Kolo-kolejnice
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kolo-kolejnice
Nechci ti kazit radost, ale tohle se u nás používá už dávno - například v Holešovicích jsou dodnes zbytky železničních žlábkových kolejí a výhybek, konkrétně na bývalé přístavní dráze. A hlavně na vlečkách se toto používalo/používá hojně.
Jenže není žlábek jako žlábek.
Jenže není žlábek jako žlábek.
Re: Kolo-kolejnice
Bohužel se nedal vložit obrázek ale tohle by mohli udělat i u nás v Praze(je to ve Zwickau) vlak se tu střídá s tramvají(v tomhle případě úzkokolejnou) ale z tohoto obrázku je hlavně vidět, že i vlak dokáže řeit výhybku se žlábkem. http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... g&httpref=.
Re: Kolo-kolejnice
Zaujala mě tahle fotka.
http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?f ... e_kiss.jpg
Protože je tu tramvajové fórum, nebudu rozebírat emoční náboj nebo nápadně nápadnou značku obuvi , ale ten svršek. Vignolky bez žlábku v podrcené dlažbě... no vidíte že to taky jde, tramvaj si cestu vyorá sama.
http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?f ... e_kiss.jpg
Protože je tu tramvajové fórum, nebudu rozebírat emoční náboj nebo nápadně nápadnou značku obuvi , ale ten svršek. Vignolky bez žlábku v podrcené dlažbě... no vidíte že to taky jde, tramvaj si cestu vyorá sama.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Prolisované příruby byly i na dolní Palmovce. Dnes už jsou pochopitelně fuč.
Re: Kolo-kolejnice
U rekonstrukce kolejové harfy ve vozovně Kobylisy se u některých jednosrdcovek prolisovaly příruby k lepšímu vedení kol při průjezdu přes srdce .Poprvé se to praktikovalo u TK Koh-i-Nor.Tady si myslím že je to nevhodně navrženo,že náběh na přírubě skoro není a kola mi o to zakopávají(hlavně v oblouku).
DPmPET
DPmPET
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Kolo-kolejnice
Tady jěště posílám fotečky jednoho 4srdce,kde začátek kolejnic se napojuje na standartní kolejnice a u srdce je už žlábek už užší.Musí se zhotovit i patřičný náběh na přírubě podle optimální křivky,která je daná optimální dělkou(120-140 mm).Časem se snad i v Praze dočkáme .
DPmPET
DPmPET
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Kolo-kolejnice
Ohledně fotečky : U těchto srcdcí se už navařování tvrdokovem už neprovádí( docházelo u srdce odlupování návaru při provozním zatížení).Na fotce je už provozní opotřebení.Je i krásně vidět jak se srdce ojíždí koly,které nejsou v profilu.BerryML píše:Podle mě je důležité, že JDCT experimentuje.... Takže doměnku rozšiřuji na konstatování. Po dnešní ranní záložní 04/09 vím přesně kde se foto pana MOpa nachází, a musim říci, že pánové vybrali celkem doobře, jelikož provoz v daném oblouku je dost extrémní. I ty manganové návarky jsou super, akorát ty stopy od špatnejch okolků.....
Ohledně šířky žlábku srdce:Šířka žlábku by mohla být 27-30 mm.
Když bych praktikoval úzké žlábky,tak se musí stejně zhotovit kolej s náběhem na přírubě (u roviny) a u oblouku s patřičnou optimální křivkou,aby nedocházelo k zákusům .
DPmPET
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Zareagovali pouze 3 lide, vsichni spravne. Jedna se o rozvetveni Moran.
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Podle mě je důležité, že JDCT experimentuje.... Takže doměnku rozšiřuji na konstatování. Po dnešní ranní záložní 04/09 vím přesně kde se foto pana MOpa nachází, a musim říci, že pánové vybrali celkem doobře, jelikož provoz v daném oblouku je dost extrémní. I ty manganové návarky jsou super, akorát ty stopy od špatnejch okolků.....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Takže odvozuji - být-li ten žlábek hluboký cca na výšku okolku je jeho šířka OK, ale takhle je to ještě (pro dvě vyjeté stopy) moc.demon píše:I já mám pocit, že pokud se mi v 32 mm dokážou vyjet dva žlábky, je to moc...BerryML píše:Tak na soutěžní kvíz páně MOpa tipuju, že jde o Moráň. Hledal jsem, jaká je v současnosti šířka okolku u VM, PR-01, ale zatím nenašel. I tak bych řekl, že 32mm je moooc.
