Bratislava (SK)

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: 29T

Příspěvek od jendelin.i » 14.9.2014 12:30

m@rtin píše:Oproti pražským přechodům v kloubech bude právě v těchto místech v Bratislavě největší pohyb cestujících, tedy výměna v zastávkách o dost horší. Navíc na stejnou délku tramvaje bude v Bratislavě pouze 5 dvoukřídlých dveří a ještě asymetricky rozmístěných oproti pražským šesti.
Když si dám nad sebe interiér v referenčním listu 15T a jednosměrné 29T, vidím, že v 29T je víc místa u dveří, protože je tam méně sedaček. Naopak jsou navíc sedačky nad vnitřními podvozky, tam, kde má 15T místo (pro cestující) nevyužité. Pravda, mezi dvojsedačkami ve 29T je ulička užší, než v tunelu 15T, ale tou uličkou musí projít jen 8 sedících (na sedadlech proti sobě). Tj. to jsou vhodná sedadla pro ty, co jedou někam dál. Nevím, proč by zrovna tam měl být "největší pohyb cestujících".

EDIT: Když to řeknu ještě jinak, 15T má dobře využitelný prostor jen v článcích s dveřmi, mimo tunely nad podvozky. To vede k tomu, že místa k sezení jsou kumulována na dvojsedačkách u bočnice bez dveří. Ovšem dvojsedačky cestující ne vždy optimálně využívají, podle mého je optimální poměr počtu 1 a 2 sedaček max 1:1 (tj. v počtu sedadel max. 1:2 ve prospěch dvojsedaček). A ten poměr má, podle mého, 29T lepší - někde 2+2, kam si mohou zalézt ti, co jedou daleko, někde kompromisní 2+1 a někde skvěle přístupné 1+1.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: 29T

Příspěvek od m@rtin » 14.9.2014 10:08

jendelin.i píše:Co si myslíte o tramvajích 29T pro Bratislavu :?:
Skoda.cz:Tramvaj ForCity Plus Bratislava 2014-09-13
Hlavně, co si myslíte o tom kombinovaném pojezdu - krajní podvozky otočné, vnitřní pevné?
Tím by měl být odstraněn největší jízdní neduh 14T - největší příčné zrychlení na krajních článcích s velkými představky; vložený článek je dvoutřetinový => menší zatížení vnitřních podvozků (2 místo jednoho).
Oproti 15T lepší využití místa nad vnitřními podvozky - k sezení, místo "neuvěřitelně drahého technologického tunelu" (Brejšín).

Dle katalogu kolem 90% nízkopodlažnost, dle obrázků žádné schody, jen rampy.
Nemyslím si, že je lépe využito místo nad vnitřními podvozky. Oproti pražským přechodům v kloubech bude právě v těchto místech v Bratislavě největší pohyb cestujících, tedy výměna v zastávkách dost o dost horší. Navíc na stejnou délku tramvaje bude v Bratislavě pouze 5 dvoukřídlých dveří a ještě asymetricky rozmístěných oproti pražským šesti.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: 29T

Příspěvek od Bobik » 14.9.2014 7:39

jendelin.i píše: Tím by měl být odstraněn největší jízdní neduh 14T - největší příčné zrychlení na krajních článcích s velkými představky; vložený článek je dvoutřetinový => menší zatížení vnitřních podvozků (2 místo jednoho).
Za největší neduh považuju právě tu neotočnost. Tím, že se podvozek neotočí na čepu, ale otáčí celým článkem, vznikají o hodně větší síly, které negativně působí na trať. Takže k "zákusům" do kolejí bude počítám docházet stejně. A otočnými krajními podvozky se toho moc nevyřeší, neboť chování skříně v oblouku je trošku jiné než chování podvozku vedeného kolejemi. A ty rozdíly se právě budou mezi sebou prát a přetahovat. Ano, počítám, že to bude lepší, než když se do oblouky zakousnul neotočnej přední podvozek 14T, ale "ouplně wono" to taky nebude. Rozhodně to bude hoblovat koleje mnohem víc, než podvozky otočný.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: 29T

Příspěvek od jendelin.i » 13.9.2014 20:16

Co si myslíte o tramvajích 29T pro Bratislavu :?:
Skoda.cz:Tramvaj ForCity Plus Bratislava 2014-09-13
Hlavně, co si myslíte o tom kombinovaném pojezdu - krajní podvozky otočné, vnitřní pevné?
Tím by měl být odstraněn největší jízdní neduh 14T - největší příčné zrychlení na krajních článcích s velkými představky; vložený článek je dvoutřetinový => menší zatížení vnitřních podvozků (2 místo jednoho).
Oproti 15T lepší využití místa nad vnitřními podvozky - k sezení, místo "neuvěřitelně drahého technologického tunelu" (Brejšín).

