Jestli se nepletu, je to nedávno o víkendu, co jsem ho viděl na 124.
Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Rozumím. Jen mně zarazilo poměrně "křiklavé ticho"
OK, tak alespoň že toho je 14 kusů s nějakou šancí na ladění a reklamace a ne rovnou 250
OK, tak alespoň že toho je 14 kusů s nějakou šancí na ladění a reklamace a ne rovnou 250
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Dobrý postřeh. I podle online mapy jsou na všech spojích NB12
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské autobusy
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 05.4.2022 20:12, celkem upraveno 1 x.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
À propos - kam se nám poděly elektrobusy z linek 213 a 154? Koncem února a začátkem března byli na Želivského k vidění denně. Poslední 3 týdny jako by se po nich zem slehla Něco tady smrdí...
Re: Pražské autobusy
Myslíte že budou výhodnější hybridní autobusy s mechanickým, nebo elektrickým přenosem výkonu?
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Tisková zpráva DPP
DPP plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů, na jejich dodavatele vyhlásil veřejnou zakázku
Požadované hybridní autobusy mohou být tedy vybaveny kondenzátory či akumulátory, které bude možné dobíjet jak během jízdy, tak externě ze zásuvky, tzv. formou plug-in. Všechny autobusy musí samozřejmě splňovat Standardy kvality PID. Minimální konstrukční rychlost autobusů by měla být 85 km/h. Součástí veřejné zakázky je kromě samotných vozidel také možnost dodání až 140 přenosných nabíječek pro dobíjení ve standardu CCS-2. Hodnotícím kritériem nebude pouze cena nabízených vozidel, ale také spotřeba paliva, resp. garance úspory paliva, záruční doba, zkušenost dodavatele s hybridní technologií a termín dodání, který se v dnešní složité době stává velmi důležitým faktorem. Rádi bychom měli dodavatele vysoutěženého a rámcovou dohodu s ním podepsanou do konce tohoto roku. Očekáváme, že první vozidla bychom od něj obdrželi do 12 měsíců od podepsání prováděcí smlouvy. Chceme nicméně nakoupit vozidla, jež budou schopna obsloužit kteroukoliv linku, na kterou nasazujeme kloubové autobusy. Proto musí být hybridní pohonný řetězec autobusu navržen tak, aby vozidlo bylo schopno dodržet jízdní doby i při plném zatížení na jakékoliv lince, a to zejména v táhlých stoupáních, tj. vozidlo musí mít dostatečný výkon spalovacího motoru a dostatečnou kapacitu uložiště trakční elektrické energie. Autobus musí být současně vybaven systémem, který signalizuje řidiči energetickou efektivitu způsobu jízdy, případně mu doporučuje úpravu stylu jízdy a vyhodnocuje průměrnou spotřebu nafty.
DPP plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů, na jejich dodavatele vyhlásil veřejnou zakázku
Požadované hybridní autobusy mohou být tedy vybaveny kondenzátory či akumulátory, které bude možné dobíjet jak během jízdy, tak externě ze zásuvky, tzv. formou plug-in. Všechny autobusy musí samozřejmě splňovat Standardy kvality PID. Minimální konstrukční rychlost autobusů by měla být 85 km/h. Součástí veřejné zakázky je kromě samotných vozidel také možnost dodání až 140 přenosných nabíječek pro dobíjení ve standardu CCS-2. Hodnotícím kritériem nebude pouze cena nabízených vozidel, ale také spotřeba paliva, resp. garance úspory paliva, záruční doba, zkušenost dodavatele s hybridní technologií a termín dodání, který se v dnešní složité době stává velmi důležitým faktorem. Rádi bychom měli dodavatele vysoutěženého a rámcovou dohodu s ním podepsanou do konce tohoto roku. Očekáváme, že první vozidla bychom od něj obdrželi do 12 měsíců od podepsání prováděcí smlouvy. Chceme nicméně nakoupit vozidla, jež budou schopna obsloužit kteroukoliv linku, na kterou nasazujeme kloubové autobusy. Proto musí být hybridní pohonný řetězec autobusu navržen tak, aby vozidlo bylo schopno dodržet jízdní doby i při plném zatížení na jakékoliv lince, a to zejména v táhlých stoupáních, tj. vozidlo musí mít dostatečný výkon spalovacího motoru a dostatečnou kapacitu uložiště trakční elektrické energie. Autobus musí být současně vybaven systémem, který signalizuje řidiči energetickou efektivitu způsobu jízdy, případně mu doporučuje úpravu stylu jízdy a vyhodnocuje průměrnou spotřebu nafty.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Já bych se nebál Přece jenom busy mají díky ROPIDu krátkou životnost Takže ono do pár let to bude zase veselejší
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Otevřel jsem si 10 let starý inventární stav autobusů a asi opravdu si můžeme jen tiše závidět, jakou neuvěřitelnou pestrostí tehdy disponoval. Ta současná kindermafie se musí poněkud nudit. Inu, DPP jim může sdělit jen SORry....
