Příspěvek
od trainzjohny » 22.8.2022 22:04
A) prezentuje se to jako přestavba, takže i politici to prodávají jako "novou" tramvaj
B) cena ve vyšších řádech miliónů (jen kastle a oprava výzbroje budou 4 mega na vůz) není moc generálkou, když většina vozu bude nová
C) kdyby to byla "jen" generálka, bude vůz stejný nebo podobný, pokud z jednoho vozu vykuchám výzbroj a snad podvozky a nacpu do nového, tak udělám modernizaci, první modernizace byla z T3 na T3R.P (a to se ani nekupovala kastle, jen se opravila stávající) ta měla smysl za ty peníze a v té době a druhá teď bude udělat z nich NP, to už smysl moc nedává, v této soska verzi.
Za mě dávají smysl dvě možnosti - udělat to generálku, tedy znovu vyměnit plechy, kabely a další věci a v relativně minimální ceně udržet R.Péčka v provoz další cca 15 let a pak už jim dopřát zasloužený odpočinek
Nebo tedy pustit trošku víc peněz a udělat z toho vůz co má jezdit i za 25-30 let, tedy doplnit tomu prvky co by se po nové tramvaji (kterou tím dělám) požadovali i tak jako klimu, dveřní automat atd... ideálně pro cestující udělat i nějakou designovou změnu (aby bylo jasně vidět, že nejde jen o starou T3).
Třeba v Kyjevě si udělaly vozů s klimou, lepenýma oknama, novýma čelama, novým interiérem... prostě pořádně a to při jejich rozpočtech, možnostech a už před 10 lety.
A to se vůbec nebavíme o tom, jak se to vlastně udělá, dílny sotva stíhají opravy provozních vozů, kačeny dělají tempem hlemýždím a nelze čekat, že wany vůbec zvládnou (což je ale jiný průser DPP).