Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 22.4.2015 17:47

MM-Mikulovsky píše:No jestli některým chybně nevadí, že =M=D bude 1. trasa pražského =M= stavěná nikoliv od "centrálního", ale od krajního/koncového úseku.
To není chybně/správně, to je otázka finančního realismu: stanice v centru budou nejdražší, tudíž kdyby se začalo od Republiky, tak konec bude Nádr. Krč a to je k ničemu. Kdežto když stavba přijde od jihu, tak to k něčemu je. Z Pankráce bude stavba pokračovat na Mírák a pak na Republiku. To jsou etapy, které mohou plynule navazovat. Takže když peníze nebudou hned, tak do centra doskáčeme na 2 etapy po 2 stanicích. Což se ufinancuje snáz a než to bude, tak se to vydrží.
Navíc už jsem psal, že ve hře je stavba rovnou až na Mírák, což kritizuje ods, že je to drahé. #-o :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.4.2015 17:13

9001 píše:Souhlas s Von... Pankrác mi přijde jako celkem rozumné ukončení první etapy... Ono jsme už zmlsaní tím, že metro je postavené... Ale co byste řekl, na I.B Florenc - Smíchovské nádraží.... Taky k ničemu?
No jestli některým chybně nevadí, že =M=D bude 1. trasa pražského =M= stavěná nikoliv od "centrálního", ale od krajního/koncového úseku.
Jenže asi zapomínají, že ve špičce přes zastávky Nemocnice Krč jede jedním směrem skoro 120 autoBUSových spojů MHD jedním směrem = cca 3 spoje za 1minutu = a i při podhodnocení průměrné kapacitu spoje na 100 cestujících
na/z Kačerova ty spoje vezou za každé 3 minuty špičky PD 900 cestujících Z:arrow: uř jen tento počet je na vypravení soupravy =M=, ale ještě musíme připočítat, že ze spádové oblasti jiné BUS linky sváží cestující k jiným stanicím =M= (např. z Kunratic na Opatov či z Písnice až Novodvorskou na Budějovickou či Smíchovské nádr.).
von Špilberk píše:....................
Už jednou jsem varoval před Vysočanskou radiálou II.
Svahy nad vysočans. nádražím jsou nestabilní a jsou tam stará důlní díla. Tudy bude stavět jen šílenec nebo blb. Jak dopadlo podcenění geologických podmínek, víme z Blanky.
Osobně si myslím, že pokud jsou geologické podmínky jak uvádíš, tak Vysočanská radiála II je plánována jako mostní estakáda = na pilířích založených tak hluboko jak jen bude potřeba pro stabilitu a trvanlivost stavby!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.4.2015 16:09

Looki píše:
MM-Mikulovsky píše:místo donedávna plánované Karlovarské radiály postavit tunel cca pod Petřinami = [/u] "Letištní" radiálu (společnou pro R6 i R7), která by využila část Evropské ulice - cca západně od Vlastiny / Libocké ul., v jejichž úrovni by byl tunel mimoúrovňově na Evropskou od severu napojen. Dále by tunel vedl jižně podél Evropské až skoro k Nádraží Veleslavín, kde by se stočil jihovýchodním směrem, přičemž by "podešel" i =M=A, a vyústil v Patočkově ul. - těsně před MÚK Malovanka, jíž by se napojil na Městský okruh a převzal většinu dopravy z Patočkovy.
(A protože mezi Prašným mostem a Dejvicemi("Kulaťákem") naštěstí původně plánovaný tunel nevznikne, tak by tento "Letištní tunel" přetáhl i většinu dopravy z Evropské ul.)
jsem rád, že o ničem nerozhoduješ ani nemáš poradní hlas..tohle je totiž naprostá ptákovina už jen tou křižovatkou na Divoké Šárce =;
Nejen ta křižovatka na DŠ má pouze naznačený směr/tvar a nikoliv skutečnou velikost!
VE SKUTEČNOSTI TO JE MYŠLENO JAKO TĚSNÉ "OBTOČENÍ" KOLEM AREÁLU ČERPACÍ STANICE "ZA" OBRATIŠTĚM TT- nebo snad pro blízkost přírodní rezervace požaduješ i zbourání toho obratiště TT a čerpací stanice?
DLE MNE TO NENÍ HORŠÍ ŘEŠENÍ NEŽ MÚK MALOVANKA, PRAŠNÝ MOST A LETNÁ, z nichž zejména ta prostřední jmenovaná je v naprosto těsné blízkosti Pražského hradu, který je na rozdíl od PŘ DŠ na mezinárodním seznamu UNESCO!
Jinak také by to napojení tunelu šlo udělat na DŠ (jako u Malovanky) "jednosměrné" = v tomto případě bez nájezdových ramp (myšlených o 1 jízdním pruhu pro vjezd a 1 pro výjezd) od/do centra/ul. Vlastiny (Libocké atd.) = ovšem bylo by dle mne škoda, že obyvatelé jejich blízkého okolí by pro cestu na/za východ Prahy museli k MO jet až na Prašňák po povrchu - Evropskou a Svatovítskou ul.!

