Liberec a Jablonec nad Nisou
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Neral
- Uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 19.11.2003 22:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
No jestli mají nabídku, to nevím, ale tak trochu mi pořád vrtá hlavou, proč zrovna tu jednu KT4 minulý rok kupovali, a třeba by se za tím dal vidět nějaký zvláštní zájem Liberce o tenhle typ. (A nebo taky ne, samozřejměTramvajacek píše:Pokud má Liberec nějakou "nadějnou" nabídku na dodání KT4 v odpovídající a rozumné relaci výkon/stáří/cena, proč ne. Pro oživení vozového parku lze využít i tyto tramvaje.
Jestli Anitru - tak jednu, max. dvě, protože jízdí vlastnosti této tramvaje opravdu nejsou ideální (vím to např. z Brna, kde jsou ovšem mnohem horší tratě). Je to ale tramvaj velmi kladně přijímaná cestujícími.

A pokud jde o tu Anitru, tak to chápu, že je cestujícími kladně přijímána. Ale není to podle mě tím, že by zrovna Anitra byla něčím speciální, ale tím, že to prostě evidentně je nová, moderní tramvaj, a to se prostě líbí. Takže stejný případ asi bude Trio, RT6 (když zrovna jezdí) nebo VV60LF ale taky třeba T3R, K3RN nebo T3R.EVN - protože to jsou z pohledu cestujícího taky nové, moderní tramvaje. Protože cestující modernost tramvaje posuzují podle designu (pokud jí vůbec posuzují) a ne podle výzbroje, řízení, patnografů, nebo kdovíčeho. A to je to, co mi vadí na pražských T3R.P - že běžní cestující je prostě nevnímají jako nové tramvaje, narozdíl třeba od T3R (i když chápu, že cena taky hraje roli).
A abych se vrátil k Liberci, tak to samé je taky jeden z důvodů, proč by se mi v Liberci líbily KT4 - protože z hlediska Libereckého vozového parku by představovaly právě to oživení novým designem. I když se samozřejmě z hlediska moderního designu nedají srovnávat třeba s Triem nebo T3R, tak by to prostě vneslo něco nového do té hromady T3 (na kterou si tady poříd stěžuje Sergei

Pokud má Liberec nějakou "nadějnou" nabídku na dodání KT4 v odpovídající a rozumné relaci výkon/stáří/cena, proč ne. Pro oživení vozového parku lze využít i tyto tramvaje.
Jestli Anitru - tak jednu, max. dvě, protože jízdí vlastnosti této tramvaje opravdu nejsou ideální (vím to např. z Brna, kde jsou ovšem mnohem horší tratě). Je to ale tramvaj velmi kladně přijímaná cestujícími.
Jestli Anitru - tak jednu, max. dvě, protože jízdí vlastnosti této tramvaje opravdu nejsou ideální (vím to např. z Brna, kde jsou ovšem mnohem horší tratě). Je to ale tramvaj velmi kladně přijímaná cestujícími.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10086
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Jenže je problém co dělat za 10-15 let co ty modernizace doslouží. T3 je tu sice 40 let,ale není nesmrtelná.Tramvajacek píše:Nákup dalších KT4 bych nerealizoval. Podle mě nemá smysl nákup a modernizace tramvají, která zatím nemá prokazatelnou pozitivní zkušenost s každodenním libereckým tram provozem. Prostě není to úplně odzkoušený a i z hlediska HW tý tramvaje si myslím, že další reko T3 + T3 nízkopodlažky, které se mají v LBC začít objevovat už letos, jsou lepší varianta. Ať se na to dívám z různých hledisek, tak nejideálnějším tram vozem pro Liberecký provoz jsou prostě T3 a jejich variace.
Já osobně bych to doplnil jednou, dvěma Anitrami, které by provoz oživily a myslím, že smyčky Lidové Sady a DH nebo HH to poberou
To: Kamera
Díky za info. Ještě k té projektově již připravené trati Fugnerova - Rochlice: Nemáš přesnější informace kudy přesně je v plánu to trasovat? Ten projekt uvažuje o prodloužení až do Doubí a Vesce? To by byla zajímavá myšlenka a podle mě i tam se zavedení tramvaje vyplatí.
Jinak k tomu zdvojkolejnění přes komplex Holandia (bývalá Textilana) až do Vratislavic: s tím by se přeci mělo začít. Navíc se počítá s přechodem na 1435 a nemá to asi smysl realizovat jinak než najednou až do Vratislavic (tzn. varianta tří kolejnic na oba rozchody + stavba provizorního kolejiště jako v při vnitroměstské reko asi těžko).
Jinak k tomu zdvojkolejnění přes komplex Holandia (bývalá Textilana) až do Vratislavic: s tím by se přeci mělo začít. Navíc se počítá s přechodem na 1435 a nemá to asi smysl realizovat jinak než najednou až do Vratislavic (tzn. varianta tří kolejnic na oba rozchody + stavba provizorního kolejiště jako v při vnitroměstské reko asi těžko).
Nákup dalších KT4 bych nerealizoval. Podle mě nemá smysl nákup a modernizace tramvají, která zatím nemá prokazatelnou pozitivní zkušenost s každodenním libereckým tram provozem. Prostě není to úplně odzkoušený a i z hlediska HW tý tramvaje si myslím, že další reko T3 + T3 nízkopodlažky, které se mají v LBC začít objevovat už letos, jsou lepší varianta. Ať se na to dívám z různých hledisek, tak nejideálnějším tram vozem pro Liberecký provoz jsou prostě T3 a jejich variace.
Já osobně bych to doplnil jednou, dvěma Anitrami, které by provoz oživily a myslím, že smyčky Lidové Sady a DH nebo HH to poberou
Já osobně bych to doplnil jednou, dvěma Anitrami, které by provoz oživily a myslím, že smyčky Lidové Sady a DH nebo HH to poberou

