Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
MM-Mikulovsky
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MM-Mikulovsky » 31.3.2015 18:20
Olomouc plánuje dostavět páteřní tramvajovou síť i mít v centru wi-fi
http://olomouc.idnes.cz/olomouc-tramvaj ... zpravy_stk
Nová tramvajová trať až na okraj čtvrti Slavonín nebo rekonstrukce nejstarších částí tramvajové sítě v ulicích 8. května a 1. máje. To jsou hlavní investice, ke kterým se olomoučtí radní zavázali ve svém programovém prohlášení. Víc nových velkých staveb v příštích čtyřech letech neplánují. Nejsou peníze.
..............
Dobrou zprávou je, že tramvajová trať, kterou stavaři před dvěma lety dovedli na okraj Nových Sadů, bude pokračovat nejen do útrob sídliště, ale město ji protáhne až na konec - do čtvrti Slavonín.
„Trať chceme dostat až do její finální stanice na křižovatku silnic Jižní a Slavonínská, kde bude ukončená smyčkou. Pokud ji nedostavíme a neotevřeme na konci našeho volebního období, tak to bude otázka jen krátké doby. Z větší části bude ale tramvajová trať hotová,“ slíbil primátor Antonín Staněk z ČSSD.
Nejstarší část tramvajové sítě v centru čeká rekonstrukce
Většinu ze stamilionů, které budou k dokončení stavby potřeba, chce radnice získat skrze takzvané Integrované teritoriální investice (ITI). Jejich prostřednictvím bude evropské dotace čerpat až do roku 2020 Olomoucká aglomerace, kam patří také Přerov a Prostějov.
„Máme předjednáno, že jakmile budeme mít vyřešeny majetkoprávní vztahy a stavba bude připravená tak, že bude moct začít, budou k dispozici i finanční prostředky,“
...............
-
Smasska
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 06.10.2010 19:27
- Bydliště: Holomóc, metropole Moravy
Příspěvek
od Smasska » 01.4.2014 20:50
O víkendu na Trnkově převlékají všechny tři kurzy z linky 3 na 5 a zase naopak. V pracovní dny je na tyto dvě linky vypraveno pět kurzů, z nichž tři převlékají a dva jezdí stabilně jen na d-3.
-
Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Karosák » 01.4.2014 11:33
Tak kdo by cekal, ze bude pekny opruz neustale prebihat na vikendove lince 3 Trnkova-Nam. Hrdinu, je vedle. Spoj 5 prijede na Santovku ZC, kde to obsadi svacinar, udela obrat Trnkova 5>3 -NH-Trnkova 3>5 a vrati mu to. Nevim, kolik kol da pak ten petkar a jestli take prevlika, kazdopadne originalni zpusob a svaciny o vikendu... Uvrat na Nam. Hrdinu probiha najetim do jednolejky k vozovne, coz nevim, jestli bezpecne a zda-li by nebylo potreba, aby si V Kotline predavali kolik
-
XSC
- Uživatel
- Příspěvky: 1567
- Registrován: 19.11.2004 21:38
- Bydliště: 8,24,B
Příspěvek
od XSC » 18.2.2014 22:42
Jirka píše:mikikopas píše:Hoši, jak říkám, KT8 předělat na klasická dlouhá oboustranná Varia, i když já bych taky preferoval podobu Varia LF+/o v pražské podobě.
Možná mi něco uniklo, ale jak jinak by se daly předělat KT8 na varia, než postavit nový vůz na papíry původní kachny?
Hlavně proč vůbec předělávat KT8, když už modernizované jsou?
-
jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Příspěvek
od jendelin.i » 18.2.2014 19:50
Láďa píše:Petrpes píše:Nám by místo blbejch sólíček na na některé noční a denní 5, 6, 8, 25, víkendovou 3, 7, 11 apod., prospěly spíš VariaLF2
Tak my už je kapacitně de facto
máme...
Petrpes: Možná se dočkáme dvoučlánkových 15T?
