím tě uprostřed za tu lajnu mezi kolejema???

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 29.6.2006 15:12

Pro ty, co nechodi na k-report, tak par fotek z me sluzebni cesty do Bordeaux je zde: http://www.fit.vutbr.cz/~rogalew/foto/i ... a/Bordeaux

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Příspěvek od Ondrys » 23.6.2006 21:39

XSC píše:Je to pěkné, ale proti Praze zásadní rozdíl. Tramvaje nejezdí v centru, jsou to osamocené trasy. A pokud bych jejich polohu nějak promítl do pražské, tak by to byly tram linky jezdící až za silničním MO.
To platilo pro T1 a T2, ale T3 vede od MO směrem do centra.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 23.6.2006 21:05

pawel píše:doporucuji - vše o nové lince T3 včetně videí, fotek a pořádné porce osvěty. trošku jiný svět (zvláště když se mluví o městotvorné funkci tramvaje, o nízké hlučnosti apod. - představa řídící se T3 na BKV tady na bělohorské, kterou slyším až do baráku.....)

http://www.tramway.paris.fr/
Je to pěkné, ale proti Praze zásadní rozdíl. Tramvaje nejezdí v centru, jsou to osamocené trasy. A pokud bych jejich polohu nějak promítl do pražské, tak by to byly tram linky jezdící až za silničním MO.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 23.6.2006 14:43

doporucuji - vše o nové lince T3 včetně videí, fotek a pořádné porce osvěty. trošku jiný svět (zvláště když se mluví o městotvorné funkci tramvaje, o nízké hlučnosti apod. - představa řídící se T3 na BKV tady na bělohorské, kterou slyším až do baráku.....)

http://www.tramway.paris.fr/

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 23.10.2005 18:40

Tak, když už funguje fórum, tak ho využiju k malé reklamě :D
Pár fotek ze Strasbourgu zde: http://doprava.unas.cz/strasbourg.htm

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 27.6.2005 18:02

Phabbey píše:Nejsou náhodou ty podvozky v dlouhých článcích otočné; jsou to Citadisky, ne? V téhle variantě jsou np jen částečně, prostě taková prodloužená RT6. Takové tramvaje (jen v kratší, tříčlánkové variantě) by se mi v Praze líbily...
Prvni a posledni podvozek je otocny (je to napsane i v mem prispevku). Nad temito podvozky neni vuz nizkopodlazni, ale je zde jeden schod. Druhy a treti podvozek je neotocny.

Naopak treba Parizske Citadisy maji koncepci stejnou jako Anitra 14T - tedy 5 clanku - 3 neotocne podvozky. http://www.fit.vutbr.cz/~rogalew/foto/i ... ters=t#pic

Jinak me by se do Brna libili tyto vozy v teto 40m verzi (Montpellier). Preci jen by to bylo docela solidni zvyseni kapacity na linkach 1 a 12.
---------------------
Btw, RT6 neni nic jineho, nez nepodarena kopie tramvaje od Alstomu. Alstom tramvaj teto koncepce vyvijel v dobe, kdy CKD vyvyjelo KT8D5.
http://www.fit.vutbr.cz/~rogalew/foto/i ... ters=t#pic

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 27.6.2005 14:35

Nejsou náhodou ty podvozky v dlouhých článcích otočné; jsou to Citadisky, ne? V téhle variantě jsou np jen částečně, prostě taková prodloužená RT6. Takové tramvaje (jen v kratší, tříčlánkové variantě) by se mi v Praze líbily...

Odpovědět