A copak někde mluvím o únosnosti?
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6708
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mě se na tom ostrůvku nelíbí, že se na jeho jižním konci zapomnělo na bezbarierovost, což považuju u zastávky této délky za poměrně zásadní chybu...
Na vozovce válcovaná směs je, liťák je mezi kolejemi.
Nejsem stavař, ale opravdu má liťák vyšší únosnost než válcovaná směs ?Bobik píše: ↑13.5.2021 6:02Ono to souvisí i se zátěží povrchu, protože ta válcovaná směs se dělá ve vyšší vrstvě (obyvkle se dávaj dvě na "stabilku" - stabilní podkladní betová šlupka) a líp, resp. hlouběji se do toho vyjíždí koleje, což je zase náročnější na opravy. Takže na tomhle místě mi to přijde vhodný, pořádnej betonovej základ a na něm dvě vrstvy lehce opravitelnýho liťáku.
Logika mi velí právě opak, zhutňená zaválcovaná směs podle mě snese mnohem víc než hrbolatá řidká hmota zasypaná štěrkem.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ten Palouček jsou vlastně dva nevstřícně umístěné ostrůvky - koleje dělají lehké esíčko, takže se nástupiště k označníkům rozšiřují a obě zastávky tedy jsou v decentním pravém oblouku (bude pěkně vidět na soupravu).Karosák píše: ↑12.5.2021 21:50Mně se líbí ten ostrůvek Nuselská radnice DC.
Jednak naděje že ostrůvky nejsou endemit, ale především zde ta výhoda, že IAD se bude řadit do svého pruhu již nad zastávkou
Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit
Ale zatím to celé vypadá pěkně. První fotka od Špilberka v náhledu na mně dělala dojem vizualizace krásna a pak mně potěšilo, když jsem to rozklikl a viděl, že je to skutečné provedení
Přijde mi, že narozdíl od Zenklovy se tady už přecijen více přemýšlelo a diskutovalo nad dílem
Obecně se mi ta reko líbí, jen: nad ostrůvkem Nuselská radnice dc už dobře postavená auta neobjedem, tam bude sdružený pruh, a ten štrách asfaltu v ul. Na Pankráci mě jako místního fakt štve. Místo trávníku 30 m šířky asfaltu v celé délce a radnice se bije v prsa, jak se jim to tam povedlo ustát s tím, že průjezd IZS po kolejích je samozřejmě naprostá nezbytnost. Tedy jen po ulici Na Veselí, odkud parkoviště na trati IZS najednou nevadí.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jak kde. Obvyklejší sice je klasická "balená", nanášená finišérem, ale třeba na D11 je takovejhle povrch taky. Ono to souvisí i se zátěží povrchu, protože ta válcovaná směs se dělá ve vyšší vrstvě (obyvkle se dávaj dvě na "stabilku" - stabilní podkladní betová šlupka) a líp, resp. hlouběji se do toho vyjíždí koleje, což je zase náročnější na opravy. Takže na tomhle místě mi to přijde vhodný, pořádnej betonovej základ a na něm dvě vrstvy lehce opravitelnýho liťáku.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mně se líbí ten ostrůvek Nuselská radnice DC.
Jednak naděje že ostrůvky nejsou endemit, ale především zde ta výhoda, že IAD se bude řadit do svého pruhu již nad zastávkou
Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit
Ale zatím to celé vypadá pěkně. První fotka od Špilberka v náhledu na mně dělala dojem vizualizace krásna a pak mně potěšilo, když jsem to rozklikl a viděl, že je to skutečné provedení
Přijde mi, že narozdíl od Zenklovy se tady už přecijen více přemýšlelo a diskutovalo nad dílem
Jednak naděje že ostrůvky nejsou endemit, ale především zde ta výhoda, že IAD se bude řadit do svého pruhu již nad zastávkou
Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit
Ale zatím to celé vypadá pěkně. První fotka od Špilberka v náhledu na mně dělala dojem vizualizace krásna a pak mně potěšilo, když jsem to rozklikl a viděl, že je to skutečné provedení
Přijde mi, že narozdíl od Zenklovy se tady už přecijen více přemýšlelo a diskutovalo nad dílem
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Použití na vozovce mi připadá neobvyklé, tam se dává válcovaná směs... asi se někdo plácl přes kapsu.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To není žádná novota, nýbrž standardní technologie. Ten posyp se sype na některý druhy asfaltu (zpravidla liťák), načež se částečně zaválcuje a zbytek uklidí. Válce mají na sobě násypky právě na tenhle písek. Sype se to jednak proto, aby se při válcování asfalt nelepil a jednak se zaválcováním těch kamínků povrch toho liťáku zdrsní.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Co je to za novotu, tenhle bílý posyp? Napadá mě jen, že silničáři skupiny A nastříkali povrch emulzí, aby dobře přilnula obrusná vrstva, a skupina B seznala, že to moc lepí a tak to posypala a zadělala tak na výtluky v následujících 30 letech...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pražského povstání...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Podolská vodárna...
Kdy bude uzavřen Vyšehradský tunel a na jak dlouho?
Pražské tramvaje
... předpoklad je tři týdny v srpnu
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pražského povstání...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác