K tomu bych se také tedy trošku ozval...MM-Mikulovsky píše:1.) od kabiny TRAM k výhybce před vozem je mnohem blíž než k táhlům sběrače na zadní části trolejbusu
2.) tramvajové tratě jsou zřizovány i ve vyhrazených pruzích či dokonce separovaných tělesech - trolejbusové tratě jsou zřizovány nejčastěji v místech, kde na vlastní pruhy pro vozidlo MHD není místo
3.) řidič s tágem na výhybce je chráněn TRAM, protože když někdo nedobrzdí tak vrazí do ní (a díky její váze ji sotva popostrčí) - když někdo nedobrzdí za trolejbusem se spadlými sběrači, tak "sejme" řidiče za vozidlem
Většinou trolejbus jezdí v pravém pruhu, tedy cesta podél něj dozadu se odehrává na kraji silnice, nebo rovnou po chodníku, kdyžto s tramvaje lezeš s tágem rovnou do křižovatky, tedy rozdíl délek sice je, ale také je rozdíl v místě kudy deš. A ve chvíli kdy nasazuješ klacky je to už hezkých pár desítek vteřin po zastavení a vůz za tebou má mnohem větší šanci tě registrovat. Jinak souhlasím, že to je asi nejrizikovější část celého procesu...
Řidič s tágem není chráněn tramvají zcela, pokud stojíš před tramvají tak tě klidně auto stojící kousek vedle za tramvají nevidí a při odbočení tě sestřelí, pokud hodíš vexli, zasuneš tágo tak se musíš vynořit pro auto z před tramvaje kde fakt chodce nečeká a jsi chráněn jen tím, že nejsi blbej a nevlezeš mu do cesty a včas uskočíš zpět za ní... (viz křižovatky kde auta odbočují vlevo přes TT (jako třeba Národní divadlo, Palačák ...)
A to tu vůbec nepadla řeč o krásném přebíhání k sloupkům k navolení, často i přes dva proudy jedoucích aut ... to trolejbusáci pokud vím nemusí ...