Láďa: Souhlas, ale to se ofiko v JŘ těžko přiznává
-
Jirka
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07.9.2004 17:53
- Bydliště: JZM
Příspěvek
od Jirka » 18.2.2014 19:47
mikikopas píše:Hoši, jak říkám, KT8 předělat na klasická dlouhá oboustranná Varia, i když já bych taky preferoval podobu Varia LF+/o v pražské podobě.
Možná mi něco uniklo, ale jak jinak by se daly předělat KT8 na varia, než postavit nový vůz na papíry původní kachny?
-
mikikopas
- Uživatel
- Příspěvky: 36
- Registrován: 28.12.2013 14:54
Příspěvek
od mikikopas » 18.2.2014 18:31
Hoši, jak říkám, KT8 předělat na klasická dlouhá oboustranná Varia, i když já bych taky preferoval podobu Varia LF+/o v pražské podobě.
-
mikikopas
- Uživatel
- Příspěvky: 36
- Registrován: 28.12.2013 14:54
Příspěvek
od mikikopas » 18.2.2014 18:27
Ta linka 23 v Olmíku by se měla vrátit. Je zajímavé, že linka jezdila v oblasti I. a II. etapy TT, takže linka dle mého názoru měla být zkrácena na Trnkovu.
-
Láďa
- Uživatel
- Příspěvky: 954
- Registrován: 24.8.2009 22:07
Příspěvek
od Láďa » 14.1.2014 15:59
Petrpes píše:Nám by místo blbejch sólíček na na některé noční a denní 5, 6, 8, 25, víkendovou 3, 7, 11 apod., prospěly spíš VariaLF2
Tak my už je kapacitně de facto
máme...
-
Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Petrpes » 14.1.2014 14:39
Nám by místo blbejch sólíček na na některé noční a denní 5, 6, 8, 25, víkendovou 3, 7, 11 apod., prospěly spíš VariaLF2
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 14.1.2014 11:00
Jenda1989 píše:S těmi obousměrnými vozy 15T s tebou na 100% souhlasím, ale s tou první částí bych si dovolil polemizovat. Když se ptáš proč by Praha potřebovala víc obousměrných tramvají tak tady je má odpověď: V současnosti máme 46 obousměrných tramvají KT8D5RN2P, které svou obousměrnost využívají při různých výlukách, ale někdy se těch výluk sejde tolik, že je to až na samé hranici vypravenosti. A ještě jedna možnost by tu pro obousměrné vozy mohla být, kdyby jich bylo více nemusely by se u projektovaných tratí stavět obratiště a byli by jednodušší na prodlužování v časech budoucích. Navíc kolikrát jsme tady svědky, že při hledání pro vybudování obratiště se naráží na to, že část tohoto pozemku patří tomu a jiná část tamtomu čož by v tomto případě odpadlo.
...vždyť píši, že to jakš takš vychází. Co se týká možnosti ukončení nových tratí úvratí ať dočasně či trvale, tak pak samozřejmě by jich bylo třeba více. Nicméně Praha nějak jasno o budoucnosti moc nemá, ale zase víme, že se snaží mít přechodnost všech vozů na všechny tratě, což se řeší výměnou parku (postupné rušení zrychlů a tyri). Zřizování úvratí by tuto snahu zase dost narušilo. Ale když můžou mít v Brně trvalé KT linky, tak proč ne my.
-
Jenda1989
- Uživatel
- Příspěvky: 234
- Registrován: 22.6.2012 22:06
Příspěvek
od Jenda1989 » 14.1.2014 10:43
MF píše:matyaspilz píše:Tak, myslím, že by v praze taky mohli zkoušet VarioLF+/0 alias Krnov T5C5. Myslím, že PX LF+/0 by mělo větší účinnek než PX T3R.P . Olomoucká novinka by u nás v Praze vážně měla smysl, a to v počtu aspoň 20 kusů. Ale pokud si vedení dpp myslí, že škoda je "lepší", tak už by mohli rovnou házet do šrotu T3R.P . Je potřeba dát do vedení DPP někoho normálního a ne jen ty, kdo tam jdou jen kvůli funkci a prachům.