Šířka okolku záleží na bodě měření, třeba u paty zakřivení je to 36,5 u PR-1 a 35 u VM.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Ani já nemám celkem nic zásadního proti JŠ, jen mám pocit, že každá jeho "informace" vyžaduje oponentůru jako sůl.MF píše:Já tedy jsem moc rád, že vedoucím DCT je zrovna Honza Šurovský. Opravdu si cením jeho práce a přínosu, který přinesl. Že se prezentuje v DPK to není nic špatného. Ja bych řekl, že dává do DPK informace, které jsme léta chtěli a nedostávali jsme je a teď když je dostáváme, tak někteří to berou jako pochlebování a vlastní prezentaci... Opravdu se před ním skláním.
Ten člověk prostě umí prodat výsledky své práce a v jistém směru je to tak asi správně...
I já mám pocit, že pokud se mi v 32 mm dokážou vyjet dva žlábky, je to moc...BerryML píše:Tak na soutěžní kvíz páně MOpa tipuju, že jde o Moráň. Hledal jsem, jaká je v současnosti šířka okolku u VM, PR-01, ale zatím nenašel. I tak bych řekl, že 32mm je moooc.
Šířka okolku záleží na bodě měření, třeba u paty zakřivení je to 36,5 u PR-1 a 35 u VM.
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Tak na soutěžní kvíz páně MOpa tipuju, že jde o Moráň. Hledal jsem, jaká je v současnosti šířka okolku u VM, PR-01, ale zatím nenašel. I tak bych řekl, že 32mm je moooc.
Re: Kolo-kolejnice
Já tedy jsem moc rád, že vedoucím DCT je zrovna Honza Šurovský. Opravdu si cením jeho práce a přínosu, který přinesl. Že se prezentuje v DPK to není nic špatného. Ja bych řekl, že dává do DPK informace, které jsme léta chtěli a nedostávali jsme je a teď když je dostáváme, tak někteří to berou jako pochlebování a vlastní prezentaci... Opravdu se před ním skláním.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Nemyslím si, že bych vytvářel bludy, jen uvádím na pravou míru fakta.MOp píše:Ano, k castecnemu pretvareni dochazi. VM se to blizit muze, souhlasim, ale nikdy to nebude shodne. S postupem casu, jak pribyvaji trate s jinym zaoblenim nez klasickym NT1 se 6mm a B1, bude se samozrejme menit i tvar opotrebeni. Kdyz uz, tak se opotrebeni bude blizit spise VM-U13, ale opet nebude shodne - uz jen treba tou sirkou okolku apod. Takze nevytvarejte bludy pane Demon..
A takovým faktem je, že profil PR-1 byl již po ujetí 3.000 km natolik deformován, že měl podstatně blíž k profilu VM než ke svému původnímu.
Ale znovu opakuji, že se to víceméně čekalo, protože v té době se v provozu pohybovalo pouhopouhých 60 koleček s tímhle profilem, oproti bezmála 7000 "konkurentů" s profilem VM a síť byla pochopitelně přizpůsobena téhle přesile.
Až v listopadu dojde k vypuknutí invaze kol s profilem PR-1, pak se teprve může tahle změna začít na kolejích projevovat.
Současnou podobu bývalého profilu PR-1 mam samozřejmě k dispozici a DP-K čtu, ale dá se tam ještě něčemu věřit ?...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolo-kolejnice
Tedy nic proti, ale ono se někdy v DPK napsala čistá nepřekroucená pravda ??? Já že vždycky je podle nich všechno super, bomba, mnohem lepší než dřív, ale v provozu jsem si nějakých takovýhle super věcí moc nevšiml...MOp píše:...
Jo a mimochodem, pokud bys cetl DPK 6/2010, vedel bys, ze:
....
Opravdu DPK není seriózní zdroj informací, ani nemůže, vlastně ani nemá, i když si na něj hraje.