Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
No, myslim, že lidem je srdečně jedno jak tam sou uspořádáný sedačky (nemyslím ty důchodce, kterejm se nic nelíbí) Třeba tedko sou v T3 sedačky za sebou, v T1 byly vedle sebe lavice. To bylo nadávek když se to začallo dělat jinak sedačky ze sebe, a lidi je tedko maj za nejlepší řešení. Ono ze začátku neuměj lidi nic jynýho než kritizovat (to jsou jen ti, kteří píší do deníku Metro a blejou ty nesmysly) Já myslím,že ze sedačkama tu nikdo nic nedělá, tak je i zbytečné to řešit...
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Škoda 15T ForCity
Lidi si zvykli se mačkat u dveří, zatímco sedačky zůstávají prázdné. V 15T by možná stačilo odebrat jen pár sedaček naproti dveřím = max. 8 ks, to by snad ještě hmotnostně vyhovovalo.Proxy píše:...V Praze máme dvojsedačky v autobusech a lidi si celkem zvykli...
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Nu, dvojsedačky mají běžně v Brně nebo Ostravě - je to tam bráno jako standard, a přitom tramvaje určitě nejsou méně využívané než v Praze.Bald píše:Podle mě, vzhledem k tomu, že je to tramvaj v které se zas tolik času v porovnání s vlakem netráví, je dvojřada sedadel dost nepraktická. Hned z několika důvodů. Člověk sedící u okna je blokován cestujícím u uličky, a z toho důvodu si dost lidí sedá právě k uličce a místo u okna je prázdné. Většina lidí raději zůstane stát, než aby žádala uvolnění přístupu k oknu. Buď proto, že jedou kousek, nebo se jednoduše stydí. Těch 8, nebo kolik, židlí v prostřední řadě zabírá místo pro dobrých 20-25 stojících.
V Praze máme dvojsedačky v autobusech a lidi si celkem zvykli. Problém je jen v metru, kde si spousta lidí natáhne nohy tak aby si už nikdo ostatní nemohl vedle nich sednout...
Myslím, že ten cenový rozdíl takový není... Doporučuji se podívat do nějakého čísla Dopravního magazínu, kde píšou většinou i ceny kontraktů na zahraniční tramvaje, a většinou tam ceny vychází někde okolo 2,5 - 3,5 milionů EUR. Ostatně ceny nemůžou být příliš rozdílné, páč komponenty jsou velice podobné. Nejsme v Rusku, kde jsou schopní vyrobit něco alá RT6 v ceně do 2 milionu EUR.Bald píše:ULF vs Škoda - tam je v ceně obrovský rozdíl. Např. Tříčlánkový Bombardier pro Frankfurt vychází údajně na cca 100M Kč a je to tramvaj podstatně lacinější než ULF. Koncepčně je to LT38. Ta Škodovka je za 66M? Myslím že jo. ULF vychází, nebo nedávno vycházel na 150M v 30m dlouhé variantě.
Re: Škoda 15T ForCity
Podle mě, vzhledem k tomu, že je to tramvaj v které se zas tolik času v porovnání s vlakem netráví, je dvojřada sedadel dost nepraktická. Hned z několika důvodů. Člověk sedící u okna je blokován cestujícím u uličky, a z toho důvodu si dost lidí sedá právě k uličce a místo u okna je prázdné. Většina lidí raději zůstane stát, než aby žádala uvolnění přístupu k oknu. Buď proto, že jedou kousek, nebo se jednoduše stydí. Těch 8, nebo kolik, židlí v prostřední řadě zabírá místo pro dobrých 20-25 stojících.
Zkrátka ideální pro Prahu, kde MHD využívá vysoké procento obyvatel, je uspořádání známé z Alstomů, prvních T6, původních Ečs a 81-71.
Možná to není pro milovníky elektrik správný názor, ale dle mě žebřiňák budou mít cestující vždycky nejradši, protože často jezdí pár stanic, a nezajímá je tvar sesle, barva, jejich počet a další nesmysly. Zajímá je tyč, které se chytnou a místo, kam se vejdou.
V případě Škodovky si navíc myslim, že si tento fakt uvědomují, nicméně těch 40 lidí navíc by vozidlo nejspíš přetížilo. Zatímco metro se v Plzni odlehčuje, tramvaje jsou těžší a těžší. Holt zákon zachování hmoty funguje.