JINAK CO JE PTÁKOVINA NA ZÁKLADNÍ MYŠLENCE STAVBOU JEDINÉ KOMUNIKACE/TUNELU - NAPOJENÉ NA MO JEHO HOTOVOU NEJKAPACITNĚJŠÍ MÚK MALOVANKA, A TÍM "OSVOBODIT" OD TRANZITNÍ IAD NARÁZ HNED DVĚ TRASY VEDENÉ PO POVRCHU OBYTNOU ZÁSTAVBOU?
1.)Mezi MÚK Malovanka a PO exit 26/ R6 - Patočkovou, Bělohorskou a Karlovarskou ul.
2.) Mezi Prašným mostem a PO exit 28/ přivaděčem k R7 - Svatovítskou ul., Vítězným nám. a Evropskou ul.

Jsem přesvědčen, že jedině takovéto řešení IAD výrazně preferuje MHD/TRAM na křižovatce Prašný most a Vítězném nám., protože zajistí v daných místech výrazný úbytek IAD jedoucí nejen v kolizních směrech s MHD/TRAM!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 22.4.2015 13:36

Souhlas s Von... Pankrác mi přijde jako celkem rozumné ukončení první etapy... Ono jsme už zmlsaní tím, že metro je postavené... Ale co byste řekl, na I.B Florenc - Smíchovské nádraží.... Taky k ničemu?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 22.4.2015 12:51

sloník: já proti prodloužení na Republiku nic nemám, ale musíte pochopit, že to nikdo nepostaví celé najednou :!: :!:
Liniové dopravní stavby se staví na etapy.
To je jako kdybyste napsal, že se nemá začít stavět D1 Praha - Mirošovice, protože dálnice je potřeba až do Brna a do Mirošovic nikdo nepotřebuje. #-o #-o
Nejdůležitější je začít konečně stavět 1. etapu, prosadit prodloužení je pak už vždy jednodušší.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 22.4.2015 11:12

Aby z něj byla plnohodnotná použitelná trasa, tak by mělo jezdit do centra. Takže na Náměstí Republiky. Na Mírák nikdo nepotřebuje. Sice uleví Muzeu, ale to je tak všechno. Tam by ke zklidnění stačila tramvaj přes Václavák. Klidně bych dal prioritu trase E z Pankráce na Anděl (popř. až na Hradčanskou).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 22.4.2015 10:16

Pokud vím, tak ve hře je opět metro D až na Mírák, a to smysl určitě má.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od gabuliatko » 22.4.2015 9:48

von Špilberk píše:Ovšem za prioritu považuji metro D.
Nezlob se, ale metro D v navrhované podobě (Pankrác - Písnice) nikomu nepomůže a jen sežere prostředky na vhodnější projekty.
von Špilberk píše:Jak dopadlo podcenění geologických podmínek, víme z Blanky.
V Blance nešlo o podcenění geologických podmínek.

Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Looki » 22.4.2015 9:32

MM-Mikulovsky píše:místo donedávna plánované Karlovarské radiály postavit tunel cca pod Petřinami = [/u] "Letištní" radiálu (společnou pro R6 i R7), která by využila část Evropské ulice - cca západně od Vlastiny / Libocké ul., v jejichž úrovni by byl tunel mimoúrovňově na Evropskou od severu napojen. Dále by tunel vedl jižně podél Evropské až skoro k Nádraží Veleslavín, kde by se stočil jihovýchodním směrem, přičemž by "podešel" i =M=A, a vyústil v Patočkově ul. - těsně před MÚK Malovanka, jíž by se napojil na Městský okruh a převzal většinu dopravy z Patočkovi.
(A protože mezi Prašným mostem a Dejvicemi("Kulaťákem") naštěstí původně plánovaný tunel nevznikne, tak by tento "Letištní tunel" přetáhl i většinu dopravy z Evropské ul.)
jsem rád, že o ničem nerozhoduješ ani nemáš poradní hlas..tohle je totiž naprostá ptákovina už jen tou křižovatkou na Divoké Šárce =;

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 22.4.2015 9:18

Souhlasím, že potřeba je oboje. Ovšem za prioritu považuji metro D.
Výhodu V části MO bych viděl v tom, že se může stavět po částech, a ne na jeden zátah jako Blanka. Výstavba by se přizpůsobila fin. možnostem a každý úsek by nějaký význam měl (sice menší, ale přežilo by se).