Re: To: Kamera
Oficiální datum zprovoznění TT Dolní - Horní Hanychov je k prvnímu dni měsíce září tohoto roku. Zda bude stavba ukončena dříve, ač tomu vše nasvědčuje, se uvidí. Záleží na tom, jaké jiné úkoly bude muset město, vzhledem k financování jiných - důležitějších - staveb splnit v nejbližší době.Tramvajacek píše:Nemáš informace o harmonogramu? Tzn. podaří se spustit tram provoz do HH v červnu 05, event. kdy? Velmi zajímavá debata by taky mohla být o jízdích řádech, znovuzavedení linky č. 3 atd. - nemáš k tomu nějaký info?
Do HH bude s největší pravděpodobností zajíždět každý druhý spoj z centra. Proloženě pojede linka 2 a 3. Dle vytíženosti busů na lince 33 by možná stačil i každý třetí spoj. Vše záleží na financích od města (letos je snížen příspěvek pro DPML o 26 mil. Kč = 20 procent spojů méně).
Vzhledem k finanční situací města Liberec to vypadá s nějakou novou stavbou TT v Liberci černě. V současnosti lze uvažovat snad jen o přeložce tratě v úseku Mlýnská - U Lomu, kde by se mělo dvojkolejně projíždět areálem (= pod střechou) zábavního a nákupního centra v místech bývalého podniku Textilana. Dle rozhovoru s primátorem města ing. Kittnerem v sobotní (2.4.) MF Dnes, nemá Liberec miliardu na již projektově připravenou TT Fügnerova - Sídl. Rochlice (- Vesec - Doubí).Pepa z Nuslí píše:Hele, nemáte někdo zprávu o tom, kam by se mělo stavět dál po ukončení rekonstrukce DH-HH?
To: Kamera
Nemáš informace o harmonogramu? Tzn. podaří se spustit tram provoz do HH v červnu 05, event. kdy? Velmi zajímavá debata by taky mohla být o jízdích řádech, znovuzavedení linky č. 3 atd. - nemáš k tomu nějaký info?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Těžko říct. Jsou na nich hlavičky šroubů, ale to mi přijde dost divné
Možná to tak vypadá podle názoru autora lépe a dobověji... Navíc je ta horní nějak na dva kusy. V Liberci se ta tabulka tváří jako navařená a jednodílná 
Doufejme, že kolejnice jsou taky v dlažbě dostatečně chráněny před případnými zájemci o zpeněžení, lidi jsou sv***


Doufejme, že kolejnice jsou taky v dlažbě dostatečně chráněny před případnými zájemci o zpeněžení, lidi jsou sv***

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
doufam, ze ty cedulky jsou pevne navarene. ve sberne by za to nejaky peniz asi byl.Phabbey píše:Nejlíp se to hodí asi sem, neboť fórum o zrušených tramvajových provozech tu není (a asi by se ani neuživilo). Při své dnešní návštěvě Ústí nad Labem jsem v ulici Bílinské objevil památníček, který jako by z oka vypadl svému libereckému kolegovi z Pražské ulice.
Nápisy znějí:
"Zbudováno darem fy: VIAMONT, KOMASTAV, WOLF 1999"
"VZPOMÍNKA NA TRAMVAJE V ÚSTÍ n.L. 1899-1970"
Nejlíp se to hodí asi sem, neboť fórum o zrušených tramvajových provozech tu není (a asi by se ani neuživilo). Při své dnešní návštěvě Ústí nad Labem jsem v ulici Bílinské objevil památníček, který jako by z oka vypadl svému libereckému kolegovi z Pražské ulice.
Nápisy znějí:
"Zbudováno darem fy: VIAMONT, KOMASTAV, WOLF 1999"
"VZPOMÍNKA NA TRAMVAJE V ÚSTÍ n.L. 1899-1970"
Nápisy znějí:
"Zbudováno darem fy: VIAMONT, KOMASTAV, WOLF 1999"
"VZPOMÍNKA NA TRAMVAJE V ÚSTÍ n.L. 1899-1970"
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.