T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 23.4.2005 18:40

Jo jenže najdou se i takový blbí kaštani,kteří si dají na sedačku u okna tašku s nákupem a na druhou si sednou.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 23.4.2005 18:21

Marek píše:Obecný problém uspořádání 1+1 nebo 2+1 je asi nerozhodnutelný, ale zrovna u T3R.P je situace jednoduchá - vzhledem k uchycení sedáků k bočnici je prý 1+1 jedinou možností, 2+1 by to nemuselo unést.
V Ostravě to unese, není problém kdyžtak použít jiné nosníky...

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 23.4.2005 18:19

watslaw píše: Ano platí to i pro autobusy. Citybusy budiž odstrašující případ, jak sedačky nemají vypadat. Jezdím tím pravidelně a zatímco je obsazena jen polovina sedadel (ty u uličky), tak u dveří je nával a člověk se tam nemůže nacpat. Ale jinak dvousedadla se samozřejmě dají uspořádat i lépe. (je rozdíl mezi uličkou v 2+2, a uličkou v 2+1).
Doporučuji se svézt SORem BN 12 (Connex Praha - na l.č. 165) a budeš ještě na CB vzpomínat...

Ono dvousedačky jsou docela problém, jenom se podívejta tam kde jsou, kolik lidí sedí na tý u uličky a blokuje tím tu druhou, protože mnoho cestujících raději zůstanou stát, než by se propasírovávali na tu k oknu. Další věcí je také obsaditelnost, když jsou sedačky 1+1, tak je větší a o to DP asi jde. Protože ve špičce jezdí tramvaje dost plné a když náhodou přijede T6 2+1, tak je o něco víc plnější. A kdysi DP Praha snad tvrdil, že uspořádání 1+1 si na základě průzkumů přáli sami cestující. Kždopádně já bych byl pro takový kompromis, jak zde již psal TOM, 2+1 pouze vzadu.
TOM píše: Já mám vždycky pocit že o tramvajích rozhoduje někdo, kdo tramvajemi vůbec nejezdí.
Podle mě o celé veřejné dopravě rozhodují většinou lidé, kteří jezdí zásadně v autech...
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 23.4.2005 18:22, celkem upraveno 1 x.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 23.4.2005 18:08

Obecný problém uspořádání 1+1 nebo 2+1 je asi nerozhodnutelný, ale zrovna u T3R.P je situace jednoduchá - vzhledem k uchycení sedáků k bočnici je prý 1+1 jedinou možností, 2+1 by to nemuselo unést.

Ale přece jen k obecném problému: Pro špatné časy (třeba na linky X-A a X-B) by podle mě mělo být vždy k dispozici dost vozů s uspořádáním 1+1.

watslaw
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 17.8.2004 15:13

Příspěvek od watslaw » 23.4.2005 17:44

Tom píše:
Karotka píše:Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.
to je takový všeobecný argument, který ale platí jak pro metro, autobusy, vlak, lanovku... :lol: :D Tenhle tedy nebrat...

ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Ano platí to i pro autobusy. Citybusy budiž odstrašující případ, jak sedačky nemají vypadat. Jezdím tím pravidelně a zatímco je obsazena jen polovina sedadel (ty u uličky), tak u dveří je nával a člověk se tam nemůže nacpat. Ale jinak dvousedadla se samozřejmě dají uspořádat i lépe. (je rozdíl mezi uličkou v 2+2, a uličkou v 2+1). To 2+1 mi připadá nejlepší kompromis, mezi počtem míst k sezení a propustností, a to i v tramvajích i v busech.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 23.4.2005 17:08

Béďa Trávníček píše:
Tom píše:ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Já nerad sedávám na dvousedadle "vzádu", protože se bojím jaká existence si jedne vedle mě... Ale zase pokud si někdo vedle mě sedne (a vypadá slušně), tak se nemusejí pouštět důchodci...
Každý máme na dvousedadla svůj názor, mě se například třebas vůbec nelíbí...
Hmm, tak mě napadá, není tu někdo komu se nelíbí vůbec žádná sedadla... tedy aby tam bylo jen místo k stání ? A nebo někdo kdo by radči trojsedadla?

Béďa Trávníček

Příspěvek od Béďa Trávníček » 23.4.2005 16:48

Tom píše:ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Já nerad sedávám na dvousedadle "vzádu", protože se bojím jaká existence si jedne vedle mě... Ale zase pokud si někdo vedle mě sedne (a vypadá slušně), tak se nemusejí pouštět důchodci...
Každý máme na dvousedadla svůj názor, mě se například třebas vůbec nelíbí...

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 23.4.2005 15:59

Karotka píše:Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.
to je takový všeobecný argument, který ale platí jak pro metro, autobusy, vlak, lanovku... :lol: :D Tenhle tedy nebrat...

ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 23.4.2005 15:36

Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 23.4.2005 14:42

pawel píše:jenže pořád je to víc míst k sezení. kolik by bylo sedaček v T3, kdyby byly zády k oknu? samozřejmě daleko více. stejně jako bylo víc místa k sezení v T1 oproti T3.
(nejsem proponent podélného sezení, jen souhlasím s tomem v tom, že počet sedaček v T3P je tristní)
Já teda z oněch lavic u oken v 81-71 a i v těch nových vozech nadšen nejsem... to je "na truc" cestujícím. Ovšem to co se tu snažím říci je to že míst k sezení je v tramvajích typu T3 požehnaně málo. A to je vše. Zárážející je to, že s tím DP zatím nehodlá nic dělat. Já mám vždycky pocit že o tramvajích rozhoduje někdo, kdo tramvajemi vůbec nejezdí.
Naposledy upravil(a) Tom dne 23.4.2005 15:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 23.4.2005 12:35

jenže pořád je to víc míst k sezení. kolik by bylo sedaček v T3, kdyby byly zády k oknu? samozřejmě daleko více. stejně jako bylo víc místa k sezení v T1 oproti T3.
(nejsem proponent podélného sezení, jen souhlasím s tomem v tom, že počet sedaček v T3P je tristní)

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 23.4.2005 12:29

9001 píše:
Tom píše: Ale to je už starý šrot... :lol: I když T3 a další všelijaké modifikace také... :?
Ale i nové série M1 popř. 87-71M mají téke ve střední části podélné sezení.
Protože to tak cestující chtěli 8-) Většina sedadel je ale 2+1.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 23.4.2005 12:25

Tom píše:
9001 píše:Tome ted jsis naběhl. Vozy 87-71-71 mají taky jenom podelné sezení. Takže obdobně jako tramvaje :lol:
Ale to je už starý šrot... :lol: I když T3 a další všelijaké modifikace také... :?
Ale i nové série M1 popř. 87-71M mají téke ve střední části podélné sezení.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 23.4.2005 12:23

9001 píše:Tome ted jsis naběhl. Vozy 87-71-71 mají taky jenom podelné sezení. Takže obdobně jako tramvaje :lol:
Ale to je už starý šrot... :lol: I když T3 a další všelijaké modifikace také... :?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 23.4.2005 12:19

Tome ted jsis naběhl. Vozy 87-71-71 mají taky jenom podelné sezení. Takže obdobně jako tramvaje :lol:

Odpovědět