Bratislava (SK)

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od fricoolinek2 » 02.6.2022 3:14

https://youtu.be/FQt-FzJCoRE?t=1571

Si říkám, zda tenkrát se tomu fakt, věřilo, že metro bude nebo už tehdy bylo mnoho skeptiků, co o tom pochybovali. =P~

gintaras
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 04.1.2021 22:13

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od gintaras » 01.4.2021 22:58

Slovakia , Bratislava trams 2019
https://www.youtube.com/watch?v=B2nujSaPRa0

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od P_V » 09.12.2019 10:55

Problém s dokončením rekonstrukce do Dúbravky.
https://domov.sme.sk/c/22277673/spusten ... ntakt.html

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od P_V » 04.5.2018 22:20

Řidič však předtím odpojil baterii
A přesto blikaly blinkry.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od 9001 » 04.5.2018 19:33

mart337 píše:Tak se po nás naši kolegové opičí - zkoušejí si mhd bez řidiče

https://www.novinky.cz/zahranicni/47119 ... idice.html
To video je mazec :lol:

Řidič si asi vydělal ..., ale tak jsou to jenom plechy. Pražský kolega ze Sdružení to odnesl před lety hůře...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od mart337 » 04.5.2018 16:51

Tak se po nás naši kolegové opičí - zkoušejí si mhd bez řidiče

https://www.novinky.cz/zahranicni/47119 ... idice.html

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od ZXS91 » 05.1.2017 15:39

Jaké (ne)výhody má náhrada motorgenerátoru statickým měničem?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od P_V » 04.1.2017 11:42

Tady uživatel RATP v historii diskuse vložil spoustu dobových materiálů, příjemné počtení...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od fricoolinek2 » 04.1.2017 6:09

Ke kaštance - jedná se o tenistku Belindu Benčicovou, dceru slovenských imigrantů (letos jí bude 20) už byla 7. na světě. Z pohledu sotouše mne doslova šokovala tvrzením, že tramvají jela prvně v životě a to v tom Švajcu žije asi 30 km od nejbližší smyčky tramvaje v Curychu. Že třeba nikdy neměla potřebu jet když jí bylo nějakých 12-15 let a ještě nebyla tolik ve zlaté kleci profi tenisového kolotoče.

No, to jen tak pro úplnost.

-----------------------------------------------------------------------

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2015122801

Dobrá galerie o jednom z nejneveselejších projektů historie městské dopravy v Československu. Předpokládám že šance na využitelnost těchto smutně vzhlížejících v souvislosti s hypotetickou výstavbou metra za mnoho (20? 30? 40?) let je vyloučena. Takže to nákladně zlikvidovat...?

Ale co mne tedy překvapilo, bylo to, že se i přes plánované otevření někdy na konci 90. let počítalo stále s těmi krumply 81-71. To i v době perestrojky se to nemohlo dát ČKD - resp. byly na sklonku socíku už v hlavách nějaké nápady na nástupce 81-71, co se týče metra v Praze? Nezačla se třeba i M1 nesměle rodit již před plyšákem?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Petrpes » 16.11.2016 13:51

Tak tím se vysvětluje proč jí neznám ;)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od fricoolinek2 » 16.11.2016 13:29

Tobě připomíná Jennifer Anniston? :lol: Tahle holka je o 30 let mladší. :)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Petrpes » 16.11.2016 12:56

Bratislava 9.11.2016

http://fotopes.rajce.idnes.cz/Bratislava_9.11.2016/

Připomíná mě Rachel z Přátel, ale spíše se mě líbí holky typu Petra Polnišová, když už jsme u bratou ;)
fricoolinek2 píše:Obrázek
Obrázek

V.I.P. kaštanka zo Švajčiarska :devilsmokin Schválně, jestli bude někdo vědět, kdo to je. Bez reverzního hledání dle obrázku a dalších gůgl fíčur.

BTW: Tak oni maj bratia celýho jezevčíka na displeji? U nás by to asi moc nešlo. :twisted:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od fricoolinek2 » 16.11.2016 11:55

Obrázek
Obrázek

V.I.P. kaštanka zo Švajčiarska :devilsmokin Schválně, jestli bude někdo vědět, kdo to je. Bez reverzního hledání dle obrázku a dalších gůgl fíčur.

BTW: Tak oni maj bratia celýho jezevčíka na displeji? U nás by to asi moc nešlo. :twisted:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od MF » 05.3.2016 11:39

Tyhle dvojrozchodové fantasmagorie nemám rád. To samé Liberec. Mít dva rozchody je na prd. Na nic nejsou peníze, a tak dalších 15-20 let se bude jezdit na metru. To už bych raději nechal oválet ten Hanychov (Lidovky už oválené za těch dvacet let jsou) a pak při reko to hodil zpátky na metr (finančně to vyjde na stejno) a byla by kompaktní síť bez nutnosti řešit nějak extra Jablonec. To rozšíření v Jablonci by se dělalo kdy? Až bude u Brandlu za dvacet let 1435? Nebo se tam udělá ekonomická splítka? Já bych vrátil metr, dnes už je to totiž jedno, vozy na to jsou, ve Švýcarsku po tom jezdí rychlíky kilo a hotovo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.3.2016 20:01

Petrpes píše:Ostatně další prodloužení na Petržalke má být již jen 1000 mm... :)
tak konečně mám funkční (nové) připojení noťase k netu a mohl jsem opětovně dohledat (a zde odkázat) potřebné informace:
Další prodloužení (2. etapa) bratislavské TT na Petržalce by při výstavbě (a následném provozu) jako REGIO/VLAKOtramvaj značně duplikovala stávající železnici, a navíc z ní přeložené spoje následně zpomalovala nárůstem počtu jejich zastávek :!:

Dle mne jediné rozumné pokračování rozchodu 1435mm od dočasné zastávky Jungmannova je nikoliv na jih/skrz centrum Petržalky (jako TT o rozchodu 1000mm), ale NA ZÁPAD (nějak s možností přestupu na ŽST Bratislava - Petržalka A NEJLÉPE I PŘEJEZDU DRÁŽNÍCH VOZIDEL OD/K JIHU ŽELEZNICE (Z/DO ŽST RUSOVCE) = asi z Rusovské cesty stočit trať jižně podél Panónské cesty a z ní pak západně podél ul. Bratrské) na západ / do rakouského Wolfsthalu, kde končí "nějaká" (ano, ta po níž do roku 1935 jezdily električky mezi Vídní a dnešní Bratislavou) regionální železnice od Vídně.
https://www.google.cz/maps/dir/Jungmann ... 73!1m0!3e0

Otázkou je, kam by ovšem ta REGIO/VLAKOtramvaj měla od (tzv.) Starého mostu pokračovat na sever - dle mne ul. Karadžičova by měla klesnout do podzemí, aby se dostala pod konec šturcu stanice Bratislava - filiálka, přes níž by spoje REGIO/VLAKOtramvaje měly projíždět minimálně do stanice Bratislava-predmestie ale nejlépe ještě dál na sever, čímž by tento typ drážní dopravy s TRAM mezi Petržalkou a Bratislavou-hlavnou stanicou vytvořil páteřní "X" kolejové MHD v Bratislavě.

Odpovědět