Dle katalogu kolem 90% nízkopodlažnost, dle obrázků žádné schody, jen rampy.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od vs-metrak » 27.9.2013 15:23


dilna
Uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 21.5.2009 13:24

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od dilna » 05.3.2013 20:37

Quakeman píše:Presnejšie BRECKNELL WILLIS typ M01.
Dík moc. A náhodou nějaké podrobnosti, podklady? Zkoušel jsem Google a kde nic tu nic :( :( :(

Quakeman
Uživatel
Příspěvky: 20
Registrován: 24.12.2006 10:13
Bydliště: Bratislava

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Quakeman » 05.3.2013 19:19

Presnejšie BRECKNELL WILLIS typ M01.

Uživatelský avatar
Dispecer
Uživatel
Příspěvky: 32
Registrován: 17.12.2006 17:54
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Dispecer » 05.3.2013 14:07

dilna píše:Dotaz - věděl by někdo jaký typ pantografu má T6 ev.č. 7921??
Dík předem :wink:
Brecknell-Willis, presnejšie neviem.

dilna
Uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 21.5.2009 13:24

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od dilna » 05.3.2013 13:14

Dotaz - věděl by někdo jaký typ pantografu má T6 ev.č. 7921??
Dík předem :wink:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Absolut » 01.3.2013 11:55

Tak samozřejmě, že bude výběrové řízení na nové vozy. Zadávací podmínky jsem četl a jsou šité na míru jednomu výrobci. Ten druhý se počítám odvolá a potáhne se to dlouho.

Nicméně LF Bratislavě velmi vážně hrozí jako modernizace.

Uživatelský avatar
Dispecer
Uživatel
Příspěvky: 32
Registrován: 17.12.2006 17:54
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Dispecer » 01.3.2013 11:12

9001 píše:Když už se natukla Bratislava. Jaké jsou tam plány s LF? Plánuje se nějaká větší dodávka nebo jenom testovací kus?
Bratislave Vario LF nehrozí... :wink: Hovorí sa o Škodovke, hoci pôvodne chceli Bombardier....

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od 9001 » 01.3.2013 9:51

Když už se natukla Bratislava. Jaké jsou tam plány s LF? Plánuje se nějaká větší dodávka nebo jenom testovací kus?

abcdefg
Uživatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23.3.2012 18:37

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od abcdefg » 06.7.2012 3:40

trainzjohny píše:
9001 píše:...
2) Od března visí cedule, že se nejezdí tunelem pod Hradem. Co to je za novinku? Trat mi přijde ok.
...
Nedávno jsem tam také byl a je to kvůli havarijnímu stavu tunelu, prý z něj občas spadne ten obkladový kámen, nebo to minimálně dost hrozí :(
Ten tunel je jeden velkej tunel. Kdykoliv jsem tam byl, tak byl vždycky zavřenej :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od trainzjohny » 05.7.2012 16:31

9001 píše:...
2) Od března visí cedule, že se nejezdí tunelem pod Hradem. Co to je za novinku? Trat mi přijde ok.
...
Nedávno jsem tam také byl a je to kvůli havarijnímu stavu tunelu, prý z něj občas spadne ten obkladový kámen, nebo to minimálně dost hrozí :(

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od 9001 » 05.7.2012 16:26

Tak jsem si udělal prodloužený víkend v Blavě a zatím z pohledu tramvají pořád více a více negativní.
1) Trat na Hlavní stanici pořád mimo... Osobně si myslím, že trat na Dubravku je daleko horší...
2) Od března visí cedule, že se nejezdí tunelem pod Hradem. Co to je za novinku? Trat mi přijde ok.
3) Smutné je, že se jezdí na Zlaté Piesky, kde je prakticky jenom Tesco a koupaliště...

Takže asi opravdu konec tramvají v Bratislavě pokračuje.

Odpovědět