Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 08.6.2021 15:07

Soutěží se projekty TT Olšanská - Habrová a TT Kobylisy - Bohnice:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/432966
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/432957

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 01.6.2021 15:32

Ono už se tam vesele staví, ale jde hlavně o to, že je to vlastně na povodí Zátišského potoka, vlastně skoro na něm. Za normálních stavů tam neteče skoro nic, dokonce část potoka je vedena normálním potrubím. Problém ale může nastat v případě hodně velkých srážek. Povodí sahá až na Lhotku ke koupališti. Je tam sice pár malých nádrží s nějakou retencí, ale nemusí to stačit. Takže dole u Modřanské u křižovatky s Československého exilu může být v extrému dost velký šrumec.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 01.6.2021 14:58

Ten flek v Hodkovičkách, vymezený v územním plánu, už se nelíbí? Ano, je to zátopová oblast, ale to i jinde v Braníku.

edit: Aha, tak ono to už v územním plánu není, místo toho je tam Všeobecně obytné. No to je fakt chytré, komupak přišla odměna za puštění vyhraženého pozemku...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 01.6.2021 10:47

Nový dokument rozvoje TT...
Dopravní podnik po více než třech letech aktualizoval koncepční dokument Strategie rozvoje tramvajových tratí v Praze do roku 2030 zapracováním nových poznatků a postupu prací na tratích, které za současného vedení Prahy intenzivně pokračovaly. Aktualizovaný materiál původně zpracovaný v roce 2017 dnes schválila Rada hlavního města Prahy.
Hledání nové vozovny:
Z hlediska současné tramvajové sítě a rozvojových záměrů realizačně blízkých (zejména 1. a 2. skupiny) by však byla mnohem vhodnější vozovna umístěná u jižní radiální trati na pravém břehu Vltavy, se kterou však územní plán ani Metropolitní plán přímo nepočítá. Vytipovány zde byly lokality
v Braníku (v blízkosti smyčky Nádraží Braník v rámci transformace daného území) nebo v Modřanech (u připravované trati Sídliště Modřany – Libuš v blízkosti zastávky Modřanský vodojem). Tyto lokality budou prověřeny z hlediska vhodnosti a možnosti umístění nové vozovny a případně územně stabilizovány.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 25.5.2021 21:51

No nevím, jak se bude v tak frekventované zastávce zvládat odbavení cestujících. Uvědomte si, že tam vlastně projíždí tři tramvajové linky a pět autobusových. Ty haldy lidí, které se ve špičce vyhrnou z vlaku než nastoupí do své linky a to všechno se má obsloužit u jedné standartní dlouhé zastávky? To bude pěknej mazec. Chápal bych to v případě, že budete mít možnost si vybrat do čeho nastoupit, ale do jednoho směru - do Strašnic jedou jen tramvaje a autobusy zase jedou jen na Skalku. Takže podle mne je skoro v zásadě jedno, pokud budou zastávky oddělené. V opačném směru je to skoro to samé. Tramvaje jedou do Hostivaře, a autobusy do sídliště.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 25.5.2021 13:30

Tak narozdíl od 8750 jsem byl já informován v tom smyslu, že v podjezdu budeme s busy. ZM ve Švehlově zůstává asi kvůli místním a výstupní, ve smyčce by byla lidem k ničemu...

Současná Na 50. možná bude problém tam normově nacpat, aby byla dodržena nějaká zkolaudovatelná šířka ostrůvků. K tomu samozřejmě tamní křižovatka projde zajisté také přestavbou dle nových norem, šířky, ostrůvky...
Směrem dále DC je přejezd a pak už oblouku, takže čert ví...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 24.5.2021 23:04

Takže to opět doprasili non plus ultra...

Dubečská je o ničem, protože je u vilek, za to Na Padesátem u bytovek zruší. Nacpou zastávku do podjezdu a nechají původní #-o

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 8750 » 24.5.2021 22:37

pawel píše:
24.5.2021 20:12
Nejvic soto a zaroven casove usporne z hlediska jiznich dob by bylo zruseni soucasne nacestne zast. ZH a vybudovani nove vyst./nast. primo ve smycce.
Pak by nebyl přestup hrana-hrana tram x bus v jejich společném úseku - bohužel na Nádraží Zahradní Město budou mít autobusy zastávku klasicky vpravo od vozovky.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od pawel » 24.5.2021 20:12

Nejvic soto a zaroven casove usporne z hlediska jiznich dob by bylo zruseni soucasne nacestne zast. ZH a vybudovani nove vyst./nast. primo ve smycce.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 24.5.2021 18:12

P_V píše:
24.5.2021 15:28
Ta následující beznádražní zastávka tam zůstane, takže nebude Nádraží. :)
Máš samozřejmě recht, sorry, vycházel jsem z nějaké starší verze. :oops:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 24.5.2021 18:10

P_V píše:
24.5.2021 15:28
Ta následující beznádražní zastávka tam zůstane, takže nebude Nádraží. :)
V tomto smyslu jsem byl informován i já na pravidelném poučování ŘT. Přestup pod mostem v zastávce NZM, ale výstupní/nástupní ve stávající nácestné ZM. Také doufám v jednořádek [-o<
A samozřejmě netvrdím, že to tak bude #-o
Mírně zklamán jsem z dalšího navýšení zastávek, takže doufám, že Na 50. opravdu nepřežije, byť se mi název líbí asi 100x více než nelibozvučná Dubečská :?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 24.5.2021 17:49

9001 píše:
23.5.2021 18:34
Tak Florenci roste těžká konkurence ve kvalitě místa trávení přestávek :D
Problém Florence je TOIka a (ne)tekoucí voda. Jinak na občerstvení je to tam poměrně dobrá lokalita. Stání po mostem samotným mi nevadí, chrání před slunečním rozpalováním i dalšími povětrnostními vlivy. Bude tu zděné WC s adekvátním zázemím a zůstane i non-stop benzinka. Potud ok. Otázka je spíš zabezpečení před nekalými živly, kamery, osvětlení...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 24.5.2021 15:28

Ta následující beznádražní zastávka tam zůstane, takže nebude Nádraží. :)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 24.5.2021 15:05

Samozřejmě, že to bude Nádraží Zahradní Město, stejně jako u jakéhokoliv jiného přestupu na vlak Z:idea: To bohužel na jeden řádek nenacpete :twisted:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 24.5.2021 9:12

Aby z toho nakonec nebylo "Nádraží Zahradní Město"... :lol:

Odpovědět