Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo, jenže to, co píšeš je teď. Tenhle stav už ale trvá delší dobu. Navíc je to vesměs důsledek. Kterej má nějakou příčinu.
Tou příčinou je zčásti neschopnost politický reprezentace napříč spektrem se domluvit na prakticky čemkoli, zčásti ideologická utopie a z ní vycházející to evropský zelený šílenství a díky tomu jiný priority a tudíž i jiný přerozdělování peněz a teď i zčásti přehnaná reakce na tu čínskou chřipku.
Tou příčinou je zčásti neschopnost politický reprezentace napříč spektrem se domluvit na prakticky čemkoli, zčásti ideologická utopie a z ní vycházející to evropský zelený šílenství a díky tomu jiný priority a tudíž i jiný přerozdělování peněz a teď i zčásti přehnaná reakce na tu čínskou chřipku.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
…(několika) roční dodací lhůty...
"Někdo" se snaží, ale řešení fakt v nedohlednu.von Špilberk píše: ↑13.10.2021 7:45Problém je, že nějak nevidím, že by se o řešení vůbec někdo snažil. A pokud se někdo snaží, tak se mu předem velice omlouvám, ale fakt to není vidět.
Nejsou vozy, protože - nejsou lidi, na který nejsou prachy, - nejsou ND, protože celosvětová materiálová krize, i násobné zvýšení cen surovin, na které díky tomu opět nejsou prachy.
Nejsou řidiči, protože spousta odchodů a málo zájemců, protože - malá nezaměstnanost, - nízké platy.
Nejsou prachy, protože nízké příjmy města a neochota o navýšení kompenzace, proti tomu vysoké platby za energie, za náhradní díly...
Jestli máš řešení, který by bylo rychlý a bylo vidět, sem s nim.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Minulý týden jsme měli chat s představenstvem mého zaměstnavatele . Klientům říkáme, inflace, inflace a že na nás zapomněli No prý se na to v prvním pololetí 2022 podívají A to jsou mld zisky .
Takže asi tak. Dokážu si představit jaký bordel to bude u DPP
Takže asi tak. Dokážu si představit jaký bordel to bude u DPP
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Von Š: Ono se nové vedení dílen snaží a situace se rapidně lepší, ale je to těžký. Nejsou lidi, neni materiál, je (půl)roční skluz a v zásobě jsou desítky vozů (a kupí se další) a do toho všeho ještě břímě kachen a wan. Ale ono je těžký přitlačit na prachy pro dělníky (nemyšleno nijak hanlivě!), aby se jich hlásilo víc (a aby taky chtěli fakt pracovat), protože to vedení ekonomicky neschválí, musí se to spíš schválit politicky. Ale i když budeme mít dostatek lidí, pořád do toho hodí vidle ŠT a jiní dodavatelé dílů a jejich (několika)měsíční dodací lhůty, protože stejně neutěšená situace je ve většině firem většiny oborů.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jak se to řeší v daném případě, nevím.P_V píše: ↑13.10.2021 8:06Njn, a když jde o slovní zadání projektu, kde se bude i hýbat s polohou, nebo něčeho fungl nového, tak se přeci neví předem, jak to projektantovi z cadu vypadne. Můžou se v některém bloku srdcovky sejít tři žlábky, může se nějaké odbočení předsadit natolik, že se nekříží s odbočením na druhou stranu...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Njn, a když jde o slovní zadání projektu, kde se bude i hýbat s polohou, nebo něčeho fungl nového, tak se přeci neví předem, jak to projektantovi z cadu vypadne. Můžou se v některém bloku srdcovky sejít tři žlábky, může se nějaké odbočení předsadit natolik, že se nekříží s odbočením na druhou stranu...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Aktuální nástěnné informace:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Problém je, že nějak nevidím, že by se o řešení vůbec někdo snažil. A pokud se někdo snaží, tak se mu předem velice omlouvám, ale fakt to není vidět. Jediné, co se podařilo vyřešit, je nedostatek vozů 15T pro provoz, jak nás informuje Dopraváček:
První zpráva je fajn - soustruh jede. Druhá zpráva - prodloužení km proběhů - teda nevim...Podařilo se tak rapidně snížit množství dlouhodobě odstavených vozů. Jednou z příčin je opětovné zprovoznění opraveného speciálního soustruhu ve vozovně Hloubětín, který jako jediný umí náležitě obrobit kola pro tramvajový typ 15T. Je proto vytížen ve dne v noci, a to doslova – podle našich odhadů zvládají pracovníci odbavit zhruba tři kusy tramvají denně. Dalším důvodem je pak prodloužení kilometrických proběhů vozů 15T o několik desítek tisíc kilometrů, tím se podařilo vyřešit skluz v pracích, který Opravna tramvají (ale také drtivá většina dodavatelů náhradních dílů) nabrala vlivem kritické personální situace během pandemie koronaviru.
A to, co se děje v ulicích letos od září, nemá obdoby. Sice provoz vždycky po prázdninách zhoustne, ale teď je opravdu kolaps dopravy skoro denně. A to nejlepší - předvánoční mumraj - je teprve před námi.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 13.10.2021 7:52, celkem upraveno 3 x.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já jsem si nevšiml že by to někdo maskoval a dokonce ani že by měl tu potřebu.von Špilberk píše: ↑12.10.2021 9:07Akorát, že to vypadá jako maskovací operace, any NĚKDO nemusel přiznat, že se mu něco nepovedlo, a že máme problémy (s vozy, řidiči, penězi).
Tohle je přece leta známý fakt a jedno souvisí s druhým, takže to snadná řešení opravdu nemá.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Neni ta vypsaná zakázka teprve na projektovou dokumentaci? Kolik měsíců (či spíše let) to pak trvá, když jde všechno hladce?von Špilberk píše: ↑12.10.2021 9:07nějaká kusá kolej na Republice (která navíc vznikne za x měsíců)
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo tak, už to chápu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já vím, já to vysvětlovat nepotřebuju. Nastiňoval jsem pohled cestujícího, který musí opustit předčasně tramvaj. Např. sám mám problém nějakým svým kamarádům vysvětlovat čerpání přestávky mimo vůz. Nechápou to. Ještě nějak poberou střídání se svačinářem, ale skákání z vozu na vůz fakt vůbec.
Takže vysvětlovat někomu, kdo musí z tramvaje, že tramvaj se musí otočit, protože někdo chce jet i na druhou stranu, a protože bla, bla, bla...
Cestující to fakt nezajímá, takže ano - je to nutné, ale vypadá to blbě a dobrou reklamu nám to nedělá. A o tom jsem mluvil.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Obratové časy nás tu taky trápí, jelikož se nám jakákoliv nepravidelnost neuvěřitelně natahuje tím, že se přes všední den prakticky nedá umazávat zpoždění.
A fakt nikdo nerovná, aby nám tu správně blikaly čtverečky. Prvotní zájem je, aby se minimalizoval dopad na cestující, pak na řidiče. Z toho ale plyne, že se tomu člověk věnovat musí. Obracení do času je v odpovídajících případech žádoucí, nejde jen o cestující v tramvaji, ale i o ty, kteří čekají na tramvaj do centra. A pokud za sebou jedou tři zpožděné 9 do Řep, pak je fakt nejlepší první otočit do času řekněme přes vozovnu. Cestující pobere ta druhá, která stejně pojede hned z konečné zpět, a první výrazně umenší od vozovny do centra rozestup mezi spoji. Do toho samozřejmě vstupují také BP, střídání a tak. To se všechno zohledňuje.
Je to ale fakt případ od případu.
A fakt nikdo nerovná, aby nám tu správně blikaly čtverečky. Prvotní zájem je, aby se minimalizoval dopad na cestující, pak na řidiče. Z toho ale plyne, že se tomu člověk věnovat musí. Obracení do času je v odpovídajících případech žádoucí, nejde jen o cestující v tramvaji, ale i o ty, kteří čekají na tramvaj do centra. A pokud za sebou jedou tři zpožděné 9 do Řep, pak je fakt nejlepší první otočit do času řekněme přes vozovnu. Cestující pobere ta druhá, která stejně pojede hned z konečné zpět, a první výrazně umenší od vozovny do centra rozestup mezi spoji. Do toho samozřejmě vstupují také BP, střídání a tak. To se všechno zohledňuje.
Je to ale fakt případ od případu.