Z dnešního pohledu neefektovní...ale tohle ovoce se nesklízí v další sezóně. Já to chápu tak, co tady necháme těm po nás. Dneska by nový Negrellák nikdo nepostavil, neboť jak jsem měl možnost v médiích číst, je kamenný most "příliš drahý" (a to ten Trojský nebyl?) Ale co je to to příliš? Takže uděláme žb, ale za 30 let ho sanujeme, nebo jde k zemi, zatímco u kamenného si po 100 letech říkáme, jestli prořežeme nálet
A TT vidím podobně - ano, v daném volebním období se ohromně ušetří, protože vykážeme pár šušňů za bus. Ale to jsou provozní náklady. Kde jsou investice? Kam naše bohatá doba investuje, aby se ti po nás měli alespoň stejně dobře? Developeři zhltnou pozemky šmahem a za 10 let budou Zdiby, stejně jako dnes Jesenice snít o tramvaji, která už se v tu dobu ku_a vyplatí, ale už nebude kudy jí tam dostat, nebo to bude bolet mnohonásobně více.
Půjčím si příklad z Ovy, kde jsem již kdysi nechápal, proč vede tramvaj do křoví (Hranečník). Při jeho rekonstrukci byl prý řev o zbytečnosti a předimenzovaném P+R. Po pár měsících je tam narváno a bude se parkoviště rozšiřovat. Lidé se správně učí používat dopravní módy a odtud do centra pak pomáhá nejen tramvaj, ale i nová Tr trať. A pak najednou vidíte, o kolik méně aut si centrum ulevilo a za další a to není vidět, ani nelze spočítat, kolik nervů si lidé ušetřili tím, že auto na určeném místě odložili a čas mohli využít lépe.
O tom , proč se při určité intenzitě TT vyplatí bylo napsáno mnoho, ale nic není do druhého dne. Bohužel dnes většinou vítězí krátkozraká a líbivá rozhodnutí. Pokud se směrem na Zdiby hodlá rozvíjet zemědělství je TT nesmysl. Pokud se ovšem, a to je pravděpodobnější, tím směrem bude rozvíjet urbanizace a parkovací zóny, pak je to jasná volba, protože znečištění, stres a opotřebení silnic se do návratnosti TT dá obtížné započítat, ale špatné rozhodnutí dneska se zítra těžko vezme zpět.