Už jednou jsem varoval před Vysočanskou radiálou II.
Svahy nad vysočans. nádražím jsou nestabilní a jsou tam stará důlní díla. Tudy bude stavět jen šílenec nebo blb. Jak dopadlo podcenění geologických podmínek, víme z Blanky.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 22.4.2015 9:12

Marek B.: Souhlasím s ostatními. Radikalizace je špatná... Ono to je špatně i na druhé straně... Viz nesmyslné bus pruhy, které zhoršují dopravu např. na Plzeňské nebo hurá akce typu zavřené Smetanovo nábřeží, cyklojízdy a prohlášení zablokujeme magistrálu...

Adam108
Uživatel
Příspěvky: 48
Registrován: 01.1.2014 18:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Adam108 » 22.4.2015 8:49

ElWapp: Do vrstevnicové mapy jsem se koukal, stejně tam v tomto směru nevidím takový problém (No, u Vysočanské radiály jsem se vždycky divil, jak ji tam nacpat). Tunel R8 by sice musel být ražený, ovšem na vzdálenost by byl stejně dlouhý, né-li kratší než v ulici V Holešovičkách. Navíc odpadá problém kam s dopravou při výstavbě. Po výstavbě MO by podle mě zde bylo slabé místo. Určitě by se našlo spoustu řidičů, kteří by si to zrkacovali Zenklovou ulicí...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 22.4.2015 8:08

Marek B. píše: že jakákoliv investice do IAD jde na vrub investic do MHD a ještě jí vytváří přímou konkurenci?
Ano i ne. Jak psal P_V, potřeba je obojí. A pokud chci odněkud "vyhnat" auta, zejména z centra a zejména tranzit, musím mu dát nějakou náhradu, kudy by to měl objet. On mi totiž jen tak nezmizí.
A co se týče těch investic - taktéž ano i ne. Ano, rozpočet města je omezený, takže na všechno je jeden balík a zároveň ne, protože u promyšlených dopravních staveb se to vhodně doplňuje a nepřekáží si to.
Třeba mezi R6 a D8 je jedna spojnice most v Kralupech a další až most Barikádníků v Praze. Takže dostavba téhle části okruhu by výrazně pomohla i MHD, bo by ubylo spousta aut, která do Prahy vlastně vůbec nechtějí, ale musí.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 22.4.2015 1:07

Marek B: Neradikalizoval bych to, potřebné je oboje.
Základní dopravní skelet byl v 60. letech navrhován v obludných parametrech a to v době, kdy se o dnešním automobilismu nikomu ani nesnilo. Poté se z plánů postupně slevovalo, a automobilizace naopak rostla. Dnes je už i čtyřpruhová komunikace nebo nad/podjezd sprosté slovo. Myslí si snad někdo (kromě cyklo@matů a jiných Stropnických) , že tímto směrem lze v rozvoji komunikačního systému postupovat donekonečna?
Vzato kolem a kolem, MHD jsou i autobusy. Ty jezdí kde? Po asfaltě... Chápu, jsme na tramfóru. Ale chce to také vidět, že dnešní autobusové systémy umí ekonomicky nahradit tramvaj i tam, kde to za Lacka nemělo smysl. Stačí jen vyhradit pruh. A jezdit na plyn nebo v budoucnosti na baterky.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.4.2015 0:58

Marek B.: budeš se divit, ale mezi řidiči MHD:
1.) je i spousta "praktikujících" motorkářů
2.) jsou realističtí šotouši drážních vozidel chápající, že ne všechno a vždy lze přepravovat HD
- např. sami auty vozí na víkendy rodiny či hromady věcí (případně obojí) Z:arrow: vždy při tom sami "na vlastní kůži" zažívají, že Praha má naprosto nedostatečnou infrastrukturu pro hromadnou evakuaci obyvatelstva pryč (nejhůře když i jen část z něho bude potřebovat-např k příbuzným- na/za opačnou stranu Prahy než se sami v ní nachází - bydlí či pracuj)
Adam108 píše:..... Proto si myslím, že by bylo vhodnější radiálu R8, sice také tunelově, vést a zaústit do MÚK Balabenka. Na Balabence by tak vznikla megakřižovatka mezi MO, Vysočanskou radiálou a R8. (Místa na ní by bylo snad relativně dost, je tam zahrádkářská kolonie, ale stejně by to asi bylo v dnešní době neprůchozí. Ovšem nemusely by se stavět rampy mezi R8 a Vys. radiálou, protože mezi těmito komunikacemi by se jezdilo po Kbelské ulici). Toto by fungovalo velmi dobře i bez zbytku východní části MO. Orientační obrázek: http://i.imgur.com/bFQHEIn.png
nad tím jsem původně také přemýšlel, ale toto by musel být ražený tunel = na výstavbu dražší než hloubený v ul. V Holešovičkách.
A pro spojení Balabenka - R8 by bylo možno použít Vysočanskou radiálu (2. etapu) a Kbelskou ul.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 22.4.2015 1:31, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět