A jakou funkci na vliv toho tlačítka má řidič. Formulaci řidič-lempl v tomto ohledu absolutně nechápu.Martin.KT8D5 píše:Nesouhlasim, pokud je řidič lempl, tak se tim dost fest ztácí čas. Třeba v centru bych tuto funkci vyloženě zakázal v době od 6:00-21:00
Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Nesouhlasim, pokud je řidič lempl, tak se tim dost fest ztácí čas. Třeba v centru bych tuto funkci vyloženě zakázal v době od 6:00-21:00Béďa Trávníček píše:Proč by se měla vypínat? Však je to k užitku... když chce někdo vystupovat, tak si zmáčkne talčítko... to snad ještě není takový problém...DJ_RADIO2 píše:Nu, tak proč se na to léto tato funkce nevypne?
Ale mě to celkem vyhovuje, když sedim vedle dvěří, neruší mě otvírání dvěří, ikdyž nikdo nenastupuje.
- Pajda
- Uživatel
- Příspěvky: 341
- Registrován: 02.9.2004 14:44
- Bydliště: Zatím ještě v Praze...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
z hlediska úspory tepla by bylo ideální umožnit cestujícím i zavírat dveře. Vždyť to dnes umí i vlak.Tonda Ježek píše: Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Proč by se měla vypínat? Však je to k užitku... když chce někdo vystupovat, tak si zmáčkne talčítko... to snad ještě není takový problém...DJ_RADIO2 píše:Nu, tak proč se na to léto tato funkce nevypne?
Ale mě to celkem vyhovuje, když sedim vedle dvěří, neruší mě otvírání dvěří, ikdyž nikdo nenastupuje.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.3.2005 23:51
- Bydliště: Praha6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Nu, tak proč se na to léto tato funkce nevypne?
Ale mě to celkem vyhovuje, když sedim vedle dvěří, neruší mě otvírání dvěří, ikdyž nikdo nenastupuje.
Ale mě to celkem vyhovuje, když sedim vedle dvěří, neruší mě otvírání dvěří, ikdyž nikdo nenastupuje.
Béďa Trávníček píše:Je to hlavně kvůli tomu úniku tepla, někdy v zimě je to celkem znát... Protože pokud je opravdu venku kosa a sedíte proti dveřím, tak to není niktěrak příjemné...Tonda Ježek píše:Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Je to hlavně kvůli tomu úniku tepla, někdy v zimě je to celkem znát... Protože pokud je opravdu venku kosa a sedíte proti dveřím, tak to není niktěrak příjemné...Tonda Ježek píše:Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...DJ_RADIO2 píše:Mě by třeba zajímalo, k čemu je tlačítko dveří. Počítání počtu cestujících těžko, spotřeba el taky něni nějak závratná...?
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Šetří se tím dveřní pohony a v zimě se minimalizuje i únik tepla z vozu...DJ_RADIO2 píše:Mě by třeba zajímalo, k čemu je tlačítko dveří. Počítání počtu cestujících těžko, spotřeba el taky něni nějak závratná...?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.3.2005 23:51
- Bydliště: Praha6
- Kontaktovat uživatele:
Pokud tedy zarivky bez trakcniho proudu nesviti, tak jak to, ze sviti na usecich, kde se nesmi odebirat trakcni proud?
Stava se nekdy na troleji, ze by kolisalo (napr. pretizenim) napeti?
Stava se nekdy na troleji, ze by kolisalo (napr. pretizenim) napeti?
PvvS píše:Nezastavila by sama. Ridic musi zastavit a s pomoci mechanickych brzd zabezpecit vozidlo.
Pri vypadku se dvere daji otevrit elektricky. Tam baterie zafunguji . POkud zustaen tramvaj stat v izolovanym useku, tak u dvojcete obcas pomuze duhy vuz, u KT8 druhy sberac. Pripadne nasledujici souprava . POkud vypadne proud, tak zde nepomuze nic a vuz se stava prekazkou provozu
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Dveřní mechanismy jsou napájeny 24V, jsou tedy otevřít elektricky.DJ_RADIO2 píše:Takze pri vypadku proudu se dvere daji otevrit i elektronicky nebo jen mechanicky?
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Nezastavila by sama. Ridic musi zastavit a s pomoci mechanickych brzd zabezpecit vozidlo.