A řekni na co? Praha má zatím dostatek obousměrných vozů KT8N - jejich počet jakš takš postačuje pro nějakou větší výluku, nebo dvě menší. Řešení nákupu obousměrných vozů bude na pořadu dne o několik let později. Ano, o pár obousměrných vozů víc by se hodilo, ale jsem pro obousměrné "15T" a myslím, že zrovna v době plánované pro ukončení dodávky by se jich pár obousměrných mohlo udělat, protože by postupně nahradily první nízké KT8 (tedy, pokud DPP nechce nízké KT8 soustavně generálkovat).
Každopádně olomoucké vozy jsou moc povedené a řekl bych, že přesně zapadají do tamních potřeb s ohledem na finance i poměry.
S těmi obousměrnými vozy 15T s tebou na 100% souhlasím, ale s tou první částí bych si dovolil polemizovat. Když se ptáš proč by Praha potřebovala víc obousměrných tramvají tak tady je má odpověď: V současnosti máme 46 obousměrných tramvají KT8D5RN2P, které svou obousměrnost využívají při různých výlukách, ale někdy se těch výluk sejde tolik, že je to až na samé hranici vypravenosti. A ještě jedna možnost by tu pro obousměrné vozy mohla být, kdyby jich bylo více nemusely by se u projektovaných tratí stavět obratiště a byli by jednodušší na prodlužování v časech budoucích. Navíc kolikrát jsme tady svědky, že při hledání pro vybudování obratiště se naráží na to, že část tohoto pozemku patří tomu a jiná část tamtomu čož by v tomto případě odpadlo.
-
Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Příspěvek
od Bobik » 14.1.2014 9:18
Vpodstatě díky 100% nízkopodlaze a hafo místa na obou koncích není u 15T problém jak s dveřmi tak kabinami oboustranně. Logická volba po/místo KTN.
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 13.1.2014 21:18
matyaspilz píše:Tak, myslím, že by v praze taky mohli zkoušet VarioLF+/0 alias Krnov T5C5. Myslím, že PX LF+/0 by mělo větší účinnek než PX T3R.P . Olomoucká novinka by u nás v Praze vážně měla smysl, a to v počtu aspoň 20 kusů. Ale pokud si vedení dpp myslí, že škoda je "lepší", tak už by mohli rovnou házet do šrotu T3R.P . Je potřeba dát do vedení DPP někoho normálního a ne jen ty, kdo tam jdou jen kvůli funkci a prachům.
A řekni na co? Praha má zatím dostatek obousměrných vozů KT8N - jejich počet jakš takš postačuje pro nějakou větší výluku, nebo dvě menší. Řešení nákupu obousměrných vozů bude na pořadu dne o několik let později. Ano, o pár obousměrných vozů víc by se hodilo, ale jsem pro obousměrné "15T" a myslím, že zrovna v době plánované pro ukončení dodávky by se jich pár obousměrných mohlo udělat, protože by postupně nahradily první nízké KT8 (tedy, pokud DPP nechce nízké KT8 soustavně generálkovat).
Každopádně olomoucké vozy jsou moc povedené a řekl bych, že přesně zapadají do tamních potřeb s ohledem na finance i poměry.
-
matyaspilz
- Uživatel
- Příspěvky: 35
- Registrován: 30.4.2013 20:54
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od matyaspilz » 13.1.2014 20:54
Tak, myslím, že by v praze taky mohli zkoušet VarioLF+/0 alias Krnov T5C5. Myslím, že PX LF+/0 by mělo větší účinnek než PX T3R.P . Olomoucká novinka by u nás v Praze vážně měla smysl, a to v počtu aspoň 20 kusů. Ale pokud si vedení dpp myslí, že škoda je "lepší", tak už by mohli rovnou házet do šrotu T3R.P . Je potřeba dát do vedení DPP někoho normálního a ne jen ty, kdo tam jdou jen kvůli funkci a prachům.