http://www.citybus.cz/praha/starevid_ro ... 120101.htm
http://www.citybus.cz/praha/starevid_ro ... 120101.htm
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Pan Marvan jezdil jako revizor, ale to snad ví skoro každý
Ale ten jezdil i jako fíra na
Ale ten jezdil i jako fíra na
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Už někdy předtím nějaká (již v té době) známá osobnost jezdila s busem nebo třeba tramvají MHD?
https://www.idnes.cz/revue/spolecnost/v ... idicky_sub
https://www.idnes.cz/revue/spolecnost/v ... idicky_sub
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3 ... kopodlazni
Tak, a voda se zavřela.
http://www.citybus.cz/praha/starevid_ro ... 110101.htm
Opravdu zajímavé se podívat na 10 let starý invertární list a zjistit, že z kategorie běžných busů (ne midibusy, ZTP, retro aj.) je dnes v provozu už jen prvních 85 NB12 a 50 NB18.
Naopak tehdy měla přes 10 let věku většina 12M Ciťáků, všechny B 731/732/741, všechny B 931/941 a většina B 931E/941E.
Tehdejší kindermafie narozená někdy kolem 2. půlky 90. let si mohla libovat v úžasné pestrosti vozového parku. Ty zaseklé dodávky od druhé půlky roku 2004 po první půli roku 2009, kdy přišlo za celou dobu 40ks B951E a 11(?)ks Citelisů, byly v tomto požehnáním.
Tak, a voda se zavřela.
http://www.citybus.cz/praha/starevid_ro ... 110101.htm
Opravdu zajímavé se podívat na 10 let starý invertární list a zjistit, že z kategorie běžných busů (ne midibusy, ZTP, retro aj.) je dnes v provozu už jen prvních 85 NB12 a 50 NB18.
Naopak tehdy měla přes 10 let věku většina 12M Ciťáků, všechny B 731/732/741, všechny B 931/941 a většina B 931E/941E.
Tehdejší kindermafie narozená někdy kolem 2. půlky 90. let si mohla libovat v úžasné pestrosti vozového parku. Ty zaseklé dodávky od druhé půlky roku 2004 po první půli roku 2009, kdy přišlo za celou dobu 40ks B951E a 11(?)ks Citelisů, byly v tomto požehnáním.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské autobusy
V pražské MHD v pátek dojezdí autobusy Karosa, zůstanou jen na retrolinkách
https://zdopravy.cz/v-prazske-mhd-v-pat ... ach-67775/
https://zdopravy.cz/v-prazske-mhd-v-pat ... ach-67775/
...všechny autobusové spoje s výjimkou retrolinek budou už plně nízkopodlažní...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Jenom pár šikovných umělo projet tunýlek od Lysolaj, ale tam už to pár let vypadá jinak
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Jaký je v Praze nejnáročnější úsek pro 12m bus, co do ostrosti zatáček a malé šířky komunikace? Napadlo mne, že by to mohlo být "Dívčí Hrady - Franty Kocourka" na 231 a nebo je ještě někde větší masakr?
A třeba 231 dostane kdokoliv nebo se dává řidičům s delší praxí a před první samostatným pořadím si ji ten řidič zkusí např. bez cestujících a s dozorem?
https://youtu.be/3o6vigIoHsg?t=456
A třeba 231 dostane kdokoliv nebo se dává řidičům s delší praxí a před první samostatným pořadím si ji ten řidič zkusí např. bez cestujících a s dozorem?
https://youtu.be/3o6vigIoHsg?t=456