Co se týče beden na kola - moc cizokrajných tramvají jsem nepoznal, ale dost se mi líbily Siemensky ve Frankfurtu. Tam jsou v každém článku 4 bedny, a tašky lze dát před nohy. Ale zase - Frankfurt není Praha, tramvaje tam narvané nejezdí.
ULF vs Škoda - tam je v ceně obrovský rozdíl. Např. Tříčlánkový Bombardier pro Frankfurt vychází údajně na cca 100M Kč a je to tramvaj podstatně lacinější než ULF. Koncepčně je to LT38. Ta Škodovka je za 66M? Myslím že jo. ULF vychází, nebo nedávno vycházel na 150M v 30m dlouhé variantě.
Zkrátka ideální pro Prahu, kde MHD využívá vysoké procento obyvatel, je uspořádání známé z Alstomů, prvních T6, původních Ečs a 81-71.
Možná to není pro milovníky elektrik správný názor, ale dle mě žebřiňák budou mít cestující vždycky nejradši, protože často jezdí pár stanic, a nezajímá je tvar sesle, barva, jejich počet a další nesmysly. Zajímá je tyč, které se chytnou a místo, kam se vejdou.
V případě Škodovky si navíc myslim, že si tento fakt uvědomují, nicméně těch 40 lidí navíc by vozidlo nejspíš přetížilo. Zatímco metro se v Plzni odlehčuje, tramvaje jsou těžší a těžší. Holt zákon zachování hmoty funguje.
Co se týče beden na kola - moc cizokrajných tramvají jsem nepoznal, ale dost se mi líbily Siemensky ve Frankfurtu. Tam jsou v každém článku 4 bedny, a tašky lze dát před nohy. Ale zase - Frankfurt není Praha, tramvaje tam narvané nejezdí.
ULF vs Škoda - tam je v ceně obrovský rozdíl. Např. Tříčlánkový Bombardier pro Frankfurt vychází údajně na cca 100M Kč a je to tramvaj podstatně lacinější než ULF. Koncepčně je to LT38. Ta Škodovka je za 66M? Myslím že jo. ULF vychází, nebo nedávno vycházel na 150M v 30m dlouhé variantě.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Škoda 15T ForCity
Nejsem si jistý, zda-li je to reakce na můj příspěvek. Pokud ano, tak topení v T3 nevadí, resp. vadí velmi málo, protože je nesrovnatelně menší než megabedny prezentované zde na fotkách interiérů některých vyspělých západoevropských tramvají.trainzjohny píše:A že u starých T3 nikomu nevadí, že pod sedačkou je topení bóže, kdyby tak tyhle vaše "problémy" byli jediné co by na 15T bylo špatně.
Tyhle "problémy" imho zvládá 15T velmi bravurně (na rozdíl od 14T), takže můj předchozí příspěvek není nic jiného než čistokrevná 100% chvála (pro mě zatím jen obrázků) 15T
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A že u starých T3 nikomu nevadí, že pod sedačkou je topení bóže, kdyby tak tyhle vaše "problémy" byli jediné co by na 15T bylo špatně.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Škoda 15T ForCity
Podle těch obrázků se mi jeví, že jediná "100%"NP tram, která může s 15T soutěžit (a asi i o kousek předběhnout) ve volnosti interiéru je Siemens ULF. Nemá sice otočné podvozky, ale to nezávislé zavěšení taky nemusí být z hlediska průjezdu oblouky špatné. ULF je prý drahá "sranda", 15T taky nebude nejlevnější, umíte to někdo porovnat?MOp píše:Porovnání různých interiérů
Nejsem příznivcem sedaček na velkých bednách, když je jich pár, tak to nevadí, ale když jsou takové skoro všechny, jako např ČKD LT38 resp. INEKON Superior, tak si nemá kam sednout člověk s taškama. Taky se mi zdá lepší, když jsou sedačky za sebou i v obousměrných vozech, jako např. KT8D5.RN2 (povedená rekonstrukce). Sice je zadní článek plný sedaček v neatraktivní poloze vzad, ale může si člověk natáhnout nohy, aniž by okopával protějšího cestujícího a odpadají jalové prostory mezi opěradly, které vedou k neergonomickým strmým sklonům opěradel, viz metro...