Pri vypadku se dvere daji otevrit elektricky. Tam baterie zafunguji . POkud zustaen tramvaj stat v izolovanym useku, tak u dvojcete obcas pomuze duhy vuz, u KT8 druhy sberac. Pripadne nasledujici souprava . POkud vypadne proud, tak zde nepomuze nic a vuz se stava prekazkou provozu
Pri vypadku se dvere daji otevrit elektricky. Tam baterie zafunguji . POkud zustaen tramvaj stat v izolovanym useku, tak u dvojcete obcas pomuze duhy vuz, u KT8 druhy sberac. Pripadne nasledujici souprava . POkud vypadne proud, tak zde nepomuze nic a vuz se stava prekazkou provozu
-
- Uživatel
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.3.2005 23:51
- Bydliště: Praha6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Tak to asi nebyl vypadek, kdyz jak trvidte, tramvaj by se z kopce zastavila pri ztrate 600V.
Jen me vrta hlavou, co kdyz zustane stat tramvaj na krizovatce nebo tak, vznikne obrovska kolona...
Takze pri vypadku proudu se dvere daji otevrit i elektronicky nebo jen mechanicky?
Jen me vrta hlavou, co kdyz zustane stat tramvaj na krizovatce nebo tak, vznikne obrovska kolona...
Takze pri vypadku proudu se dvere daji otevrit i elektronicky nebo jen mechanicky?
Fořtík píše:Kdepak, osvětlení ve vozech T3 - T3M je napojeno přímo na 600 V. Proto dojde ke zhasnutí hlavního zářivkového osvětlení. Svítí pouze nouzové, nad každými dveřmi.DJ_RADIO2 píše:Takze jen osvetleni a pocitac a vysilacka jako v metru? S tim osvetlenim bych si nebyl tak jsitej. JEdnou jsem jel takhle z Cervenho vrchu dolu na Dejvickou a jeden usek troleje byl bez proudu a vypadlo i osvtleni. Nastasti to bylo z kopce a tak tramavaj za chvili vjela na trolej pod napetim.
Btw. Jak jsou vlastne reseny ty usecniky proudu na trati?
Vzhledem k tomu, že jde o - velmi zjednodušeně řečeno - přepólování motorů, není elektrodynamická brzda závislá na napětí v troleji. Problém tvoří zrychlovač - při ztrátě 600V ss nemá zajištěné chlazení, proto se musí zastavit.PvvS píše:No pokud vim tak pokud tramvaj nema trolejovy napeti, tak ma zakazanou jizdu z kopce. Motory jsou buzeny trolejovym napetim a celistovy a kolejovy brzdy jsou napajeny z baterii. V pripade selhani by to bylo asi kruty.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Kdepak, osvětlení ve vozech T3 - T3M je napojeno přímo na 600 V. Proto dojde ke zhasnutí hlavního zářivkového osvětlení. Svítí pouze nouzové, nad každými dveřmi.DJ_RADIO2 píše:Takze jen osvetleni a pocitac a vysilacka jako v metru? S tim osvetlenim bych si nebyl tak jsitej. JEdnou jsem jel takhle z Cervenho vrchu dolu na Dejvickou a jeden usek troleje byl bez proudu a vypadlo i osvtleni. Nastasti to bylo z kopce a tak tramavaj za chvili vjela na trolej pod napetim.
Btw. Jak jsou vlastne reseny ty usecniky proudu na trati?
Vzhledem k tomu, že jde o - velmi zjednodušeně řečeno - přepólování motorů, není elektrodynamická brzda závislá na napětí v troleji. Problém tvoří zrychlovač - při ztrátě 600V ss nemá zajištěné chlazení, proto se musí zastavit.PvvS píše:No pokud vim tak pokud tramvaj nema trolejovy napeti, tak ma zakazanou jizdu z kopce. Motory jsou buzeny trolejovym napetim a celistovy a kolejovy brzdy jsou napajeny z baterii. V pripade selhani by to bylo asi kruty.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
No pokud vim tak pokud tramvaj nema trolejovy napeti, tak ma zakazanou jizdu z kopce. Motory jsou buzeny trolejovym napetim a celistovy a kolejovy brzdy jsou napajeny z baterii. V pripade selhani by to bylo asi kruty.
Osvetleni z baterii umely nektery vozy po uprave . Jinak byly zarivky spojeny do serie a napajeny z troleje. Proto zhasinani na sekcich. Baterie zivi vnejsi osvetleni, brzdy a vysilacku.
Osvetleni z baterii umely nektery vozy po uprave . Jinak byly zarivky spojeny do serie a napajeny z troleje. Proto zhasinani na sekcich. Baterie zivi vnejsi osvetleni, brzdy a vysilacku.