Nejvíc mě zajímá, jak se k sedačce dostanu, jestli mám místo na nohy, aniž bych je musel amputovat spolucestujícím, jestli si můžu někam položit tašku. Potom, jsestli má sedačka ergonomicky tvarované opěradlo s bederním prohnutím, a až úplně nakonec, jestli je to plast, překližka, koženka, nebo hadr.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
toto je k smíchu do okamžiku, nez si človek uvědomí že ten kdo nepozná rozdíl je právě technický ředitelMF píše:Je to jako kdyby ten ředitelskej tvrdil, že vozovna koňky dostane elektrické tramvaje proto, že se místní dobře starali ve stáji o koně.
Re: Škoda 15T ForCity
No zejména ti zdatní zaměstnanci.. nechci se pankráckých depáků dotknout, ale výzbroj IGBT na T3R.P a výzbroj na 15T je dost rozdíl. Je to jako kdyby ten ředitelskej tvrdil, že vozovna koňky dostane elektrické tramvaje proto, že se místní dobře starali ve stáji o koně.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Díky, fakt mně to nějak nedošlo, že Vokovice nemaj lávku a na wany je vlastně potřeba.... V této souvislosti jsem se docela pobavil nad formulací technického ředitele DP Radka Zamrazila pro server dp-arena.cz: "Uvažujeme o několika variantách (umístění vozů 15T - pozn.má), ale nejschůdnější se nám zatím jeví vozovna Pankrác, která je z části připravená technicky přijmout tento typ tramvaje. Vozovna má příhodnou halu denního ošetření, vhodný mycí rám, částečně připravenou pracovní lávku, kterou bude nutno přizpůsobit. Lávka je stavěná původně pro tramvaje RT6N1, ale snad využitelná pro 15T a v neposlední řadě odborně zdatné zaměstnance vozovny, kteří si prošli zkušenostmi s novými elektrovýzbrojemi na vozech T3R.P.". Argument, že někam umístím vozy, protože vozovna má "něco" co je možná pro ně použitelné.... no smál jsem seBrejšín píše:Žebříkem, a v nejhorším lávkou na PTG, ta je dlouhá jen 2,5m. Tzn pro wany Ok ale pro 30m tram trošku špatný. Ani si nejsem jist tou PA, jelikož snad současná lávka nevyhovuje ani 14T, jprotože jak se uvažovolo o přesunu 14T ze SA na PA tak to bylo podmíněno přestavbou lávky.
Re: Škoda 15T ForCity
Žebříkem, a v nejhorším lávkou na PTG, ta je dlouhá jen 2,5m. Tzn pro wany Ok ale pro 30m tram trošku špatný. Ani si nejsem jist tou PA, jelikož snad současná lávka nevyhovuje ani 14T, jprotože jak se uvažovolo o přesunu 14T ze SA na PA tak to bylo podmíněno přestavbou lávky.
---------------------------------------------------------
Nebo to bylo zvedákama, teď jsem se sám dostal.
---------------------------------------------------------
Nebo to bylo zvedákama, teď jsem se sám dostal.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Vím že to asi bude trochu mimo mísu, snad mne moderátoři nezmlátí, ale jak Vokovice udržují wany bez lávky?Brejšín píše:Oba dva mazlíci pudou do MOTOLA, bo servis škoda a jeho sklad !!!. A dohadovat se kam ostatní je nesmysl. Jenom zapomeňte na KO,SA,VO,ZI bo nemaj lávky. Takže ještě tu nekdo bude psát kam půjdou je u mě pako .
Re: Škoda 15T ForCity
Oba dva mazlíci pudou do MOTOLA, bo servis škoda a jeho sklad !!!. A dohadovat se kam ostatní je nesmysl. Jenom zapomeňte na KO,SA,VO,ZI bo nemaj lávky. Takže ještě tu nekdo bude psát kam půjdou je u mě :absolutní pako .
Naposledy upravil(a) Brejšín dne 21.9.2008 12:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Škoda 15T ForCity
Jábych řekl motol, nebo strašnice
- Tom 11
- Uživatel
- Příspěvky: 774
- Registrován: 19.8.2006 18:17
- Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Vokovice a Žižkov,kde budou postupně nahrazovat T3SUCS,ale je to zatím poněkud předčasné..